5 noiembrie 2008

Blat de tort

Sunt multe retete de blat pentru tort ,dar fiecare are o reteta de care este sigur ,eu sunt sigura pe reteta asta si o folosesc la majoritatea torturilor.
Ingredientele se maresc in functie de marimea tavii.

5 oua
5 linguri de apa =50ml
10 linguri pline cu varf faina =200g
10 linguri pline cu varf zahar=200g
Se separa ouale ,in albuse se pune apa si apoi se mixeaza bine pana albusul devine tare ,se adauga zaharul pe rand si se bate in continuare.
Se adauga galbenusele.

Se pune faina ,pe care eu intotdeauna o cern prin sita. Cu o lingura de lemn se amesteca usor de jos in sus pana se incorporeaza faina.
Daca vreau blatul de cacao ,inlocuiesc doua linguri de faina cu cacao.
De asemenea ,se pot inlocui 3 lg faina cu praf de budinca(vanilie ,caramel ,cacao ,capsuni)
Se unge o tava cu ulei sau margarina , se pune compozitia si se da la cuptor la foc mic 20-25min.

Se verifica cu scobitoarea daca este copt.



27 de comentarii:

Anonim spunea...

retetele tala sunt extraordinare sunt uimita de ceea ce vad si abea astept sa le fac pe toate pe rand cum am ocazia cred ca si la gust sunt precum arata

roxana spunea...

Lissa daca poti sa ma ajuti si pe mine te rog eu mult. Nu inteleg de ce mi se lasa blatul dupa ce opresc focul. Am facut blatul si creste el frumos asa si fara praf de copt si apoi se lasa. L-am lasat si in cuptor sa se raceasca bine si tot degeaba. Multumesc anticipat!

Lissa spunea...

Roxana,poate e focul prea tare...eu dau drumul la cuptor inainte de a ma apuca sa bat blatul ,il las 5 minute si apoi il dau la minim (am cuptor normal nu cu program)gratarul e pe mijloc si las blatul asa la foc incet sa creasca cat vrea,cand e gata se vede ca se trage pe margine ,sau incearca cu scobitoarea sa vezi cand e gata.
Altceva nu vad de ce nu iasa ,albusele trebuie batute tare tare ,pui zaharul si bati in continuare pana sta teapana ...dar cred ca asa ai facut.

Roxana spunea...

Multumesc mult pentru raspuns. Focul era la 180 C si am incalzit inainte cuptorul, ma gandesc poate ca faina nu am pus lingurile cu varf asa cum ai spus tu si poate ca nu avea destula faina si am sa incerc sa las focul mai mic. Multumesc mult, mult!

Alina spunea...

Buna Lissa,
Am o mare rugaminte la tine. Poti te rog sa-mi spui cu ce tai tu blaturile? Ca eu am incercat tot felul de metode, inclusiv lira speciala pt. taiat si nu reusesc decat sa "crampotesc" minunatii de blaturi . Multumesc anticipat si felicitari pentru operele de arta pe care le creezi.

Lissa's Cakes spunea...

Buna Alina.Eu tai blatul cu cutitul ,nu am nimic special,trebuie un cutit mai lung care sa ajunga dintr-o parte in alta pe latime si sa taie foarte bine.Blatul sa fie rece ca sa se poata taia bine.
Incearca sa pui blatul la frigider inainte de a-l taia...cam o ora si apoi incearca.
Multumesc pt felicitari ,te pup!

Alina spunea...

Multumesc din suflet, chiar peste 2 zile este ziua de nastere a sotului meu si vreau sa-i daruiesc un cadou dulce, asa ca voi incerca negresit varianta ta.Multumesc inca o data si iti doresc o zi excelenta!!!

Anonim spunea...

servus lisa, torturile sunt incredibile. nu stiu daca mai apare undeva dar vreau sa te intreb cand faci pasta colorata cand adaugi colorantul?
te pup si tine-o tot asa

Carmina spunea...

servus liliana,
torturile tale sunt incredibile, sa asa cum descri realizarea lor pare atat de usor, dar sunt sigura ca nu e.ti-am trimis ieri si un email dar ceea ce doresc sa te intreb azi este legat de pasta de lapte praf colorata, cand se adauga colorantul, la inceput in siropul de zahar sau la sfarsit. vreau sa ii fac mamei mele un tort de ziua ei pt duminica si asi dori sa ii fac unul cu crema de capsuni si vanilie cum i-ai facut tu Karinei la 19 ani. sper sa imi iasa si iti voi trimite poze cu el.

te pup si time-o tot asa

Lissa's Cakes spunea...

Buna Carmina,am primit email-ul si am raspuns..dar de-abia azi.
Eu adaug intotdeauna colorantul dupa ce e framantata pasta,asa imi dau seama de nuanta care o vreau.
Ca sa imbraci tortul in pasta eu ti-as recomanda pasta de zahar ca se lucreaza mai usor cu ea,daca imbraci in frisca ,poti pune ornamente din orice pasta.
Te pup si eu si chiar mi-ar face placere sa-mi arati poze.

