31 martie 2009

Oua de ciocolata

Se apropie sarbatorile de Paste si poate cineva vrea sa faca oua de ciocolata acasa ,asa ca am sa va arat ce simplu se fac ouale .Asa de frumos arata la sarbatori pe masa ,puse intr-un cosulet cu putina verdeata in jur si mai ales e o bucurie pentru copii ,ca pot chiar sa ajute la imbracatul cu ciocolata si chiar sa-si faca singuri oul.
De cate ori facem o omleta ,sau folosim oul pentru o compozitie la care nu trebuie sa-l separam,il spargem usor la capatul gros si facem o gaura nu prea mare ,apoi scuturam putin ca sa cada continutul.Se spala coaja in interior si exterior cu putina apa calduta si se pune cu gura in jos la uscat (pe hota ,intr-un cosulet...oriunde).De acum si pana la sarbatori ,avem timp sa strangem multe oua si trebuie sa fie uscate bine.
Avem nevoie de ciocolata ,sa fie de buna calitate;eu folosesc cu succes ciocolata ''sonata'' cu lapte ,amaruie ,alba ,care se gaseste la magazinul''plus'',e foarte buna si o folosesc si la creme.Anul trecut am incercat cu ciocolata alba ''primola''si nu am reusit sa fac oua albe.
Deci... se topeste ciocolata ,se pune cu lingurita in interiorul oului si rasucim oul pe toate partile,ca sa-i imbracam peretii in ciocolata.
Le asezam intr-un suport,le mai intoarcem cateodata ca sa nu se lase multa ciocolata pe fund si cand s-au intarit ,mai repetam inca o data operatiunea,deci sa fie doua straturi de ciocolata.
La fel se procedeaza si cu cele albe ,doar ca la astea va fi nevoie de trei straturi ,ciocolata alba este mai pretentioasa .
Aici am facut si un ou marmorat,am dat cu ciocolata alba pe unele locuri;se ia cu degetul ciocolata si se ''sterge'' prin unele locuri in interiorul oului ,se lasa la intarit si pe urma se pune ciocolata neagra ,se imbraca normal in doua straturi.
Cel mai bine ar fi sa se intareasca asa ,sa nu fie puse la frigider ,ca dupa ce le scoatem fac condens,le-am lasat 1/2 ora.
Se pot umple cu orice crema ,in care se pune putina gelatina ca sa stea tare.Anul trecut am facut cu crema de vanilie cu fructe,crema de cocolata;acum am facut asa repede doar ca sa va arat ,cu putin crant si frisca,adica zahar caramel in care am pus bucati de nuca ,dupa ce s-a racit l-am zdrobit putin ,am amestecat cu frisca batuta ,cu vanilie si coaja de portocala ,apoi cu o lingurita de gelatina hidratata in putina apa .
Umplem ouale cu ajutorul unei lingurite sau cu un varf gros ,cu ce aveti la indemana;trebuie sa nu fie chiar pana sus ,sa ramana putin loc ,unde punem capacul de ciocolata.
Am mai topit putina ciocolata ,am pus capacul si am lasat pana s-a intarit bine.
Se desface coaja cu grija ,cu cat e ciocolata mai intarita ,cu atat se desfac mai usor.
Si le punem intr-un cosulet ,ia uitati ce frumoase sunt.
Asta marmorat imi place mie.
Aici am incercat sa va arat interiorul ,se taie oul cu grija peste mijloc cu un cutit ascutit ,ca sa nu se farame coaja ,crema daca e tare ,nu curge deloc.
Asta e o poza de anul trecut ,am facut oua mai multe si am pus pe tortul de Paste.
Asta e tortul cu oua.


65 de comentarii:

Vicky spunea...

Lissa arata foarte superb outele tale, sper sa am timp sa le fac si eu, acum sau mai tarziu tot le voi face,mersi de reteta, pupici.

Gabriela spunea...

Super!Ce idee grozava mi-ai dat ptr paste!Parca imi vine sa ma apuc de azi,sunt fantastice!Felicitarile mele...

Nati spunea...

Wow, super idee, si prezentare de asemenea! nu e de mine, din pacate, ca trebuie multa rabdare, dar imi imaginez ce bunatate e! Bravo!

CristinaK spunea...

Foarte dragalase ouale, Lissa, si foarte ingenioasa ideea! Tare mult ii plac bulinutei mele ouale de ciocolata... Poate o sa reusesc sa le fac si eu de Paste, daca n-o sa fiu pe drumuri cu mutatul... Pupicei si multumiri pentru reteta si explicatii!

Oana spunea...

Oauuu, ce frumoase sunt! Cred ca le incerc si eu! felicitari!

