11 februarie 2009

Ineluşe dulci

Se pot servi ca fursecuri sau ca prajiturele pentru ceai.
Au gust putin de turta dulce ,sunt tare fragede si se topesc in gura.
Ingrediente:250g faina,
50g unt,
130g zahar,
2 linguri miere,
2 oua,
1 praf de copt (10 g)
Se freaca ouale cu zaharul pe baie de apa si cand zaharul e topit(dureaza 2-3 minute) se adauga untul si mierea,se amesteca pana se topesc .
Compozitia se ia de pe foc si se amesteca cu faina si praful de copt.
Aluatul obtinut se lasa pana se raceste.
Se rastoarna pe masa de lucru unde am presarat faina ,se mai framanta putin cu faina daca mai este nevoie ,doar o lingura ,cat sa nu se lipeasca de maini.
Se rup bucatele din aluat,se face un rulou nu prea gros si nici prea subtire ,se indoaie ,se rasuceste unul peste celalalt...
...si se strang capetele formand un inelus
Se pun in tava unsa cu putin ulei si tapetata cu faina,cu distanta intre ele deoarece se mai umfla,se dau la cuptor si se coc la foc mare 10 minute.Asa arata scoase din cuptor ,putin aurii deasupra.
Se orneaza cu ciocolata sau se pudreaza.


6 comentarii:

Amalia spunea...

Lissa ti-a iesit foarte bine prajitura, o am si eu notata, nu stiu can o sa o fac , am o lista lunga lungaaa...

Anonim spunea...

Multumesc Amalia,cred ca e vorba de kinder ,dar ai postat in partea de jos ,nu-i nimic....si eu am muuulte pe lista ,dar nu stiu cand le voi face,te pup!

Unknown spunea...

Tare bune si pufoase; le-am facut intr-o joaca seara, si am pudrat cateva cu zahar cu gandul ca pe celelalte sa le imbrac a doua zi in ciocolata, dar nu am mai avut ce, ca au dat copiii iama in ele, de la mic la mare.
fi-mea a facut apoi modelul din plastelina, asa ca, multumim, s-a notat, mancat si adoptat in familia noastra.

Anonim spunea...

Raluca ,ma bucur ca v-au placut!
Se fac usor si sunt si foarte bune!

Evadria spunea...

Buna ziua,

Αs vrea si eu sa incec reteta asta dar intampin o mica problema: cam cat inseamna in grame "un praf de copt". Nu sunt in Romania si aici pachetele de praf de copt au 20 grame.
Multumesc anticipat pentru raspuns si felicitari pentru blog, e minunat!

Lissa's Cakes spunea...

Buna Evadria,multumesc pentru felicitari.
Pachetelul de praf de copt are 10g,o sa trec si la reteta ,uite ca nu m-am gandit la asta..sigur ca sunt si pachetele mai mari.
O zi buna.