2 februarie 2009

Cosiţe

Asa le zice ..cosiţe impletite si sunt bune ,bune ,bune!
Reteta de la Mudjahista de pe forumul culinar, le-am facut de nenumarate ori .
Pentru aluat: 500 g faina ,
20g zahar(asa e reteta ,eu nu pun)
13g sare(1 lingurita)
25g drojdie,
35g unt (am pus 50g)
lapte caldut cat cuprinde (400ml mi-a intrat mie).
Se face un aluat care se lasa la dospit .
Pentru umplutura e nevoie de carnati ,crenvursti sau cabanos....carnat nu prea gros.
Dupa ce a dospit ,am impartit aluatul in doua ,am intins cate o foaie si am taiat fasii cat sa intre o jumatate de carnat ,se pot face mai mici sau mai mari ...fiecare cum vrea.
Se imbraca carnatul in aluat si cresteaza cu un cutit sau foarfeca in cateva locuri dar fara a cresta si aluatul de jos.
Se intoarce fiecare bucata intr-o parte si in alta pentru a da forma de cosiţa.
Se pun cositele in tava se ung cu ou si se presara seminte de susan(optional)si se dau la cuptor pana se rumenesc ,cam 35-40min.In cuptor trebuie neaparat pusa o cratita cu apa.
Asa arata gata.

Se poate pune deasupra si ketchup ...sunt tare gustoase.

20 de comentarii:

Flor spunea...

Lissa, ce frumoase ti-au iesit! Cred ca am sa le incerc si eu daca zici ca-s bune!

Anonim spunea...

Sa le faci Flor ca n-o sa-ti para rau ,fiica-mea ar vrea in fiecare zi sa-i fac...!

Anonim spunea...

buna Lisa, e super site-ul tau. Imi spui te rog cu ce as putea inlocui cabanosul ca aici unde locuiesc eu, in Olanda, nu sunt cabanos ca la noi in Romania. Multumes.

Anonim spunea...

Buna Vio si bine-ai venit pe la mine!
Poti inlocui cu orice alt carnat subtire,nu stiu daca se gasesc acolo carnaciori micuti pentru bere ca si aia sunt buni.
Multumesc de vizita si te mai astept!

Sandy spunea...

Hiiiii ce super arata acuma le-am vazut numai. Sa stii ca cat de curand am sa le incerc . Ma incanta.

Lissa spunea...

Sa le incerci ,Alexandra,sunt tare ,tare bune!

Giobsy spunea...

Salivez de cateva luni pe blogul tau, draga Lissa. Dar abia acum am descoperit cositele astea si abia astept sa ajung acasa sa incerc sa le fac. Multumesc pentru fiecare reteta minunata!

Lissa spunea...

Giobsy ti le recomand cu incredere ca sunt foarte bune!

emi spunea...

imi place la nebunie blogul tau...am probat si aceasta reteta si mia iesit de minune,numai ca eu am facut cu crenvusti,data viitoare incerc cu cabanos sau ceva carnaciori afumati,cred ca o sami iese mult mai bune...felicitarile mele!!

Lissa's Cakes spunea...

Emi ,ma bucur ca ai incercat cositele ,cu crenvusti nu am facut dar cu cabanos sau carnaciori afumati cum ai zis ,sunbt o nebunie ...merge si cu ketchup deasupra.

Elena Liliana Safta spunea...

Draga mea Lily am incercat si aceasta reteta , sunt tare gustoase Cositele, eu am facut si cu carnat si cu cremvusti .Au iesit nemaipomenit de bune, nu mi-au iesit insa asa frumoase ca ale tale , m-am chinuit cu intoarcerea... ai sa vezi in poze ce mi-a iesit ...Mi-a intrat insa mai multa faina decat in reteta ta , banuiesc ca depinde si de tipul de faina folosit. .Te pup cu drag si multumesc pt fiecare minunatie ce o faci si o postezi si pt noi.

Anonim spunea...

delia
eu am descoperit recent,blogul tau.lissa
am incercat citeva retete si mi-au iesit f bine din prima
te-am recomandat la toata lumea
vreau sa-ncerc coroni
tele dulci

Lissa's Cakes spunea...

Bine-ai venit pe la mine ,Delia!
O sa-ti placa coronitele...multumesc de recomandare.

Anonim spunea...

Cred ca sunt delicioase si arata foarte bine pe masa...am sa fac si eu in curand. Crezi ca s-ar putea face cu foietaj in loc de aluat dospit? Nu prea ma pricep la framantat si mi-e teama ca nu o sa iasa aluatul cum trebuie. Multumesc si felicitari pentru toate retetele!

Lissa's Cakes spunea...

Sigur ca se pot face cu aluat de foietaj,o sa iasa foarte bune .
Multumesc pt felicitari .

Anonim spunea...

super bune! am facut deja de 4 ori cositele astea si inca sunt cerute :))...le-am facut cu carnati picanti si cu cremvusti, amandoua variantele au trecut la fel de repede. iti multumesc, spor la treaba in continuare! pupici, roxana.

Anonim spunea...

buna Lissa. am incercat ieri cositele de la tine si au iesit super delicioase. multumesc pentru retetele pe care le publici

camel spunea...

draga mea ,Lissa,nu de mult am descoperit acest site si am ramas stupefiata...de ce poti face...ai maini de aur,rabdare de fier si pasiune cit cuprinde......draga mea,as avea o intrebare...eu locuiesc in spania...cum as putea face sa comand si sa primesc produse de la www.lumeabasmelor.....?????????'

Lissa's Cakes spunea...

buna Camel,multumesc de aprecieri ...
la lumeabasmelor ai putea lasa un mesaj sa-i intrebi ...sincer eu nu stiu ce sa-ti spun ,eu doar comand si eu de la ei.

Mihaela spunea...

Buna seara!

Ma uit de ceva timp pe site-ul dvs si va admir produsele obtinute. Atat eu cat si soacra mea am incercat retete (cosite, ornamente din pasta lapte) si au reusit, nu la nivelul dvs., dar este un inceput.
Felicitari si multumim pt ca ne impartasiti experienta dvs!