Ioana spunea...

Oau! Supeeeer! Felicitari Lissa! Inca o data, m-ai lasat fara cuvinte! Frumos tortuletul de Paste, frumoase ouale...si cred ca sunt delicioase!

bucatar maniac spunea...

super idee

Lissa spunea...

Multumesc Vicky!

Lissa spunea...

Gabriela ,ma bucur ca-ti plac ,eu cu Karina le mai facem cateodata si doar asa..de ceva dulce.

Lissa spunea...

Nati draga ...eee,cum nu e de tine,se fac mai repede decat am explicat eu aici si ai dreptate ,sunt tare bune!

Lissa spunea...

Cristina ,cu multa placere !Poate se iveste ocazia sa le faci ,de sarbatori e si usor ca mai ramane putina crema poate de la o praji ,mai combini si nu e bataie de cap ,te pup!

Lissa spunea...

Multumesc Oana,sa le incerci ca o sa-ti placa!

Lissa spunea...

Ioana draga mea ,multumesc tare mult!

Lissa spunea...

Multumesc Bucatarule!

Lory spunea...

Lissa felicitari!!! arata foarte bine...cu siguranta le voi incerca si eu de Paste :)
si eu folosesc aceiasi ciocolata si sunt foarte multumita de ia...unde mai pui ca nu e nici scumpa :)

None spunea...

Ce frumoase sunt ouale. Si ce idee buna! Esta tare rabdatoare si priceputa.

Anonim spunea...

Mai uimit iar,ousoarele sunt superbe,copii mei deja s-au gindit deja cu ce crema le vor.Iti multumesc pentru crema de tort cafea,de florii am s-o incerc.

MihaeRa spunea...

E bestiala ideea! E prima oara cand aud ca se pot face oua de ciocolata de casa! Chiar o sa incerc si eu, daca strang suficiente coji cat mai teafere pana la Pasti....
Felicitari! Ai un blog superb!!!

Lissa spunea...

Lory draga mea,multumesc ,sa le incerci ca sunt usor de facut!
E buna ciocolata ,de cand am descoperit-o ,doar cu ea lucrez,te pup!

Lissa spunea...

Multumesc Anca!

Lissa spunea...

Cu placere Fely ,sa-mi zici cum ti-a iesit crema daca o faci ,te pup!

Lissa spunea...

Miha ,se pot face si iasa si foarte bune ,doar sa iei o ciocolata buna.Multumesc!

Flor spunea...

Super idee, Lissa! Cred ca cei mici ar fi f. incantati de ele! sper sa strang ceva coji de oua pana de Paste! Mersi si te pup!

Lissa spunea...

Flor draga ,sigur vor fi incantati cei mici!
Te pup si eu !

ari spunea...

lissa nu e mai usor cu oua kinder? mie mi-a zis ideea asta cineva de pe culi cu ceva timp in urma .. eu asa am de gand sa fac ouale de paste.

fely3 spunea...

BUNA!SUNT MINUNATE OUSOARELE DE CIOCO,COPII MEI AU FOST FOARTE INCANTATI DEJA MI-AU SPUS CU CE LE VOR UMPLUTE.ITI MULTUMESC PENTRU RETETA DE TORT CAFEA IL INCERC DE FLORII.

Unknown spunea...

Ce fericiti mi-ai facut copiii; si ei nici nu o stiu inca. scap si eu de a le mai cumpara oua "chimice" de la magazin, doar de dragul formei. Multumim mult si Paste fericit, in cazul in care nu ne mai faci o surpriza pana atunci si eu nu mai las un comentariu.

Lissa spunea...

Ari draga ,nu stiu ,probabil ca se pot face ,dar eu nu am copii mici sa cumpar oua kinder si mai usor le fac asa.O sa le vad si pe ale tale daca le faci ,te pup!

Lissa spunea...

Fely draga ,cu multa placere.
Abia astept sa-mi zici cum ai facut ouale de sarbatori ,te pup!

Lissa spunea...

Raluca ,ce ma bucur eu ca ti-a placut ideea cu ouale ,sigur copii vor fi incantati.
Multumesc frumos pentru urare si va doresc si eu sarbatori minunate!

Cristian Borod spunea...

premii de la mine pt. voi! Va astept sa le ridicati!

Georgiana spunea...

Woaaaaau!!! Ce sa mai... Am ramas fara cuvinte! Mai ca ma bate gandul sa incerc si eu, dar... tare ma tem ca o sa dau gres :(
Felicitari de 1000 de ori!

kris spunea...