Vio spunea...

Buna Lissa,
Azi am misiunea de a face tortul pentru ziua de nastere a strumfului (2ani), imi spui te rog, cantitatile de mai sus pentru blat pentru ce dimensiuni de tava sunt ok? sau imi recomanzi un alt blat? Intentionez sa fac un tort vesel, cu ceva figurine din pasta de lapte praf, daca imi va iesi; citisem ca, daca vreau sa imbrac tortul, e mai ok pasta de zahar, imi spui te rog daca si unde pot gasi reteta pe blog? Multumesc

Lissa's Cakes spunea...

Vio imi pare rau ca nu am fost aici sa-ti raspund ,dar cu siguranta ca a iesit totul bine.

Vio spunea...

Nu e problema, m-am descurcat, a iesit un tort foarte bun, de a mancat strumful 3zile; multumesc mult de retete si idei:)

Anonim spunea...

Draga Lissa,am ramas fara cuvinte dupa ce ti-am vazut minunatiile de torturi si am citit retetele,nu sint o bucatareasa grozava dar ma aventurez impreuna cu sotul meu sa facem un tort pentru ziua ingerasului nostru Cristian pe 3 decembrie si deja am facut pasta de zahar ,sper sa putem modela un"1" mare,dar nu stiu cind sa pun colorantul si in reteta de blat nu ai scris daca trebuie praf de copt.Daca ai putea sa imi raspunzi,ti-as fi foarte recunoscatoare.Te pup

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc ...in blat nu trebuie praf de copt din cauza asta nu am scris,nu la toate blaturile folosesc.
La pasta eu pun colorantul la sfarsit,daca nu ai nevoie sa fie colorata toata rupi o bucata cam cat crezi ca folosesti si o colorezi, apoi alta in alta nuanta.
Succes cu tortul.

FLOR spunea...

LISSA DRAGA AM RAMAS MUTA LA MINUNILE CE IES DIN MAINILE TALE,SPUNE-MI TE ROG, CUM SE INTINDE PASTA DE ZAHAR PE UN TORT? POATE SCRIE DEJA PE AICI,SPUNE-MI TE ROG UNDE?MULTUMESC.

Lissa's Cakes spunea...

Buna Flor ,trebuie uns tortul cu un strat subtire de unt ca pasta sa se lipeasca de tort ,intinzi pasta,bagi amandoua mainile sub ea si o pui peste tort,dai de sus in jos cu mana pe margini ca sa se lipesac si sa se aseze,daca vezi ca vrea sa faca cute ,tragi usor de pasta intr-o parte sau in alta ca sa se desfaca cuta si asezi iar ..daca ai avea planator ar fi foarte bine ,ca sa dai peste pasta asezata.

Alice spunea...

sper ca nu te deranjez.. dar am o intrebare... se poate face si la cuptorul cu microunde? daca da imi spui te rog cat trebuie sa`l pun si la cate grade.

Claudia spunea...

imi cer scuze ca te rintreb, dar eu nam vazut daca ai specificat diametrul tavii.. imi cer scuze daca ai specificat si nam vazut

Lissa's Cakes spunea...

Alice ,la cuptorul cu microunde nu am facut niciodata blat si nu pot sa-ti spun cum trebuie facut....nu am idee cum ar iesi.

Lissa's Cakes spunea...

Claudia,blatul acesta l-am facut in tava de 30/18 .

Anonim spunea...

Scriu a doua oara, ca nu stiu ce am facut, nu mi se pare ca a fost transmis. Mi se intimpla cind fac blat din 9 oua in fi 29 sa-mi creasca bombat pe mijloc.Asa patesc si la chec pe care-l fac in tava de cozonac. Mijlocul creste de se creapa iar capetele aproape ca nu prea cresc. Veronica

Lissa's Cakes spunea...

Veronica draga nu stiu ce sa zic ,eu cand coc blat las focul mic de tot si pun tava pe gratar la mijloc ...acuma depinde,fiecare isi cunoaste cuptorul..nu as sti sa-ti zic ce se intampla.

Anonim spunea...

Multumesc pt raspune.Cu prima ocazie am sa las blatl la foc mic, mic. Veronica

Anonim spunea...

Lissa draga, cum reusesti sa faci colturile torturilor atit de drepte. eu cit ma straduiesc cind imbrac tortul cu pdz imi iese cam tesit-bombat si nu are marginile drepte. Veronica

Lissa's Cakes spunea...

Veronica draga ,incearca sa nu insiropezi tare colturile...si forma o mai dai si din pasta cand o asezi ,ai nevoie de un planator care te ajuta tare mult.

Anonim spunea...

Multumesc mult. Veronica