21 februarie 2009

Ciocolata de casa

Nu mai stiu in ce revista am gasit mai demult reteta ,dar de atunci doar pe asta o fac ,e super buna si se face si repede.
Eu fac jumatate din portie ca e suficient,dar am sa scriu reteta intreaga .
1kg de zahar,
300ml apa,
1/2 kg lapte praf,
300 g unt,
100g cacao,
200g biscuiti ,
esenta de rom.
Biscuitii se piseaza,se amesteca cu esenta de rom si se pun(se preseaza) pe fundul unei tavite,eu am pus in tava de chec mai mica.
Se amesteca bine laptele praf cu untul pana se omogenizeaza si se imparte in doua ,intr-o parte se pune cacao si intr-o parte eu am pus vanilie.Zaharul se fierbe cu apa cateva minute pana se leaga siropul.Acuma...ca sa-l impart egal ,am masurat cu doua pahare . Dintr-un pahar am pus in compozitia cu cacao ,am amestecat bine cu lingura de lemn si am pus peste biscuiti in tavita,am dat la frigider pana am amestecat si compozitia alba ,apoi am pus-o peste cea cu cacao si am mai presarat cativa biscuiti deasupra .
Am lasat cateva ore pana s-a intarit (nu la frigider),am dat cu cutitul pe margine si am intors pe o tava ,se poate lasa si cu partea alba jos ,dar eu am intors-o iar cu cea alba sus ca e mai aratoasa ...
La compozitia intreaga se poate impartii in trei si se pune un rand cu cacao,la mijloc alb si iar un rand cu cacao ,arata foarte bine ..dar ...va trebuii facut siropul in trei ture pe rand, pentru ca ,compozitia alba se intareste mai greu si atunci va intra una prin alta.


13 comentarii:

Mirela spunea...

Lisa,esti extraordinara,ce minunatii faci,felicitarile mele!Ti-am urmarit si torturile,sunt deosebit de frumoase!Sper sa imi dai voie sa invat si eu de la tine despre ornarile astea exceptionale,sunt uimita si cat de frumos explici,cat de usor...inca o data mii de felicitari!!

Anonim spunea...

Multumesc frumos Mirela!
Nici nu trebuie sa-mi ceri voie Mirela draga,sper din suflet sa-ti fie de folos tot ce am postat si chiar te rog sa ma intrebi unde nu intelegi,te pup!

sorina spunea...

Lissa te rog frumos daca ai sau iti amintesti reteta de la frumoasele batoane cu lapte de pe timpuri,erau in toate culorile,te rog sa imi spui ceva !

Lissa's Cakes spunea...

Sorina draga ,imi pare rau dar nu stiu reteta.

Anonim spunea...

foarte apetisante retete! am sa incerc placinta cu brinza, insiropata

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc ,placinta insiropata e un deliciu!

sorina spunea...

Draga Lissa iti multumesc ptr. raspuns chiar esti o persoana deosebita, iti doresc sa ai parte de un PASTE PLIN DE SURPRZE, sa fii sanatoasa si sa ai parte de tot ce iti dorestu,te salut de aici din Italia cu multa stima si respect!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Sorina ,multumesc mult pentru urari si va doresc si eu sa aveti parte de un Paste fericit!

Anonim spunea...

Buna, am incercat si eu reteta aceasta, dar nu prea am avut succes. Ceva gresesc, ciocolata este moale, nu se intareste destul. Plus de asta e foarte foarte dulce. Acum am pus 250gr zahar si tot e foarte dulce. Nu stiu cum ar fi la 500gr zahar. Poate din pricina asta nu iese cum trebuie. :(

Lissa's Cakes spunea...

Buna,
de dulce..e normal sa fie asa,daca ai folosit si lapte praf care contine zahar,precis a fost si mai dulce,cred ca nu se intareste din cauza ca siropul nu e fiert suficient,trebuie sa fie ca mierea si daca ai scazut din cantitatea de zahar nici nu ai mai avut sirop suficient ...nu stiu ce sa zic ,imi pare rau ca nu ti-a iesit ,eu o fac la fica"mea destul de des.

Irina (Bucataria Irinei) spunea...

Buna Lisa. Am incercat si eu reteta ta de ciocolata si a iesit moale. Este delicioasa la gust. Cred ca am sa fac nuci si am sa le umplu cu aceasta. Tot raul spre bine. Te pup si Craciun cu bine.

Lissa's Cakes spunea...

Buna Irina,nu stiu ce sa zic ..poate siropul nu e fiert destul ...mie mi se intareste .
Te pup si Craciun fericit si din partea mea.

Ionela spunea...

De mult imi doream s-o fac si abia acum am reusit, e minunata! S-au cam intrepatrus culorile si i-a placut enorm! Multumiri!