Wow, ce bine au iesit! Nu mi-a trecut niciodata prin cap sa le fac singura (poate pt ca e mai usor sa le cumperi) si imaginam oricum forme din plastic, special pentru asa ceva.
Complimente!

Mirela spunea...

Lisa,din nou mai fascinat cu frumusetile tale culinare.....imi plac la nebunie ouale astea de ciocolata,te urmaresc la fiecare pas si nu ratez nimic din ce faci,:))...iti multumesc pt ideei si cred ca ti-am mai spus,ai un dar de a explica extraordinar!
Am o intrebare,cam cata ciocolata mi-ar trebui pt 10 oua?
Vreau sa le fac saptamana viitoare pt baietelul meu,care are 4 anisori,sa le duca la gradii...aici Pastele este cu o saptamana mai repede,si am sa fac aceste oua de ciocolata ca sunt minunate!
Multumesc frumos anticipat pt raspuns!
Paste fericit, tie si familiei!
Te pup cu drag!

Lissa spunea...

Georgiana draga ,multumesc frumos!Nu ai cum sa dai gres,numai sa ai o ciocolata buna si sa vezi ce frumoase o sa-ti iasa.

Lissa spunea...

Multumesc Kris!Sunt sigur forme speciale pt oua ,dar asa e cu muuult mai ieftin si chiar iasa frumoase!

Lissa spunea...

Mirela draga ,multumesc frumos pentru aprecieri!
Pentru 10 oua iti ajung 3 ciocolate,(300 g)poate nici atat,dar ca sa fii sigura ca ajunge si pentru capac;sa fie ciocolata de buna calitate sau chiar amaruie,ca sa se decojeasca frumos.
Sarbatori fericite ,un Paste minunat sa aveti!

julia spunea...

NEMAIPOMENITE outele de ciocolata...
spune-mi ,ti-a fost greu sa spargi oul si sa-l golesti?

lauralaurentiu spunea...

Lissa, stii ca le-am ochit din ziua in care le-ai postat, nu? De atunci tot strang la coji de oua :P. Iti multumesc din suflet de idee, o sa le fac sigur de Paste.

Lissa spunea...

Julia ,multumesc!Oul e usor de spart ,ciocanesti putin la capat si desfaci cu grija putina coaja, intorci si scuturi oul pana cade continutul ,e foarte usor.

Lissa spunea...

Laura draga ,cu mare placere !Chiar sunt curioasa sa vad cum le-ai facut ,din manutele tale ies lucruri foarte frumoase ,asa ca abia astept sa le vad ,te pup!

lauralaurentiu spunea...

te pup si eu, draga Lissa! Am lansat un concurs pe care il gazduiesc la mine, poate vei dori sa participi.

Lissa spunea...

Multumesc Laura ,am sa trec pe la tine!

Edith spunea...

Foaaarte faine! Felicitari!

Lissa spunea...

Multumesc Edith!

Mirela spunea...

Lisa,am facut ouale,sunt super bune si Robert ,baietelul meu, le adora,:)...m-am chinuit un pic cu ciocolata,nu s-a intarit la fel de repede ca cea a ta,am incercat doua tipuri si mi-a luat ceva timp,dar in final sunt ok....ale tale mult mai frumoase zic eu,dar...pt prima data eu sunt multumita,:)
Te pup si-ti multumesc inca o data de idee!

Lissa spunea...

Mirela ce mult ma bucur ca ai reusit,ciocolata intradevar ,trebuie sa cauti una care e buna ,sau mai bine cu amaruie ca contine mai multa cacao.
Multumesc ca le-ai incercat ,vin sa le vad acuma!Te pup!

Anonim spunea...

hola lissa mi nombre es katherin carrillo y soy colombiana me encanto tu trabajo y esos huevos tu me podrias mandar la receta de el rrelleno de los huevos es que no entendi algunos pasos como cual creema mi correo es maicoljeison@hotmail.com gracias de antemano

Anonim spunea...

ha mi nombre es katherin carrillo me encanta tu rabajo no te olvides de mitu me podrias haser el favor de la receta de las galletas holandesas o rafaelos son deliciosos tu pais es hermoso que el señor vendiga tus manosmi correo es maicoljeisson@hotmail.com

Anonim spunea...

hola lissa como esta me encanto tu trabajo soy de colombia mi nombre es katherincarrillo y me encantaria si me podrias en viar la receta del relleno de los huevos con las cantidades me podrias decir la receta de las galletas holandesas y los rafaelos no se si halla los vendan pero me encantaria prepararlos mi correo esmaicoljeisson@hotmail.com que el señor siga vendiciendo tus manos

Anonim spunea...

