28 septembrie 2011

Rulouri de vinete cu branza


Am primit de la Betty'"s Kitchen o invitatie la Provocarea lunii septembrie "Dulce Romanie" ,unde ingredientele acestei luni sunt vinetele si perele.
Ambele ingrediente imi plac ,dar cum foarte des fac dulciuri ,am hotarat sa aleg o reteta cu vinete....am reusit sa particip si eu chiar in ultimele zile, sper sa va placa reteta .
Betty e gazda acestei luni ,totul despre aceasta provocare si despre gazdele anterioare le gasiti pe blogul ei aici

Rulouri de vinete cu branza

Se aleg una sau doua vinete mari si frumoase ,depinde de cati membri sunt in familie,eu am folosit doar o vanata si mi-au iesit 10 rulouri,se spala si se sterg bine.
Se taie in fasii pe lungime,se sareaza pe o parte si pe cealalta , se dau prin faina si se scutura surplusul ,apoi se prajesc in ulei incins cateva minute pe ambele parti .
Se scot pe hartie absorbanta.
Am prajit tot cate doua ca nu-mi intrau in tigaie ,prajite vinetele se inmoaie si se pot face rulourile.
Separat se amesteca 200 g branza sarata (telemea) cu un ou,jumatate din piept de pui fiert sau prajit ,se pune si putina verdeata ,adica patrunjel taiat marunt si se amesteca totul bine.
Am facut si doar cu cu branza, fara pui si erau la fel de bune,daca branza e prea sarata ,se poate amesteca cu cascaval ras.

Se ia o felie de vanata ,se pune o lingura din compozitia de branza

si se ruleaza formand un rulou ,la capete se baga putin inauntru ,ca la sarmala.
Se bat 2 oua intregi cu o lingura de faina ,se da fiecare rulou prin ou ,prin pesmet si apoi se prajeste in ulei .
Se pot servi calde cu smantana deasupra,
sau reci, ca si aperitiv rece cu felii de lamaie.
Multumesc Betty pentru invitatie.

11 comentarii:

Sanda spunea...

Foarte apetisant, tare bine arata! Imi imaginez ca-s gustoase in ambele variante (calde sau reci).
Te pup,
Sanda Turner

DiaMar bucataria galbena spunea...

Delicioase.Te pup!

Ramona Alina spunea...

Aratã asa de bine cã e pe lista de asteptare, ador vinetele tale

pansy spunea...

cum mie imi plac vinete,le-am gatit in fel si chip,dar varianta pane n-am incercat-o.saptamana viitoare o incerc.acum tot vinete am la masa.pupu-te!

Lia spunea...

Cu reteta asta chiar m-ai dat pe spate . :)

Pup Lissa .

Fancy Cake spunea...

Salut Lissa
Te invit cu mare drag si luna aceasta la "Dulce Romanie". De aceasta data avem 2 teme frumoase.
Gasesti detalii aici:
http://www.myfancycake.com/2011/10/provocarea-lunii-octombrie-dulce.html
Te pup si te astept!
Raluca

Marius Barbu spunea...

Foarte originala aceasta reteta, cand am vazut prima poza am avut impresia ca este vorba de un preparat pe baza de peste. O tema de cercetare placuta pentru sotie, dar la cate bloguri culinare urmaresc cred ca ar trebui sa incerc si eu! Inceputul e mai greu.

Din cate vad in poze vinetele au coaja aceea neagra, e vreo problema daca indepartez coaja? Sper ca nu am pus o intrebare stupida.

Lissa's Cakes spunea...

Marius,nu e o intrebare deloc stupida...coaja se inmoaie ,se prajeste si nici nu se simte ,dar sigur ca o poti da jos daca nu-ti place.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Raluca pentru invitatie,o sa incerc sa vin si eu.

Alíz spunea...

Idee buna, cred ca fac varianta vegetariana saptamana viitoare. :)

Bonjour spunea...

Sunt realmente superbe, bine realizate, cu tot ceea ce le trebuie. Va felicitam din suflet.