24 februarie 2009

Cozonac cu nuca si mac

Pentru aluat :
400g faina,
100g unt topit,
100g zahar,
1ou si 1 galbenus,
130ml lapte cald,
1/2 cub de drojdie,
coaja rasa de lamaie
un varf cutit sare.
Se framanta aluatul si se lasa la crescut.
Se poate face un singur cozonac gros ,sau doi mai subtiri asa cum am facut eu .
Pentru umplutura am pus 100g nuca amestecata cu zahar pudra dupa gust ,cu o lingurita de cacao si albusul de la 1 ou ( cel ramas de la aluat).Am impartit aluatul si am pus pe o foaie umplutura de nuca ..pentru fiica-mea ...
...si pentru sotul cu mac ...asa i-am impacat pe amandoi .
50 g de mac l-am dat putin prin rasnita ,am amestecat cu 2lg de zahar si l-am fiert in putin lapte .
Am pus cozonacul intr-o tava mai ingusta si l-am lasat inca 20 min la crescut ,apoi l-am uns cu ou si l-am dat la cuptor o ora la foc incet.In cuptor pun intotdeauna o oala mica cu apa ,aburul face coaja moale si subtire.
Ia uitati ce rumeni s-au facut ...daca apuca si a doua zi ,sa stiti ca raman la fel de moi.


8 comentarii:

Daniela Addario spunea...

O feliuta de cozonac cu nuca servesc si eu, ca mi-ai facut o pofta, yamiii... tare bine arata...

Anonim spunea...

Cu toata placerea te servesc Danelutza...

Ioana spunea...

Eu vreau cu mac, ca la nuca sunt alergica...din pacate..:((
Dar macul imi plece la nebunie, deci...
Si nu imi ajunge o feliuta, ci doua macar!
Uite, acum m-a lovit asa o poftaaaaa....merg sa imi iau un bagli cu mac, asa, de ciuda ca nu pot sa imi fac cozonac cu mac ca nu am timp azi!

Te-am pupat.
Ioana.

Anonim spunea...

Ioana draga ,cu mac imi place si mie si sotului ,Karina (fiica-mea) prefera cu nuca si atunci trebuie sa -i impac pe toti..ha ..ha.Cu placere te invit la o felie !

fely3 spunea...

Buna Lisa,am sa fac si eu cozonacul cu mac,mamei mele ii place foarte mult.Ti-am trimis 2 slide-uri si sambata si ieri....nu am primit nici un raspuns de la tine....esti bine???Te pupic!A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

am uitat i-am facut nasei mele de florii tortul de cafea a iesit super.

Lissa spunea...

Fely draga mea,de-abia azi am intrat pe mail si am vazut mesajul ,multumesc mult.
Te pup si sunt bine ,doar ca cu pregatirile de sarbatori nu am mai avut timp de net.

dana ion spunea...

Lissa,
nu am facut niciodata cozonaci si anul asta e musai. spune-mi te rog, albusul din umplutura de nuca il bati spuma sau il pui direct? tot caut o reteta accesibila si acum am o tona de informatie contradictorie... in plus, nu reusesc niciunde sa gasesc drojdie proaspata, stau in chicago, cam cata drojdie uscata tre sa pun?
mersi mult de ajutor, sarbatori fericite!

Lissa's Cakes spunea...

Dana ,albusul il bat doar putin cu furculita pana se desface si apoi il amestec cu nuca.
Despre drojdie....nu stiu ce gramaj are acolo cea uscata ,dar aici un pliculet de drojdie uscata Dr.Oetker are 7g si e suficienta pentru 500 g faina,daca e la fel poti pune un pliculet pe care-l dizolvi in laptele caldut.Succes la cozonac si sarbatori fericite!