9 aprilie 2010

Cosulete cu nuci


Bine v-am gasit si ....Hristos a inviat!Sper ca ati avut sarbatori frumoase.
Am sa pun din dulciurile ce le-am facut de sarbatori si o sa incep cu cosuletele care sunt foarte bune si pe care nu le-am facut de mult timp .
Pentru aluat:
250g margarina sau unt(am pus rama la cub)
200g zahar pudra,
4 galbenusuri,
4 lg smantana,
500 g faina,
un varf cutit sare,coaja de la o lamaie.

Dragii mei ,vreau sa-mi cer scuze daca mai gresesc sau mai bine zis pocesc cate un cuvant in retetele mele ,sunt unele cuvinte de exemplu cum ar fi albusuri sau galbenusuri si eu am scris albuse si galbenuse(mi s-a atras atentia) ...ei bine in zona mea din ardeal se mai vorbeste si asa si poate din graba sau din greseala am scris cum am si notat in caietul meu ,asta nu inseamna ca nu stiu cum se pronunta ,nu ma deranjeaza absolut deloc ca mi se atrage atentia ,numai bine ma trezesc ...ha ..ha..,am mai vazut si pe alte bloguri si chiar pe forumuri ca se atrage atentia asupra unor cuvinte ,dar sa stiti ca nu o sa modific cuvantul si nici nu o sa-mi fac complexe pe seama asta pentru ca sunt sigura ca intelegeti ,cine nu intelege sa intrebe....si chiar nu-mi este rusine cu unele regionalisme si nu o sa stau foarte atenta la fiecare cuvant pe care-l scriu.

...dar sa trecem la ale noastre,din ingredientele de mai sus se framanta un aluat care se lasa la rece pana pregatim umplutura.

Pentru umplutura:
4 albusuri,150 g zahar pudra,150 g nuci macinate,1 lg rom,1lg rasa faina,dulceata sau visine ,rahat ,stafide ,ciocolata ....fiecare ce prefera.

Albusurile se bat spuma ,se adauga zaharul pudra pe rand si se bate bine pana devine o spuma tare,apoi se incorporeaza nuca ,faina romul si cu o lg de lemn amestecam usor de sus in jos pale,pale.
Formele mici de cosulete se ung cu putin ulei cu o pensula ,se pune din aluat cate o bucatica si se apasa cu degetele pana se imbraca interiorul formei.In fiecare se adauga cate putina dulceata (am pus dulceata de cirese),
...si peste dulceata se pune umplutura cu nuca ,eu am pus cu un cornet dar puteti pune si cu lingurita,apoi se dau la cuptor la foc mic pana se rumenesc ....cam 40 minute.
Iasa foarte multe cosulete ,depinde de marimea formelor ...mie mi-au iesit 45 ca am avut forme si mai mici si mai marisoare .
Asa arata gata .
Stau fragede mult timp si sunt foarte bune.

29 de comentarii:

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Lissa bravo!!!!M-au fermecat cosuletele astea!!!Am forme...asa ca reteta notata!!!!
I-mi place nespus muzica ta!!!!!
P.S:Cum te votez ca am intrat pe pagina si i-mi face reclama sa cumpar laptop-ul???
Te pup!!!

Anca spunea...

Buna Lissa :) ce frumoase ti-aui iesit si sigur ca sunt si tare bune ;0)

mirela spunea...

Ce miros de copilarie simt,cu cosuletele astea am crescut la bunica,ne placeau la nebunie,imi plac si acum.Felicitari,arata foarte imbietor.Un wekend placut!

Bucatareasa Incepatoare spunea...

Draga Lissa,
Super desert! Bravo! felciitari! Imi vine sa mananc monitorul :d

Te pup,
Mihaela

Sandy spunea...

foarte bine arata am sa le probez cat de curand. Pupici

Lia spunea...

Lissa,

Nu conteaza daca sunt albuse sau albusuri,conteaza doar rezultatul final,care e perfect !
Am notat reteta .Mi se pare un dulce de efect si deosebit de fin.

Elena Liliana Safta spunea...

Uau ce bine arata , felicitari Lily esti o adevarata artista ,mi-ai facut o pofta cu asa bunatati...mmm...abia astept sa incerc si aceasta minunata reteta. Te pupam cu totii cu mult drag.

Lissa's Cakes spunea...

Judy draga mea ,sa le faci ca sunt foarte bune.
Pt vot doar trebuie sa dai clic pe laptop.
Te pup!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Anca !

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Mirela draga !

Lissa's Cakes spunea...

