21 ianuarie 2009

Cozonac trandafir

Cozonac trandafir cu mac.Am citit mai multe retete de cozonac trandafir ,dar asta am adaptat-o eu dupa gustul nostru .
Ce ne trebuie pentru aluat:500g faina ,2 oua ,100g zahar,2 lg ulei,250ml lapte cald ,un cubulet de drojdie(25g).Se amesteca toate ,se framanta bine un aluat care sa nu fie moale dar nici prea tare si se lasa la dospit pana-si dubleaza volumul ,cam o ora am tinut eu .
In timp ce dospeste aluatul ne ocupam de umplutura:100g margarina sau unt se amesteca cu 100g zahar pudra ,lasam deoparte .
100g mac ,pe care eu l-am dat putin prin rasnita ,3lg de zahar si 130 ml lapte se pun intr-o cratita si se fierb cateva minute ,pana absoarbe macul laptele,se lasa la racit.
Acum ne ocupam de cratita in care punem cozonacul;se unge cratita cu margarina pe fund si pe margini ,se tapeteaza cu faina si peste faina pe fundul cratitei se presara 3 lg de zahar.
Dupa ce aluatul e dospit,se intinde o foaie cam de 1cm grosime.
Intindem margarina amestecata cu zahar peste foaie.
Peste margarina intindem si macul.
Rulam foaia si taiem in 6 -7 bucati.Se aseaza in cratita fiecare cu terminarea ruloului inauntru si se ung cu ou.Se da cozonacul la cuptor 50 min la foc mic ,in cuptor am pus o cratita mica cu apa.
Se scoate cozonacul dupa 50 min, asa trebuie sa arate ,se insiropeaza cu 200ml lapte fierbinte indulcit cu 2lg de zahar si se mai da 5-10 min la cuptor;se scoate se da putin cu un cutit pe margine ca sa se desprinda ,se intoarce pe un platou apoi pe altul ,asa cald se scoate din cratita pt ca zaharul de pe fundul cratitei se caramelizeaza putin si posibil sa curga si putin din mac si daca se raceste se lipeste.
Si o feliuta sa vedeti cum arata.

3 comentarii:

SexySexySexyCreator spunea...

mmmmm! delicios!


bravo, frumoasa site!

check my blog out too :)

http://www.mydarlingbaby.etsy.com

Anonim spunea...

Multumesc ,multumesc MyDarling!
O sa te vizitez sigur ..pa..pa..

Aurica spunea...

interesanta abordare si reusita, a iesit bine si imi place forma si culoarea cozonacului..;)