18 iunie 2010

Tort aperitiv

Am revenit si vreau sa multumesc tuturor celor care mi-ati scris si mi-ati trimis mesaje cu gandurile voastre bune si cu urari de sanatate ,va doresc si eu din suflet tuturor multa sanatate ca e adevarat cand se spune ca e mai buna decat toate.

...vin si cu o reteta pe cat de simpla pe atat de aspectuoasa, un tort aperitiv care cu siguranta o sa incante atat pe cei ai casei dar si cand faceti o masa festiva invitatii o sa-l aprecieze.
Cu putina imaginatie o sa-l puteti orna mult mai frumos,eu am facut doar asa cu ce am avut ,ideea mi-a venit pe moment de la o bucata de carne pe care am vrut sa o fac chiftele si apoi mi-am amintit ca mama mai facea ...cu multi ani in urma cand eram acasa .... un fel de drob cu pireu de cartofi deasupra si vaaai ce ne mai placea,asa ca am zis hai sa fac si eu ceva asemanator dar mai modern un pic...mai actualizat.
Am cantarit carnea (se poate face cu carne de vita ,de porc ,de pasare) si apoi am tocat-o,deci:
600 g carne tocata,
3 cepe potrivite ,
jumatate de ardei rosu,
3 felii de franzela,
3 oua .
condimente -piper ,sare, vegeta ....fiecare ce doreste ,dupa gust.
Ceapa taiata si ardeiul taiat felii le-am calit in putin ulei ...nu mult ,pana s-a inmuiat ceapa si apoi le-am pus intr-un bol peste carnea tocata ,am pus painea inmuiata si stransa bine ,ouale ,apoi am amestecat bine si am condimentat dupa gust.
Am lasat deoparte pana am curatat 800 g cartofi pe care i-am taiat bucati si i-am pus la fiert cu putina sare ,asa cum se face la pireu.
In forma detasabila cu diam de 22 cm ,am pus o foaie de copt si am presarat 2 lg cu pesmet.
Cu lingurag am pus compozitia de carne si apoi am intins-o si am asezat frumos peste tot ,am dat la cuptor 30 minute.
In timpul asta cartofii au fiert,i-am scurs de apa ,i-am mixat bine si am pus:
50 ml ulei (un paharel de tuica)
50 ml lapte ,
o bucatica cat o nuca de cascaval rasa .... se poate si fara ea,
2 oua intregi .
Am mixat bine si am mai potrivit de sare ....
...am scos de la cuptor compozitia de carne si am intins deasupra pireul de cartofi,
Ca sa-i dau putin aspect mai ...comercial cum se zice...am pus intr-un sprit 3 lg de pireu si am spritat un model pe margine si in mijloc.
Am dat la cuptor inca 15 minute pana s-a rumenit putin deasupra.
Dupa ce s-a mai racit putin ,am desfacut marginea detasabila si cu un cutit lat am mutat tortul meu pe un platou si am decorat cu masline taiate ,cu trandafiras facut din coaja de rosie si cu fidelute de varza....se poate orna cu ce avem si cum place fiecaruia.

Se poate servi si cald alaturi de o salata ,dar si rece ...e foarte bun oricum.



26 de comentarii:

Elena Liliana Safta spunea...

Domane Lily ce minunatie ai mai facut Doamne ...cat e de frumos Lily ca de gustos nu ma indoiesc nici o clipa. Doamne cum arata Lily ... Lily tu creezi opere de arta , tu nu gatesti ...tu esti un adevart artist . Cat de frumos pote sa fie , o sa il incerc si eu ...poate chiar sambata acum deja m-am apucat de Cosuletul Suedez si aluatul e la dospit. Am sa iti trimit poze ...am emotii sper sa imi iasa frumos ca de gustos va fi sigur .Te pup cu drag si sunt tare fericita ca te-ai reantors si ca esti bine . Te rog sa ai grija de tine si sa nu ne mai dai emotii ... Pupici cu mult drag de la noi toti.

geta spunea...

bine ai revenit!te asteptam...cu frumoasa reteta ti-ai facut aparitia...

Ana spunea...

Ma bucur ca te-ai intors pe blogosfera, inseamna ca esti bine si asta ma bucura si mai mult.
Tortul aperitiv arata superb, adica tot ce faci tu arata senzational, fie ca-i mancare sau desert.

Sandy spunea...

waaaw asta il fac maine claaaar . Ce bine arata si ce imaginatie ce idei ca il ornez ca si tine ca tareimi place . Pupici si un week end placut ce idee bunaaaaa. Mersi mersi mersi.

Bianca spunea...

Bine ai revenit Lili!!!
Tortul tau aperitiv arata foarte bine. Si eu am facut dar in tava de yena. Asa e mai aspectuos oricum.

pansy spunea...

bine ai revenit.faina reteta si surprinzatoare prezentarea.zici ca e unul din torturile tale minunate.
te astept la cules premiile lunii iunie

Unknown spunea...

