11 iunie 2009

Placinta cu branza,insiropata!

Pentru placinta asta cu branza am folosit foi din comert ,iasa mult mai buna.
Am cumparat foi ''Linco'' la pachet de 400g .
Pentru umplutura am pus:
700g branza de vaca,
150 g zahar ,
4 oua,
1 lg cu gris,
2 plicuri vanilie si coaja rasa de lamaie.
Pentru sirop:
150g zahar ,
250ml apa.
Mai trebuie 150 g unt sau margarina topita(am folosit margarina rama la cub)pentru uns foile.
Foile de placinta le-am taiat in doua pe latime ca sunt destul de mari.
Se unge cu margarina fundul si peretii unei tavi ,apoi se pune cate o foaie de placinta ,se unge cu margarina ,iar o foaie ,iar se unge ,pana am pus o jumatate din foi.
Pe ultima foaie unsa ,se presara grisul.
Branza am zdrobit-o cu furculita si am amestecat cu ouale batute ca la omleta ,cu zaharul,vanilia si coaja de lamaie ... se pot pune stafide ,dar de data asta nu am pus ca nu-i plac Karinei.
Am intins compozitia uniform in tava peste foi.
Peste branza am asezat cealalta jumatate de foi ,unse fiecare cu margarina.
Cu un cutit bine ascutit ,se taie placinta in patrate si se da la cuptor 45 de minute ...pana se rumeneste deasupra.
Intre timp se face siropul..se fierbe zaharul cu apa 2 -3 minute si cand placinta e rumenita ,se pune fierbinte printre patratele de placinta si se da din nou la cuptor 10 minute ,pana se absoarbe tot siropul.
Asa arata gata,se lasa sa se raceasca si apoi se poate savura .



14 comentarii:

Sandy spunea...

ce apetisanta prajiturica . Chiar arata bine si e si rapid de facut asa cu foietaj.

Enza spunea...

sei bravissima!!Buon fine settimana

Mary spunea...

originale this method of making a cheesecake , im sure its very light !

Carmen spunea...

Cite dulciuri bune ai aici!!!

Lissa spunea...

Multumesc dragele mele pentru aprecieri,va pup!

Elena spunea...

O sa fac si eu asa, sa insiropez placinta. Te tin la curent!

Lissa spunea...

Elena ,sa faci ca e foarte buna ,astept sa-mi zici!

Oana spunea...

Buna Lissa, mama mea face aceasta placinta cu un sirop facut din lapte cu ou, nu foloseste apa, iti zic intr-un viitor post care sunt cantitatile ca acum nu le stiu :)

Oana spunea...

Mi-am intrebat mama, de fapt e cu totul altfel, placinta se taie in patratele si dupa se toarna 250 (350 - depinde cat e de inalta tava si cat de insiropata o vreti))ml lapte+3oua batute bine+esenta vanilie+1/2 cana de zahar(aproximativ 100-150g), se toarna peste placinta taiata si se da la cuptor.

Lissa's Cakes spunea...

Buna Oana!Trebuie sa fie foarte buna reteta mamei si e asemanatoare ,multumesc frumos ca ai scris-o aici.
Te pup!

Anonim spunea...

Am facut placinta insiropata cum o face mama Oanei! este o bunatate! Lissa trebuie sa o incerci si tu! Va multumesc de reteta!

Anonim spunea...

mi-a placut f.mult tortul cu cale,dar au o anume simbolistica,mai ales ca e ptr. mama soacra
esti tare

Lissa's Cakes spunea...

buna ANONIM...scuze ca iti spun asa,dar din moment ce nu ai vrut sa te semnezi...comentariul acesta subtil rautacios m-a deranjat si era mai potrivit sa-l scri chiar la tortul cu cale.Ce simbolistica au calele?as vrea totusi sa te informezi sau macar sa citesi aici

Semnificatia florilor - Calele
Simbol al stilului si al elegantei feminine, calele mai sunt recunoscute si sub numele de "flori regale". In Occident, calele se folosesc la cele mai importante evenimente. Iata si semnificatiile calei in functie de culorile acesteia: Cala alba: puritate; Cala galbena: mandrie; Cala roz: gingasie; Cala mov: perfectiune, reinnoire si frumusete; Cala visinie: frumusete magnifica.

Cata imaginatie au unele persoane...spre uimirea ta eu chiar ma inteleg bine cu soacra si tin la ea.

Unknown spunea...

Acum o prepar!sper sa si reusesc! :)