26 martie 2010

Gris cu lapte caramelizat

Ce poate fi mai usor si mai rapid?Un desert atat pe gustul celor mici cat si pe gustul celor mari .
Am citit reteta pe blgul Denysei http://bucatariadenysei.blogspot.com/ si am zis sa o incerc pentru ca vroiam ceva dulce ca desert...si rapid.
Reteta e asa:

1,6 l lapte
16 lg gris
8 lg zahar
3 lg dulceata gutui
-eu nu am avut de gutui si am pus de pere ,apoi am adaugat si coaje de lamaie ca sa-i dea un pic de aroma .
Pentru caramel-10 lg zahar.
Am facut doar jumate din portie ,suntem doar 3 persoane si a fost suficient.
Ar fi bine sa fie grisul un pic mai mare ,al meu a fost prea fin.
Zaharul l-am pus la caramelizat intr-o cratita si apoi am imbracat o tavita de chec .

Laptele impreuna cu zaharul si grisul se pun pe foc si se amesteca sa nu faca cocoloase ,cand se ingroase se adauga dulceata si se mai amesteca pana se omogenizeaza ,apoi se pune in tavita peste caramel.
Se da la cuptor 10-15 minute.
Dupa ce se raceste bine se intoarce pe platou si se taie .
Eu am lasat la frigider sa fie rece bine ,e mai buna si se taie mai bine .

7 comentarii:

Stefana spunea...

vai.....asa ne facea mama cind eram mici...Doamne Lissa ce amintiri mi-ai stirnit!!!mama punea fix dulceata de gutui,e perfecta reteta asta!!

Lia spunea...

Mmmmm,
Gris si caramel,o combinatie pe gustul meu !

Elena Liliana Safta spunea...

Alta minunatie .... Lily esti un inger , sa vezi ce o sa se mai bucure Gabriela si Lara...mmm...si eu pe langa ele.Te pupam cu drag si multumim din suflet pentru toate retetele tale minunate.
Lili

Anca spunea...

Lissa ce bunatate !! trebuie sa fac siu la micutii mei cat de curand si bine inteles si mieeeeeeeeee :))))

Sarea in bucate spunea...

la mine pe blog 2 premii pt tine!

dana spunea...

Ce bine arata!!..
Felicitari pt blog Lissa..si pt tot ceea ce faci..
Doua premii minunate te asteapta la mine pe blog..
O duminica frumoasa!!

yaya6 spunea...

Lissa am reusit sa fac si eu reteta asta ,e foarte buna,mananca si Teodor care are numai 2 ani,mersi pentru reteta tie si implicit Denyei,complimente