Buna, Lili, si bine ai revenit. minunat tortul, salvez reteta; eu mai faceam ceva de efect pt petrecerile cu copii, sub forma de cupcakes, reteta similara: carnita coapta in formele de briose, ale mele sunt din silicon un picut mai mari decat cele din teflon, cu piure pus cu spritul si un pic de verdeata sau ardei rosu fin taiat de decor. au mare succes la cei mici, si ii convingi sa uite un pic de joaca si sa stea locului sa manance. te pup.

Unknown spunea...

Buna
Arata nemaipomeit de bine... nu sici ca nu-i un tort dulce.
O ideie...
Iti doresc o zi buna.

Lissa's Cakes spunea...

Lili va pup si eu ,am vazut cosuletul si ti-a iesit super bine .

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Geta!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Ana ,esti o draguta ca intotdeauna si te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Alexandra abia astept sa-l vad si pe al tau ,cu siguranta o sa iasa excelent ,te pup si multumesc!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Bianca!

Lissa's Cakes spunea...

Pansy draga mea ,te pup si o sa trec pe la tine!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Raluca ,cupcakes e o idee super pentru copii si cu succes garantat...si cei mari cu siguranta vor fi incantati..ms de idee ,te pup!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Daniela ,o duminica placuta si tie!

sedith spunea...

O, imi pare rau ca ai fost bolnava, ma si intrebam oare de ce lipsesti atat! Sper ca de-acum incolo te vor ocoli bolile!:)

Dar cu ce te-ai intors?! Mamma mia, ce idee si ce look! Nici prin minte nu mi-ar fi trecut asa ceva, de acum am sa incerc cat mai curand!:) Mersi.

De altfel, de Rusalii am facut prajitura ta Curcubeu si a iesit excelenta. Numai ca n-am avut inca timp sa o postez. Asa am o gramada de poze facute, dar nu am timp sa scriu reteta si sa le public!

Iti multumesc ca treci si pe la Gulas! Weekendul urmator mergem toate la Deva iarasi pt. o intalnire cu tot colectivul redactor al revistei. :)

Te pup,
Edith

Lissa's Cakes spunea...

Edith draga te pup si sa dea Dumnezeu sa ne ocoleasca pe toti bolile.
Ma bucur ca-ti place tortuletul de carne si multumesc ca ai incercat ''curcubeul''..te cred ca nu ai timp sa pui retete ,nu mai ajunge uneori,in cate o zi nu am timp sa intru pe blog dar sa mai si scriu ...te pup si o o saptamana placuta iti doresc!

alicer84 spunea...

Lissa, ma bucur ca ai revenit.
Arata delicios tortuletul asta aperitiv, mi-a facut o pofta..... sigur am sa-l fac cat de curand.

Elena Liliana Safta spunea...

Lily azi am reusit sa fac acest minunat aperitiv, este extraordinar de bun , minune minunata, nici nu am cuvinte.Am avut iar ocazia sa folosesc de la doamna Angela duiurile. Te pup cu drag si iti multumesc pentru fiecare minunatie postata.

Lissa's Cakes spunea...

Lili scumpa ce ma bucur ca v-a placut.Va pup!

sara & Miki spunea...

O ideea minunata... cu el poti incanta orice musafir ai avea. L-am notat. Felicitari. Si multa sanatate.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos si bine ati venit pe la mine Sara & Miki.
Am fost in vizita si aveti retete super ,imi place blogul vostru.

any spunea...

buna Lissa acest aperitiv e f.f.f.gustos,demential as zice si ca aspect!!!sint f.fericita de rezultat,multumesc pt,tot ceea ce impartasesti cu noi!pup

Unknown spunea...

De un an ma chinui sa fac tortuletul.In sfarsit mi-am facut timo si am reusit sa il ``construiesc``.E cu adevarat usor,aspectos si bun
Poate ca daca eram mai atenta la detalii puneam pe fundul tavi si foaie de copt si nu lasam 1/3 din compozitia de chiftea pe marginea tavii .!
Da ce sa faci; experienta isi spune cuvantul!!!!!!!!
Sa stii ca tortuletul asta il va savura din martie grupulete de nemti care vor face o halta la mine le Debelagora.Azi am facut un test si voi trece la ...productie
Sa imi spui ce comision percepi pentru utilizarea licentei
Daca mai ai noutati sarate `cumpar``licente!!
La dulce nu ma bag ca sunt neandemanatica.Tu esti o ARTISTA
Am mai vizitat si alte bloguri `dulci``dar sufletul pe care il pui la realizarea operelor tale trece dincolo de ecranul calculatorului.

Lissa's Cakes spunea...

Unknown multumesc mult pentru aprecieri .
Tare mult ma bucur ca -ti place tortuletul si mai ales ca o sa poti incanta si grupurile de nemti ,sper sa le placa.
Cu comisionul pentru licenta ...ma gandesc ca ,daca o sa am drum spre Debelagora am sa trec si eu la o feliuta de tort :d