29 aprilie 2010

Rulada cu nuca si crema caramel

Blat:
6 oua,
120 g zahar,
40 g faina,
30 g pesmet,
60 g nuci macinate,
100g unt topit,
coaja rasa de lamaie.
Se separa ouale ,galbenusurile impreuna cu zaharul se freaca bine pana devin spumoase si se albesc.Se adauga untul topit (caldut) si se amesteca ,se adauga faina , lamaia ,pesmetul si nuca ,amestecam usor de jos in sus ,apoi albusul batut spuma tare amestecand tot usor pana se incorporeaza tot.
Intr-o tava mare se pune hartie de copt ,tava mea are 40/28 cm,se pune compozitia si se niveleaza frumos ,apoi se da la cuptor 30 -35 de minute .
Pe un servet umed se intoarce blatul ,se da jos foaie de copt ,apoi se intoarce iarasi cu fata in sus si se ruleaza cu prosopul .Se lasa asa pana se raceste.
Umplutura se face dupa gust,eu am facut crema caramel pentru ca merge bine cu nuca.
10 lg zahar ,200ml lapte fierbinte,3 galbenusuri ,1lg amidon sau faina,200 ml frisca.
Zaharul se pune intr-o cratita si se caramelizeaza ,apoi se stinge cu laptele si se lasa sa fiarba pana se topeste zaharul.
Galbenusurile se freaca cu amidonul sau faina ,apoi din compozitia de caramel se pun cateva lg peste compozitia de ou ,se amesteca bine si apoi se pune toata in cratita peste caramel si se lasa sa fiarba pana se ingroase ca o smantana ,amestecand cu lg .
Crema se lasa pana se raceste bine .Frisca se bate tare si apoi se amesteca cu crema caramel.
Foaia de blat se desface usor si cu grije din prosop ,intr-o parte se vede ca mi s-a crapat putin ,dar nu are nimic ca nu se vede ,am uns foaia de blat cu un gem de prune ...nu conteaza ce fel de gem e si nici nu e obligatoriu ,eu am pus ca asa am vrut si ca sa-i dau putin gust acrisor ,apoi am pus crema si am rulat foaia de blat cat mai strans.
Blatul nu necesita insiropare,e foarte bun.
Nu am vrut sa pudrez toata suprafata cu zahar pentru ca arata foarte bine blatul asa inchis la culoare, m-am jucat putin si vedeti ce a iesit,in felul acesta se poate orna chiar si prajitura .
Am taiat o fasie din hartia de copt cat rulada ,apoi am impaturat-o in mai multe bucati pana am facut o fasie si cu foarfeca ,asa cum ne jucam cand eram copii ,am taiat o petala intr-o parte ,una in alta ,o bulinuta mai pe lateral si una in alta ,si cand am deschis mi se facuse un model ca de fluturas...putea sa iasa altceva dar asa a iesit ,am pus peste rulada si am prins cu cate un ac in parti si la mijloc ..
..am pudrat cu zahar pudra,daca tot avea forma de fluturas m-am gandit sa caramelizez cateva nuci si sa pun deasupra ..
Si gata rulada ,am taiat-o in doua ca era prea mare si nu-mi intra pe platou.

O feliuta intotdeauna am pentru voi.

14 comentarii:

maria mihalache spunea...

O rulada cu ingrediente pe gustul meu..............foarte frumoasa si cred ca foarte buna.
O zi buna!

Pansy spunea...

arata grozav si cred ca e si foarte buna.am notat reteta pentru ca an s-o incerc.pupu-te lissa !

mirela spunea...

foarte bine arata,vreau si eu,se poate?Te pup si o seara placuta!

Craita spunea...

Arata grozav rulada asta!

Elena Liliana Safta spunea...

Lily ce bine arata , ca de altfel toate minunatiile ce le faci ... sper sa fac si eu aceasta rulada cat de curand . Frumos si delicios ...mmm...cred ca e atat de buna ...eu tot ce am incercat de la tine este extrem de delicios , toate sunt pe gustul nostru ...sunt perfecte. As fi facut-o maine insa am cumparat deja tot ce trebuie pentru a face prajitura "Lissa" .Te pupic cu mult mult drag Lily .

torturi romanesti londra spunea...

buna rulada ai facut lissa, multumesc de feliuta, si la cat mai multe in continuare sa faci, spor la munca

Lissa's Cakes spunea...

Maria ,e foarte buna,gustul de caramel cu nuca merge foarte bine.

Lissa's Cakes spunea...

Pansy sa-mi zici parerea daca o incerci ,te pup!

Lissa's Cakes spunea...

Mirela draga ,cu placere te-as fi servit ,pupici de la mine!

Lissa's Cakes spunea...

Goldielocks ,multumesc !

Lissa's Cakes spunea...

Lili te pup draga mea!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Daniela!

Elena spunea...

Imi face cu ochiul rulada asta!
Se va executa!

lumik spunea...

va salut si eu si vreau sa spun ca de 3 zile imi pierd timpul pe aici, sint "innebunita" de tot ce am vazut. Azi am in incercat sa fac si eu aceasta rulada, dar cu parere de rau nu mi se primeste caramela sa o sting cu laptele...exzista poate vre-un mic secret?