17 aprilie 2009

Piersici

In fiecare an de sarbatorile de Paste ,imi place sa fac aceste fursecuri ,poate din cauza ca sunt asa colorate imi creaza o stare asa de ...bucurie ,de primavara...
Pentru aluat e nevoie de:
3oua intregi,
150 g zahar,
200ml ulei,
1praf de copt,
1vanilie,
coaja si sucul de la o lamaie,
500g faina.
Se amesteca bina cu mixerul ouale si zaharul,se pune uleiul cate putin amestecand incontinuu,apoi vanilia ,lamaia si praful de copt .
Cand punem faina ,se amesteca cu o lingura de lemn ,prima data jumatate din faina ,apoi si cealalta si o sa fie nevoie sa amestecati ultima data cu mana .
Se formeaza in palma bile de marimea unei nuci sau putin mai mici si se pun in tava pe hartie de copt.Se dau la cuptor cam 20 min,depinde de cuptor ...ele raman albe deasupra ,dar se vede cand sunt gata ca se intaresc si partea asezata pe tava e maronie.
Dupa ce s-au racit ,se scobesc in mijloc cu grija sa nu se crape .
Pentru crema:200 g unt se freaca bine cu 8 lg de zahar pudra,o vanilie,2 lg cacao,esenta de rom dupa gust(eu am stors jumate de portocala)si se adauga si firimiturile ce le-am scos din piersici.
Se amesteca bine,se umplu jumatatile si se lipesc formand piersica.
Se dau prin putin colorant alimentar,galben ,verde ,rosu sau portocaliu;colorantul l-am diluat cu apa ca sa nu fie asa stridenta culoarea,apoi se dau prin zahar tos.
Mie mi-au iesit cam 33 de piersici.

In mijloc se poate pune cate o aluna sau o visina.

22 de comentarii:

Amalia spunea...

Lissa ce coincidenta :)), anul asta si eu fac piersici , deja am facut cojile, ramane sa le umplu. E prima data cand le fac, am mai mancat si mi-au placut. Eu am o reteta de pe net, adica am mai multe dar asta mi-a placut, este ca si a ta dar cantitatile un pic mai mari :), iar la colorat scrie ca se pune lapte si colorant. Te pup si iti urez un Paste fericit si linistit alaturi de cei dragi ! Iti multumesc inca o data pentru ajutorul acordat cu retetele si sper sa ma inspir de la tine in continuare! Te imbratisez cu drag :).

Mary spunea...

Che meraviglia !

Gabriela spunea...

Lissa ce ne faci?Doamne ce minunatii faci!M-ai lasat cu gura cascata(sperand sa-mi pice si mie o piersica).Te felicit sincer.Nu cred ca voi reusi vreodata asa bijuterii cu toate ca mi-as dori.

Sandy spunea...

ce bine arata persicile eu chiar am crezut ca sunt piersici adevarate. am sa incerc si eu sa fac dar nu acum de paste .intr-o zi. ca tare m-au uimit.

Norma spunea...

maravilloso

Lissa spunea...

Amalia draga mea ,abia astept sa vad si piersicutele tale.
In fiecare an de Paste le fac ,nu stiu de ce... a ramas asa o traditie de cand era Karina mica , vroia sa le coloreze ea neaparat si le facem si acum tot impreuna.
Te pup si iti doresc si eu din suflet un Paste Fericit!

Lissa spunea...

Grazie Mary!

Lissa spunea...

Multumesc Gabriela draga!Sunt usor de facut si sunt foarte bune si fragede ,sigur o sa iti iasa la fel;te pup!

Lissa spunea...

Alexandra ,sa le faci ca sunt si bune si aspectoase,te pup!

Lissa spunea...

Multumesc Norma!

MªJose-Dit i Fet spunea...

Hola Lissa, acabo de descubrir tu blog y me encantan tus recetas, hasta la musica que has elegido me gusta (y eso que siempre cierro los altavoces cuando oigo que hay repertorio musical...) me veras por aqui a menudo...besos

Lily spunea...

Lissa, iti doresc sa petreci un Paste Fericit alaturi de cei dragi!Felicitari pentru toate minunatiile pe care le creezi!

Lissa spunea...

Gracias Maria Jose.

Lissa spunea...

Multumesc Lily , la fel iti doresc si eu un Paste Fericit.

Anonim spunea...

Buna Lissa,
cred ca am albit de tot de cind caut reteta asta. o aveam si eu de la mama,dar ....este imposibil sa o mai gasesc. banuiesc ca am impumutat-o cuiva si...."la revedere"
In fine,eu nu sint o indeminatica in bucatarie(ca mama)dar la "fursecute" si alte nimicuri mai simplute ma bag.
ce vreau sa te intreb(sa nu rizi):de unde cumpar coloranti alimentari?prin hypermarket-uri nu am vazut. sau nu stiu eu unde sa cat?!

Lissa's Cakes spunea...

Buna,bine ca ai gasit reteta dorita ,sunt tare bune piersicutele si aspectuoase.
In kaufland gasesti ceva sticlute cu colorant lichid,rosu ,galben si albastru ...se numesc colin ,daca vrei doar asa pt piersici sunt bune ,daca vrei coloranti pt a colora pasta sau figurine ,atunci gasesti pe sit-ul lumeabasmelor.ro sau pe BB Super Import

Anonim spunea...

Lissa,multumesc mult.O sa caut mai atent in Kaufland,cum ai spus.Nu ma bag eu la figurine sau...mai stiu eu ce.Imi cunosc potentialul :D.
Multumesc din nou...si "ne mai vedem" pe aici.

Doinitza`s cakes spunea...

Aveam o matusa,Dumnezeu s-o odihneasca,care ne bucura sufletelele de copii cu piersicute de astea ,ea punea si putin roz,cu nuci,tot asa facute in forme speciale,abia asteptam sa mergem la ea in vizita,sa ne "indopam"

any_annette spunea...

Buna, Lisa!
Stiu ca sunt foarte bune piersicile astea, vreau si eu sa le fac, insa spune-mi te rog in loc de colorant alimentar pot sa folosesc zeama de la visine in aspirina?
Se coloreaza, ce zici? Multumesc mult de tot.

Lissa's Cakes spunea...

Ani ,sincer nu am incercat dar cu siguranta ca se poate,sau se mai pot colora cu putin suc de sfecla rosie.

Anonim spunea...

Buna lisa. Am facut si eu aceste superbe piersicute. Am respectat exact reteta pentru coji dar mie mi s-au crapat cand erau inca in cuptor. Sunt foarte fragile si cand am incercat sa le scot miezul multe s-au distrus. Oare ce ar trebui pus in aluat sa fie mai compacte? (le-am copt la 100-110 gr C)LIDIA

Lissa's Cakes spunea...

buna Lidia,eu le fac exact cum scrie in reteta si imi iasa ,nu se crapa ..foarte usor trebuie scobit miezul,ca desigur ele fiind un biscuit ,se sparge usor daca apesi.