Am facut si eu ouale de cioco dar nu reusesc sa le decojesc. Le-am lasat la intarit peste noapte ,par tari dar cand am incercat sa decojesc un ou se ia cu tot cu cioco.... :(( ....sunt tare suparata ,imi e si frica sa ma apuc de celelalte....ce pot face acum?
Andreea

Lissa spunea...

Andreea draga, imi pare foarte rau cred ca nu e ciocolata buna,am patit si eu anul trecut cand am facut cu primola si am schimbat ciocolata. Acuma le-am facut si s-au decojit foarte bine.Incearca sa desfaci cate un pic poate nu sunt toate la fel.

Anonim spunea...

Te rog Lissa da-ne cateva retete de cioco ca ma chinuiesc degeaba cu chimicalele astora. Nu se intareste si se lipeste de coaja de ou! Merci!
Stelian

Lissa's Cakes spunea...

Stelian, nu am o reteta de ciocolata ,folosesc ciocolata ce o cumpar din magazinul''Plus" ,se numeste sonata,se gaseste cu lapte si amaruie ,sunt bune amandoua.

Anonim spunea...

Felicitari sunt superbe ouale dar mai ales tortul
Nu am gasit reteta de tort si as vrea sa incerc si eu , daca se poate sa-mi spuneti reteta la tort
va multumesc mult
Am facut tortul Martisor ;trandafirii mi-au iestit super dar m nu stiu de ce crema nu s-a intarit asa cum ar fi trebuit cred ca nu am stiut cum sa dizolv gelatin si cu pasta de zahar nu prea am nimerit-o dar am reusit pana la urma sa o pun pe tort
am sa va trimit o fotografie pe adresa de maill

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos!
Tortul e facut cu crema de budinca ,cum se face crema am scris la ''creme''...am pus in el budinca de caramel ,de ciocolata si de vanilie.Poti face cu ce crema vrei.
La tortul martisor poate asa cum ai zis ,nu ai dizolvat bine gelatina ..nu-mi dau seama,sau poate ai pus mai putina?sau poate difera si marca gelatinei ,eu folosesc granule de dr.O.

irina spunea...

Buna seara Lisa,
in aceasta seara mi-am propus sa incerc sa fac oua de ciocolata, in ce masura am si reusit o sa-ti spun maine!insa am doua intrebari, cum fac zaharul caramel cu nuci, caci al meu s-a intarit prea tare :( si cum sti daca ouale sunt umplute, sa nu ramana cu goluri???eu le-am umplut cu o lingurita micuta, sper sa fie ok!

Lissa's Cakes spunea...

Buna Irina,sper sa imi dai vesti bune cu ouale.
Zaharul caramel cu nuca asa se intareste ,dar trebuie faramat bine cu o sucitoare ,poti pune in oua ce crema vrei....e bine pus si cu ligurita si apasat asa in crema ca sa nu ramana goluri sau cu un cornet de ornat cu varf larg.

Anonim spunea...

Senzational! Pana la Inaltare vreau sa le incerc si eu! Nelamurirea mea ar fi cum topesc ciocolata? Pe baie de aburi? Mai pun ceva la topit sau numai ciocolata? Anul trecut cu ce le-ai umplut? Multumesc mult! Ionela

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Ionela,ciocolata o topesc pe abur sau la cuptorul cu microunde,nu trebuia adaugat nimic in ea.Se pot umple cu orice crema care sta tare sa nu curge,anul trecut am pus crema ramasa de la o prajitura in care am pus coaja de portocala si un pic de gelatina,anul acesta am taiat marginile de la prajituri,am mai amestecat cu nuca si cativa biscuiti faramati ,am pus esenta de rom dupa gust,unt...in mijloc am pus si cate o visina ,asa cum se fac bomboanele.

Anonim spunea...

Sunt super ! Tocmai ai devenit eroina mea >:D< !

Unknown spunea...

Buna, Lissa. Deja am inceput sa strang coji de oua, poate le fac de Pasti. O problema am insa: nu avem in Focsani magazin Plus si habar n-am ce alta ciocolata sa incerc. :9 Ai vreo idee? Mersi mult
Camy

Lissa's Cakes spunea...

Buna Camy,poti face o incercare pe un ou cu o ciocolata neagra,ca sa nu te apuci de toate si apoi sa nu iasa,cate marci de cioco sunt sincer nu stiu care o fi buna.
Succes,pupici.

Anonim spunea...

Buna.Am si eu o intrebare...Daca am cojit pielita aceea din interiorul oului se mai cojeste de pe ciocolata?

Lissa's Cakes spunea...

nu am de unde sa stiu..nu m-am chinuit sa dau pielita aceea jos, nu vad de ce din moment ce e spalat bine oul in interior.