11 februarie 2009

Strudel cu mere

E o reteta usoara si prefer sa le fac eu acasa decat sa le cumpar,poate nu sunt asa fragede ca si cele de patiserie ,dar sunt tare bune.
Pentru aluat :350g faina,
5lg ulei,
un varf cutit sare,
apa calduta (250ml mi-a intrat mie).
Pentru umplutura :mere date pe razatoare si calite cu zahar dupa gust .
Se framanta un aluat care trebuie sa fie elastic ,se acopera si se da la rece o ora.
Dupa o ora se unge aluatul cu putin ulei si se intinde cu sucitoarea cat se poate de mult.

Se intinde apoi cu mana unsa cu ulei ,incepand de la mijloc spre margine cat se poate de subtire.
Aluatul astfel intins se unge cu ulei ,se pune putin zahar deasupra si se taie in doua peste mijloc ...deci se formeaza doua rulouri .
Se pun merele dintr-un capat al foii...
...si se ruleaza .
Se taie bucati sau se poate lasa ruloul asa mare,se pun in tava ,se ung cu ulei si se dau la cuptor.Acuma nu stiu daca mai face cineva ca mine ...in timp ce sunt la cuptor strudelele ,fac un sirop caramel din 2 lg de zahar si putina apa ....
...si dupa 30 de minute ,le scot,le ung si le mai pun inca
10-15 minute la cuptor .
Se poate presara zahar pudra deasupra cand sunt gata , dar eu prefer sa le ung cu caramelul.



8 comentarii:

Mihaela spunea...

Lissa, mi-a placut reteta de strudel cu mere si vreau sa te intreb daca aluatul se preteaza si la alte umpluturi ( de exemplu sarate).

Lissa spunea...

Mihaela...cred ca ar merge ,dar spun sincer ca am facut doar cu mere si branza dulce .

Mihaela spunea...

Multumesc,Lissa. Am sa incerc totusi si o sa-ti spun cum a iesit.

Anonim spunea...

Draga Lissa imi poti spune ies doua rulouri?nu am inteles.adica punem mere de 2 ori si rulam? mersi mult

Lissa's Cakes spunea...

Uite ca am omis sa scriu treaba asta si multumesc de atentionare.....Foaia mare se taie in doua si se fac doua rulouri ,eu am rulat pana la mijloc ,am taiat si apoi am continuat cu al doilea ....ai inteles bine ,apoi cele doua rulouri se taie in bucati mai mici sau se lasa asa mare.

Cristina spunea...

Lissa, zici ca nu ies asa fragede? Daca as pune si un pic de drojdie?

Lissa's Cakes spunea...

Mami nu stiu ce sa zic ,poti pune putina drojdie,eu nu am incercat.

Anonim spunea...

crezi ca ies asa de moi si fara caramel