26 mai 2009

Carne tocata in crusta.

Imi place sa fac reteta asta mai ales cand avem o masa mai... festiva sa zic asa,aici am facut-o chiar de ziua mea ,erau si sarbatorile de Paste ,dar uite ca nu am reusit pana acum sa o afisez.
Se poate face si cu aluat de cumparat,sau aluat de paine ,fiecare cu ce vrea,umplutura se poate face si in mai multe combinatii ;cu ciuperci si carne tocata ,cu oua fierte puse in mijloc sau carnat.....eu am facut-o doar din carne tocata,oricum ..ca si aspect arata tare bine printre aperitive.
Crusta am facut-o dintr-un aluat fraged (am reteta dintr-o carte de bucate mai veche)si
e nevoie de:
300g faina,2 galbenusuri,150g unt sau margarina,3 linguri de apa,1lingurita otet si un varf cutit sare,acuma depinde si de faina ,poate mai e nevoie de 1-2 lg de apa in plus ,eu odata am mai pus in plus smantana in loc de apa.
Se amesteca toate ingredientele..
..aluatul obtinut se impacheteaza intr-un servet umed si se da la rece 2-3 ore.
Intre timp am pregatit umplutura:
1/2kg carne tocata,o ceapa,3 linguri de bulion(am pus kethcup),2oua,2 felii de paine inmuiata in lapte sau apa si stransa bine ,verdeata(patrunjel,marar)sare si piper dupa gust.
Se caleste ceapa in putin ulei,se pune carnea si se calesc impreuna..
..apoi se ia deoparte, se pun celelalte ingrediente si se amesteca totul .
Dupa 2 ore am scos aluatul ,am impartit in doua parti una mai mare si una mai mica,
Partea cea mare am intins-o si am imbracat peretii unei tavite de chec(tavita unsa si tapetata cu faina)pana la jumatate ;am mai indreptat marginile cu un cutit ca sa fie egale ca inaltime .
Am pus umplutura in tavita...
Iar deasupra am intins foaia cea mica,am indreptat marginile si le-am apasat putin inauntru cu dosul unui cutit;se dau 2 sau 3 gauri obligatoriu ,ca in timp ce se coace aburul impinge crusta si atunci se crapa .
In fiecare gaura am pus cate un cornet din hartie de copt ca sa nu iasa zeama cu abur si sa murdareasca crusta.
Se unge bine cu ou si din cele cateva bucatele de margine indreptate din aluat ,am facut cateva frunzulite si le-am pus deasupra ,peste ele am presarat putin mac.
Se da la cuptor 50 minute ...eu am lasat-o mai mult ,cam o ora si ceva ca am dat focul incet de tot ca sa nu se arda si sa se rumeneasca frumos.
Cand e gata ,se scoate si se lasa pana se raceste bine in tavita ,eu am lasat-o de seara pana dimineata.Se da cu un cutit pe margine ca sa se desprinda, se intoarce pe un fund de lemn si apoi pe platou.
Se orneaza dupa preferinte;in gaurele se poate pune cate un buchetel de patrunjel sau ceapa verde ...eu in mijloc am pus un trandafiras din coaja de rosie si cateva varfuri de ceapa verde .



12 comentarii:

Ala Oancea spunea...

Ce bine arata ! Super idee ! Felicitari ;)

Jack T spunea...

Asa este cu Design Fanaticär ästia:)))))
Stil Lissa. Si asta este Tortä.
Inäuntru delicios , afarä elegant.Compliment!

Salutäri Jacob

Geanina Codita spunea...

am finalizat votarea si acum sa vad postarea.Am vazut , m-am minunat si reteta am furat.Multumesc.

Lissa spunea...

Multumesc Ala!

Lissa spunea...

..ha ,ha Jacob ,da ...ai dreptate se aseamana cu un tort,multumesc pentru compliment!
o zi buna!

Lissa spunea...

Geanina,ce -mi place cum ai scris asa in versuri!
Am intrat la tine pe blog si mi-a placut tot ce am citit acolo!

Momo spunea...

lissa ,reteta suna suuper ,de aratat,exceptionallll!

Lissa spunea...

Multumesc draga mea Alison!

Sandy spunea...

Mama ce bine arata imi place foarte mult si drept dovada o voi incerca sa sti.

Lissa spunea...

Sandyta ,o poti face cu ce vrei ca umplutura si poti face si alt'aluat,cu care esti obisnuita,ma bucur ca-ti place ,te pup!

Mirela spunea...

Lisa,draga mea,te asteapta un premiu pe blog la mine,oferit din suflet si admiratie pt tot ce faci!!
Felicitari!!!
Te pup si iti doresc un weekend placut!!

Lissa spunea...

Mirela draga ,multumesc tare mult ,am sa vin cu mare placere dupa el !
Te pup!