Mihaela te servesc cu placere ,din pacate doar asa virtual,pupici!

Lissa's Cakes spunea...

Lia ai dreptate ,conteaza finalul .
Te pup!

Lissa's Cakes spunea...

Lili va pup si eu pe voi, stiu ca o sa le faci...si sunt sigura ca o sa va placa.

Lissa's Cakes spunea...

Alexandra ,te pup ,sa le faci ca sunt tare bune.

Narnia spunea...

Senzational arata si cred ca si gustul e pe masura. Multumesc frumos pentru reteta.

Estera spunea...

ha ha ha Lissa am ras de numa cand am vazut ce observatii ai:))))fara nici putina rusine!!!!ar trebui sa te felicite cu ****** ce lucruri faci si ce maini ai, mai rar gasesti persoane ca si tine!!sa ti explice sa ti raspunda la tot felul de intrebari, te rog sa nici nu citesti astefel de comentarii!!n au de cat sa nu mai intre pe blogul tau ....sa verifice bloguri de gramatica sa faca acolo observatii ha ha ha ha

Estera spunea...

aaa si cosuletele sunt super!!! si eu le fac am reteta de la iubita mea mama

sarah spunea...

arata exraordinar de bine si dupa ingredientele cremei pot sa intuiesc gustul prajiturii.o intrebare daca imi permit,cu ce pot inlocui eu foile de napoliatna?aici unde eu locuiesc nu se gasesc in comert.multumes
o zi buna

Lissa's Cakes spunea...

Narnia ,cu multa placere,te pup!

Lissa's Cakes spunea...

Estera draga si pe mine ma amuza comentarii de felul acesta ,am vazut si pe alte bloguri si forumuri ca se mai gaseste cineva care din lipsa de timp se apuca sa verifice cum mai scrie unul si altul....dar nu-i problema..nu sunt bagati prea mult in seama.
Te pup!

Lissa's Cakes spunea...

Sarah draga ,poti inlocui foile de napolitana cu foi din blat sau cu foi fragede ...cu ce foi de prajitura iti plac,eu zic ca merge si o sa fie la fel de buna.

sarah spunea...

multumesc lissa pentru promtitudinea raspunsului

Mirela spunea...

Am o mare rugaminte si anume sa-mi dati un sfat. Am facut cosuletele si sunt f f bune si de aceea vreau sa le fac toata viata.Insa am o problema mi-a iesit fursecul adica aluatul cam sfaramicios. Joi vreau sa la fac iar ca am o ocazie si as avea nevoie de un sfat. Oare din cauza ca smantana este de tara si e f grasa? si am mai pus si unt de 82%. A fost prima data cand am facut fursecuri si asa ca nu ma pricep. Acum invat.Am incercat multe retete de la dumneavoastra si sunt absolut super. As avea multe sa va intreb dar am bebe mic si nu am timp deloc. Va pup si astept raspuns.

Lissa's Cakes spunea...

Buna Mirela ,cu siguranta de la untul si smantana prea grase a iesit aluatul asa sfaramicios.Eu am folosit smantana de cumparat care nu e asa grasa si margarina rama la cub.Pune in loc de smantana lapte si lasa untul asa gras,sau lasa smantana care o ai si pune margarina in loc de unt si vezi cum iasa.

Mirela spunea...

Multumesc mult. Azi ma apuc sa fac. O zi buna !

Mirela spunea...

Bine ati revenit si va doresc multa sanatate. Am multe multe intrebari, dar nu am timp. Am facut cosuletele deja de multe ori, au avut mare succes.Si totusi am o problema: bezeaua nu se coace uniform, are o crusta. Prima data mi-a iesit uniforma, si apoi nu mai.Stiu ca temp e de vina nu atat cea de coacere cat cea care este in cuptor atunci cand le introduc.Cum faceti?
La ce temp preincalziti cuptorul? Multumesc

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Mirela,ma bucur ca-ti plac.
Cuptorul meu e model vechi si nu regleaza temperatura ,dar eu intotdeauna coc la foc mic si cu gratarul la mijloc .Imi pare rau dar nu asa putea spune la cate grade sa pui cuptorul.

Anonim spunea...

arata bestial,dar am o rugaminte ,de unde fac rost de cosulete >?

Cristina spunea...

arata super ! demult cautam reteta asta..din vremurile copilariei ...dar eu am o problema cu gemul ..dulceata ..nu-mi plac :(, intrebarea mea este daca as putea pune budinca sau ..ce as putea sa nu iasa si sa nu curga sau sa influenteze cosuletele ??