28 noiembrie 2010

Braduti de Craciun


Se apropie sarbatorile si vine vremea acestor braduti care mie imi plac tare mult si arata foarte bine printre dulciurile de Craciun .
Am fost intrebata de multe ori despre reteta acestor braduti ....nu am o reteta anume pentru ei ...de obicei cand de sarbatori fac mai multe feluri de prajituri ,ca sa arate bine le indrept marginile ,apoi acele margini le pun intr-un bol si le mai amestec cu nuca macinata,cu cacao,rom dupa gust,biscuiti faramati,unt topit cat sa se lege compozitia.... le framant pe toate si dupa gust mai pun zahar pudra.
Din aceasta compozitie se pot face bomboane in care se pune in mijloc o visina si apoi se dau prin nuca sau nuca de cocos,mie imi place sa fac in loc de bomboane acesti braduti .
Forma nu stiu unde se gaseste ,a mea e foarte veche,o am de la mama ...e ca un paharel cu striatii inauntru si in capat are un orificiu ,presar in el zahar tos ,pun din compozitie cate o bucatica ,presez si apoi suflu putin prin acel orificiu sau il bat de masa ca sa iasa bradutul.
O sa scriu o reteta de bomboane dintr-o carte de dulciuri mai veche,li se spune trufe cu cacao si din care zic eu ca se pot face braduti ...eu nu am incercat reteta dar poate ajuta pe cineva.

500 g biscuiti, 400 g nuci,100 g cacao,4 oua,500 g zahar pudra,200 g unt, rom,visine,150 ml apa.
Se freaca ouale cu zaharul ,se adauga cacaua si apa ,apoi se pun pe foc si se amesteca incontinuu pana se ingroase compozitia.Dupa ce s-a ingrosat ,se ia de pe foc ,se pune untul ,nucile macinate si biscuitii faramati si se amesteca bine,la sfarsit se adauga rom dupa gust.
Compozitia se pune la rece si dupa ce s-a intarit ,se formeaza bomboane de marimea unei nuci ,in care se pun cate o visina.Se pudreaza cu cacao sau se dau prin nuca sau nuca de cocos.
Aici sunt alaturi de bomboanele rafaelo ,am sa vin si cu reteta acestora .

20 de comentarii:

giovanna spunea...

arata super ! foarte draguta ideea ta. ne mai lipseste forma doar. te pup.

KaBea spunea...

Sa tot astepti in felul asta sarbatorile!Sunt tare frumosi bradutii!Ai o familie tare norocoasa.

Bianca spunea...

Foarte draguti bradutii tai/ Pacat ca nu am forma..
te pup

Unul din multi! spunea...

Bine te-am regasit Lissa1
Bradutii tai mi-au stirnit curiozitatea, deoarece am cumparat anul trecut o forma de plastic, ceva asemenatoare si nu stiam ce pot sa fac cu ea.
Ei, acuma siu si iti multumesc muuuuuult de tot!!!
Iti urez mult spor mai departe si Sarbatori fericite!!!


PS.
La tine pe Blo´g e o pülavcere sa intri, dar si un mare risc.Atitea minunatii apetisante,....felicitari!!!
Cu prietenie si respect
Laura S.

alina spunea...

cat ma bucur ca am gasit reteta....am si eu o forma identica de la mama ( doar reteta imi lipsea )

Reka spunea...

Arata foarte bine!!!! Felicitari!!!!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Giovanna,daca as gasi forma ti-as cumpara una,te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Beatrice draga.

Lissa's Cakes spunea...

Bianca ma bucur ca-ti plac,cum am scris mai sus Giovannei ,am sa ma uit dupa forma si daca din intamplare gasesc o sa va anunt.

Lissa's Cakes spunea...

Laura,ma bucura tare mult vizita ta.
Multumesc de felicitari si te mai astept pe la mine.
Pupici.

Lissa's Cakes spunea...

Alina ce bine ca ai forma,arata tare bine printre prajiturile de Craciun.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc,Reka!

sabor a galletas spunea...

Un trabajo fabuloso, un besito.

Doinitza`s cakes spunea...

ce dulci sunt asortati asa cu bilutele de Rafaello,cum zicea Giovana ,pacat ca n-avem forma,mi-ar place sa o am si pe aia de Nuci,o duminica placuta

torturile Sandei spunea...

Arata tare frumos !
Am facut si eu compozitia sub forma de bomboane din ceva resturi de la blaturi de tort. Sunt foarte bune.

Anonim spunea...

Sunt foarte buni bradutii. Inainte de a scoate bradutii din forma, se poate face o mica adancitura la baza, in care se pune putina crema - unt cu zahar pudra - apoi se acopera cu compozitie. Forme nu am vazut de cumparat, stiu ca pe vremuri se faceau la strung pe la diferite fabrici.

Vicky spunea...

Arata demential, dar pacat ca nu am si eu asa forme.....

Anonim spunea...

Nu-mi vine sa cred, bradutii astia ii faceam si eu cu mama an de an de Craciun....ce surpriza placuta sa-i vad aici.
Se tot vorbeste de forma, forma noastra a facut-o tata la strung acum vreo 20 ani sa fie....

AndreeaB spunea...

Am găsit forma de bradut pe site-ul acesta http://www.pandortex.ro/bucătărie/forme-de-prajituri/forme-patiserie-piramida-c4144/oldal=1/id/ASC. O caut de mult timp si azi am găsit-o. Nu e din metal dar sper sa fie destul de rezistenta. Dacă o mai caută cineva sper ca site-ul de mai sus sa ajute.

Anonim spunea...

Forma prajitura Bradut
http://www.buticulcofetarului.ro/diverse/598-forma-bradut.html