26 octombrie 2009

Cheesecakes

Rasfoiesc des forumul rusesc kuharka si imi atrag atentia fel de fel de prajituri,mai mult ma uit la aspect si ma inspir ca nu inteleg prea multe,traduc cu google dar multe din ingrediente sunt traduse aiurea ..ha ..ha..ca te si distreaza traducerea ,sunt sigura ca ati incercat si stiti despre ce e vorba.In fine ...mi-a atras atentia prajitura asta cu branza care arata foarte bine si mi-am zis ca trebuie sa fie si buna.
Pentru aluatul de blat am respectat reteta de-acolo dar continutul cheeseckes-ului e schimbat total.
Aluatul e sfaramicios si usor crocant:
200 g faina ,
70g zahar pudra,
1 plic zahar vanilat,
2 galbenusuri,125 ml ulei .
1/2 lingurita praf de copt.
Aluatul se framanta bine ,se pune intr-o folie si se da la rece o ora,sa nu va faceti probleme ca nu se strange ca un aluat normal fraged.


Intre timp m-am ocupat de umplutura:
500 g branza de vaci,
150 ml frisca lichida,
3 oua intregi,
250 g zahar pudra,
1 plic praf de budinca de vanilie .
vanilie ,coaja de lamaie.
3 lg amidon.
Am mai facut un sirop de cacao din 150 g zahar,12 lg apa si 3 lg cacao.
Se fierb impreuna pana se leaga , 5 minute de cand incepe fierberea si se da deoparte sa se raceasca.
Branza ,frisca ,ouale si zaharul pudra se mixeaza bine ,se pune budinca si aromele si se amesteca in continuare pana se omogenizeaza bine.Cine vrea mai pune zahar dupa gust.
Siropul de cacao rece ,se amesteca cu amidonul si 4 lg din compozitia de branza.


Aluatul il scoatem de la rece, se aseaza cu mana si se preseaza bine intr-o forma rotunda ,eu am folosit forma de tort cu inel detasabil cu diam de 22 cm.
Se pune din compozitia de branza doua linguri ,apoi din cea cu cacao si tot asa pana sus ;compozitia alba fiind un pic mai densa ,a trebuit sa o ajut putin cu lingura sa se intinda .
Am dat la cuptor la foc mic si am lasat o ora jumate.

Se lasa sa se raceasca ,se desprinde inelul si cine vrea o mai orneaza dupa preferinta .Si o feliuta delicioasa pentru voi.



19 comentarii:

Miha spunea...

Niste premii te asteapta la mine!

Cheescake-ul tau e minunat!

Lissa spunea...

Multumesc Miha ,am sa trec pe la tine!

Ala Oancea spunea...

Super cheesecake-ul ! Ti-au iesit foarte fain straturile ;) Felicitari !

CamiWitt spunea...

Un fel de zebra-chesecakes? Arata minunat! Un inceput de saptamina minunat ! Cami

LF spunea...

mmm,ce bine arata....delicios!

Sarea in bucate spunea...

am mai incercat sa-ti las comentariu, pe atunci eram anonima....uite acum pt ca am crescut mare...mi-am facut si eu blog! stii ce vroaim eu..sa stiu cativa pasi cum sa fac oameni din pasta de zahar.....vreu sa fac un tort...plaja..umbrelute....si cativa omuleti pe plaja...ai tu ceva pasi? sau un link bun! multu...daca se poate....

Lissa spunea...

Ala multumesc ,te servesc cu o portie ,pupici!

Lissa spunea...

Cami,multumesc si ma bucur de vizita !
Un fel de zebra nu prea reusita dar foarte delicioasa.

Lissa spunea...

Flori te invit la o felie ,te pup!

Lissa spunea...

Just me ,felicitari pentru blog ,am sa vin in vizita imediat!
Omuletii sunt cam dificil de reusit..mai ales la cap,nu stiu cat te pot ajuta pozele mele de la lizuca ,e postata la ornamente,stiu ca exista forme anume pentru omuleti, daca gasesc in link si stiu ca undeva am vazut ceva ,o sa-ti dau cu mare placere.

Shari spunea...

Lisa, ai niste torturi splendide!
Si tu, si Laura, si alte fete..

Te felicit din inima pentru toate reusitele tale culinare, cei de langa tine sunt niste rasfatati cu asa deserturi .... :)..Bravo, te urmaresc

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc tare mult Shari!

Shari spunea...

Lissa, ce sa ne mai ascundem :) ...esti mare maestra...asta-i clar!

Lissa spunea...

Vai de mine Shari draga ce compliment mi-ai facut ...multumesc frumos ,te pup!

Elena spunea...

Super Cheesecake - ul!
Super blog!

Un sfarsit bun de saptamana!

Elena spunea...

Super prajitura! Se va executa!

Un sfarsit bun de saptamana!

Lissa spunea...

Multumesc frumos,Elena!

Anonim spunea...

o intrebare as avea, deasupra se mai pune aluat ?
multumesc

Lissa's Cakes spunea...

Nu se pune aluat,crusta ce se vede e de la crema de branza.