23 iulie 2009

PASTALOPITTA

Placinta cu dovlecei tipic Macedonia
Dora ,care nu numai ca face torturi si prajituri deosebite , are si retete superbe cum ar fi asta ....o reteta de sezon ,foarte usor de facut si foarte buna.
700 g dovlecei ,cantariti dupa ce se curata coaja ,
300g branza feta,
2 oua,
5 lg orez,
3 lg faina,
100ml ulei de masline,
50ml apa,
condimente-sare ,piper coriandru,marar.

pentru topping
1 ou ,ulei de masline ,100 ml lapte (sau iaurt)
Dovleceii se dau pe razatoarea mare,se storc daca sunt zemosi si se amesteca cu toate ingredientele.Intr-o forma yena unsa cu ulei si tapetata cu faina ,se pune toata compozitia.Se presara faina deasupra compozitiei si se pune un topping din iaurt(lapte)amestecat cu oul si 2-3 lg ulei .Se da la cuptor cam 50 minute.
Dupa ce am facut cu dovlecel ,am incercat si cu fasole pastaie ,a iesit o bunatate ,sincer mi-a placut mai mult decat cu dovlecel.
Pastaie am pus 500 g si in loc de branza feta am pus branza de vaca.
Deci ...am fiert pastaia ,am pus-o la scurs ,apoi am tocat -o cu un cutit.
Ingredientele se pun toate la un loc ,se amesteca bine,se condimenteaza ...
...se tapeteaza forma cu ulei si faina si se pune amestecul tot.
Deasupra se presara faina ...
...si peste faina se pune toppicul din lapte sau iaurt,ou si ulei si se da la cuptor la foc potrivit.
Dupa 45 de minute era gata.
E foarte buna si calda si rece ,se poate servi si langa friptura


9 comentarii:

Jack T spunea...

Hallo Lissa,

foarte frumos ti-a iesit.Pe Vremea asta se potriveste de Minune.

Salutäri Jacob

MONONOKE KITCHEN spunea...

O reteta de milioane!
Imi ploua in gura, abia astept s-o incerc.

Lissa spunea...

Ai dreptate Jacob !
Vreau sa o mai incerc si in alte combinatii!
O zi buna!

Lissa spunea...

Mononoke ,poti incerca ..ai vazut ce repede se face si e chiar buna!

Maria spunea...

Very nice dish! I have some awards for you in my blog :) Kisses!

Momo spunea...

minunat ti-a iesit!trebuie s-o incerc si eu!te pup!

Mary Salas spunea...

HOLA PASATE POR MI BLOG QUE TENGO UN REGALO PARA TI.
http://tallercocinarte21.blogspot.com

Shari spunea...

A, da! Asta imi place foarte mult!

lili spunea...

Am descoperit din intamplare blogul tau,am facut aceasta reteta si a iesit la fel ca in poza,a fost delicioasa.Voi mai incerca si altele,vreau sa lucrez mai mult torturile.........iti multumesc ca ne impartasesti din experienta ta.Cu drag iti trimit o calda imbratisare.