15 noiembrie 2008

Eclere

Eclerele sunt preferatele noastre si le fac de cate ori am ocazia .Pentru aluat avem nevoie de :150 g ulei ,130 ml apa,200g faina ,5 oua .
Se fierbe apa cu uleiul intr-o cratita si la primul clocot se toarna toata faina,se trage vasul de pe foc si se amesteca bine aluatul .
Cand aluatul este caldut,se adauga ouale intregi unul cate unul in asa fel incat nu se pune al doilea ou ,pana ce compozitia nu l-a cuprins pe primul.
Aluatul trebuie sa fie suplu ,dar sa nu curga.

Se pun betisoare intr-o tava unsa cu ulei si presarata cu faina si se dau la cuptor.Se coc intai la foc puternic 5 min.,apoi la foc potrivit.

Cand sunt gata ,se formeaza deasupra o crusta aurie si vor fi scoase pe un gratar ,caci pe farfurie se inmoaie.

Dupa ce s-au racit,se taie la fiecare capacul si golul se umple cu crema.
Crema:150g zahar ,3 oua ,3 linguri faina,500ml lapte,vanilie.
Se freaca galbenusurile cu zaharul si vanilia,se adauga cate putin lapte ,apoi faina si tot asa pana se termina toata cantitatea.Se aseaza vasul pe baie de abur si se amesteca incontinuu pana ce crema se leaga bine.Se ia de pe foc ,se bat albusele bine si se adauga in crema calda amestecand usor.Se mai poate pune in crema cacao ,sau cafea,sau diferite arome,eu am pus pe langa vanilie si coaja de portocala.

Se umplu cu crema si se pune frisca(facultativ) .

Se acopara cu capacelele si se pudreaza sau se pune glazura de ciocolata.

13 comentarii:

Laura spunea...

...daca as fi avut explicatiile astea, mai mult decat clare, la indemana...acum un an, cand i-am facut lui Bogdi tortul cu Cars...bine era! :P

Esti minunata!!!

Anonim spunea...

Multumesc Laura ,stiu ca mesajul e pt roti ,te pup.

Amalia spunea...

Draga Lissa , tocmai ti-am vizitat blogul si am gasit reteta asta minunata pe care o sa o si incerc. Tu ai cele mai frumoase torturi pe care le-am vazut! Este o onoare sa te am pe lista mea de bloguri preferate . Iti urez un weekend placut!

Anonim spunea...

..vai Amalia ce draguta esti,multumesc de vizita ,nu am avut eu timp sa pun retete dar ma bucur ca vrei sa faci eclerele ,noua ne plac mult si le fac si sub forma de chouri umplute cu diverse creme.
Multumesc ca m-ai trecut in lista ta,te pup!

alina spunea...

as dori sa va intreb ce uitizati pt a forma betisoarele in tava?un sprit special?
multumesc, alina

Lissa spunea...

Nu e un sprit special ,am pus aluatul intr-un posh, am atasat un varf larg zimtat si am trasat betisoare ,dar foarte bine se poate pune si cu lingurita.

Alice B. spunea...

Cate bucati ies din aceasta cantitate de ingrediente? Multumesc

Lissa's Cakes spunea...

Alina draga ,sincer nu le-am numarat ,dar iasa suficiente.
Daca le incerci ,sa ai grija la cuptor ,nu trebuie deschis cuptorul decat cand vezi ca s-au aurit.. ca sa nu se lase!

Laura spunea...

Draga Lissa,

Am incercat zilele trecute sa fac eclere mi sau lasat cind le-am scos din cuptor.Care crezi ca e motivul?
Am auzit ca mai trebuie tinute un pic in cuptor nu scoase direct afara.
E adevarat?

Lissa's Cakes spunea...

Laura draga ,eclerele sunt tare sensibile,daca nu esti atent se lasa ,eu nu mai deschid usa la cuptor dupa ce le bag decat cand sunt rumenite ,primele minute las focul tare si apoi incet de tot,cand cred ca sunt gata scot una si daca suna a gol inseamna ca sunt facute ...imi pare rau ca nu ti-au iesit,am patit si eu la inceput.

Unknown spunea...

buna ziua doamna Lissa, numele meu este Luiza...
In primul rand as dori va felicit si va admir pentru torturile, prajiturile si ornamentele pe care le-ati facut! sunt minunate!
Iar in al doilea rand as avea o intrebare legata de cojile de eclere: am tot facut choix a la creme si nu am avut probleme pana acum, cand compozitia de apa, ulei si faina mi-se taie. dupa ce dau apa si uleiul in clocot si pun faina aceastea se taie si nu stiu de ce pentru ca faina este buna (o tin in debaraua mea unde nu este umezeala) iar uleiul , intradevar este de rapita ( asta se folosete aici in Canada) dar am mai facut cu el si mi-ai iesit numai ca de data asta nu stiu de ce nu ies. Imi puteti da dumneavoasta un sfat?Va multumesc anticipat!

Lissa's Cakes spunea...

Buna Luiza, bine-ai venit pe la mine si multumesc pentru felicitari!
Chiar m-as bucura sa-ti pot da un sfat,dar nu stiu ce sa zic... ce se intampla ,mie nu mi s-a taiat niciodata ,dar e adevarat ca nu am facut cu ulei de rapita.Eu pun faina toata odata si amestec repede ,tragi cratita de pe foc cand pui faina...sincer imi pare rau ca nu-ti pot da nici un sfat,incerca cu unt in loc de ulei,poate iasa asa.

Anonim spunea...

buna ziua

cate eclere ies din aceasta compozitie?va multumesc...