12 martie 2009

Papanasi

Reteta mea de papanasi e veche ,dar nu as schimba-o pentru nimic in lume,sunt sigura ca-mi iasa......si mai ales cu putina smantana deasupra,o bunatate.
Am sa scriu reteta intreaga ,dar mai fac cateodata si jumatate pentru ca suntem doar 3 persoane si din jumatate iasa 9 bucati.
500g branza de vaci,
250g faina,
2 oua intregi,
1lingurita bicarbonat,
2lg zahar,
putina sare.
Se amesteca totul intr-un vas si se lasa sa odihneasca 10-15 min.
Se rastoarna pe o planseta infainata se rup bucati si se rotunjesc in palma;pe palma sa fie putina faina ca sa nu se lipeasca, se fac papanasi nu prea mari ca se mai umfla la prajit.In mijlocul fiecarui papanas se face o gaura cu degetul inmuiat in faina.
Se prajesc in ulei incins pe o parte si pe alta pana se rumenesc.
Se servesc calzi si pudrati cu zahar ....
sau cu putina dulceata in mijloc,pentru mine am pus de mure ca aia-mi place ....
sau si cu putina smantana sau iaurt deasupra.

16 comentarii:

Paradis spunea...

INGHIT in sec.Minunata reteta,si dulceata de mure este favorita mea.cind ma apuc de papanasi prajiti,atunci te anunt.mersi si o saptamina frumoasa!te pup.

Ioana spunea...

Nah ca mi-ai facut pofta! Nu mai fac praji cu mere pentru desert pe deseara ci o sa fac papanasii astea ai tai :)
Musai incercati ca am vazut si la tine si la Isabela pe blog papanasi.
O sa ii incerc dupa retetutza ta si iti spun apoi cum mi-au iesit.

Pupici.

p.s. N-am mai mancat pana aacum papanasi asa ca va fi o premiera.

lauralaurentiu spunea...

Oh, numa' unu' de mi-ai trimite! Ca eu, uite, te-am premiat : P http://cuinabanateana.blogspot.com/2009/03/premii-pentru-fete-harnice.html

Anonim spunea...

Paradis draga ,dulceata de mure imi place si mie muuult..
si tie o saptamana placuta..pa.

Anonim spunea...

Ioana ,e prima data cand ii faci? atunci trebuie sa-ti tin pumnii ca sa iasa bine si sa-ti placa reteta ...abia astept sa-mi spui cum ti-au iesit.

Anonim spunea...

Laura ,cu placere te servesc!
Multumesc pt premii ,am sa trec pe la tine.

Anonim spunea...

Au iesit LA SUPERLATIIIIIIIIIIIIIV!!!!!!!!!!!
''Mai buni ca la restaurant'' mi s-a spus.
Pe ici pe colo i-am cam rumenit(spre ars vreo doi da sa nu mai spuneti la nimeni ;-) caci nu stiam treaba cu focul. Se prajesc relativ repede.
Buni, Buni, Buni!!
Totusi, as avea o curiozitate si anume: 1. ar fi ok dk as pune coaja rasa de la lamaie? 2. daca mi-as unge mainile cu ulei s-ar modela mai usor/bine/frumos?
Daca se racesc si va este ca nu se mai topeste smantana pe ei, cred ca merg un pic dati la M.W.
Felicitari!

Anonim spunea...

Lavinia draga sa va fie de bine ,ma bucur tare mult ca v-au placut!
Ai dreptate ...se prajesc repede,prima data cand i-am facut si eu am prajit,vreo doi..ha ...ha.Coaja de lamaie poti pune linistita ,le da aroma placuta si cred ca merg foarte bine modelati si cu mana unsa cu ulei ,asta nu am incercat.
Cred ca sunt la fel de buni si daca-i incalzesti la mw.
Multumesc ca ai incercat reteta si multumesc pentru felicitari ,te pup!

Ioana spunea...

Am facut si eu vreo trei ture de atunci. Asa, cu viroza de gat, noroc ca s-au facut repede.
Faza cu prajitul prea tare...vinovata si eu. Cativa au iesit cam prea bine parjiti! :))
Am facut cu gem pt al meu si cu smantana pentru mine (eu nu prea pot papa gem).
Am facut si cu nutella si iaurt de fructe danone in a treia tura si au iesit dementiali. Musai sa pun si io reteta pe blog, ca tare bunuti au fost!
Te pup lissa draga!

Anonim spunea...

Ioana draga ,sa sti ca m-am gandit la tine daca i-ai reusit ,desii sunt usor de facut ...cu prajitul si eu am patit cand i-am facut prima data ,dar trebuie lasati putin mai incet la inceput ,ca sa se faca inauntru ,apoi dati putin mai tare.
Ma bucur ca ti-au placut ,te pup cu drag!

Mirela spunea...

No,ca m-ati facut curioasa fetelor,:)...am tot vazut si citit reteta de papanasi a Lisei...draga mea,seamana tare cu ce obisnuiam sa pap cand eram in tara,in Ro,si iubeam papanasii,:)...acum chiar am sa o incerc ca pare tare usoara,:)
Felicitari pt asa retete faine!
Pupici!

Lissa spunea...

Multumesc Mirela draga.
Sunt multe retete de papanasi si seamana intre ele,dar eu o stiu de muuult si tot asa o fac ca sunt sigura ca imi iasa ,sunt chiar buni si ar fi pacat sa nu incerci.

Anonim spunea...

multumesc pt retete am incercat cateva au iesit sunt foarte multumita dar totusi am o intrebare:am facut papanasi dar totusi coca a iesit putin cam moale si coca nu a stat rotunda la prajit?oricum iti multumesc!!!!!

luli spunea...

Astazi am urmat reteta aceasta si mi-au iesit niste papanasi foarte buni.
De cand am descoperit blogul tau,Lisa, am mai mare pofta de a pregati surprize dulci familiei mele. Iti multumesc ! Si felicitari pentru blog!

Carmen L. spunea...

Lisa, am incercat reteta ta de papanasi. O minuneee!!! Si din cauza ta, m-am si specializat in torturi. Iti multumesc din suflet k ai avut rabdare sa ne explici pe indelete. Recunosc, eu n-as fi putut sa fac asta. Iti doresc o primavara frumoasa.

NetPizza.ro spunea...

Larissa, super...

Felicitari pt. blog si lista atat de lunga de retete dulci!
ca si sursa de inspiratie eventual mai poti analiza meniul celor din lista..(toate sunt restaurante cu livrare la domiciliu)

prajituri

sau

desert cu livrare la domiciliu


etc...