19 ianuarie 2011

Eclere


Eclerele le-am ales pentru a 10-a reteta din Top cele mai bune retete de prajituri
o veti gasi si in lumea magica a prajiturilor de pe Prajituria.ro
Pentru aluat am folosit de data asta margarina Rama
150 g margarina Rama,
130 ml apa,
200g faina,
5 oua.
Se pune margarina intr-o cratita pe foc, la foc mic ,cand e topita se adauga apa si la primul clocot se pune toata faina ,
Se trage deoparte si se amesteca bine.
In aluatul caldut se adauga cate un ou intreg si se amesteca bine dupa fiecare.
Compozitia trebuie sa arate asa ,nici sa curga dar nici foarte tare.
In tava pe hartie de copt am trasat si betisoare si chouri.
Se da tava la cuptor la pana se auresc foarte bine,nu trebuie deschisa usa cuptorului ca altfel se lasa,le-am tinut mai bine de 30 de minute.
Cand sunt gata ,se formeaza deasupra o crusta aurie si cel mai bine ar fi scoase pe un gratar ,
La crema am folosit asa :
400 ml lapte,
o budinca de vanilie,
5 lg zahar,
1lg faina ,
vanilie
250 g margarina Rama .
Din lapte se opreste un pahar ,restul se pune in cratita pe foc impreuna cu 3 lg de zahar si vanilia.
Budinca se amesteca cu restul de zahar ,cu faina si cu laptele din pahar,
cand cel de pe foc incepe sa fiarba ,se pune budinca si se amesteca pana se ingroase.
Se lasa la racit .
Margarina Rama se spumeaza si se amesteca cu crema de budinca .
Eu am mai adaugat in crema si doua linguri pline cu frisca batuta spuma tare.
Se taie capacelul de la coji si se umplu cu crema ,
deasupra am mai pus si un strat generos de frisca si am inchis cu capacelele.
Deasupra se pudreaza sau se pune glazura dupa preferinta.

..si unul mai de aproape...sunt tare bune.



24 de comentarii:

felis spunea...

Foarte frumos ti-au iesit... Felicitari

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

MAI OMORAT!!!Ce-mi plac eclereeee!!!
Ti-au iesit de minune!!!!Am furat reteta sa stii!!!Te imbratisez!!!

yaya6 spunea...

ce pofta de eclere mi-ai facut... sant bune oricand,oricum si oriunde,o seara minunata

Lissa's Cakes spunea...

Felis cu placere te servesc cu un ecler ,te pup .

Lissa's Cakes spunea...

Judy draga.eclerele sunt si preferatele noastre...portia asta s-a dus la Karina la Cluj.

Lissa's Cakes spunea...

asa e Yaya..sunt bune oricand si parca nu te saturi de ele,pupici.

Unknown spunea...

Arata minunat!!! Bravo Lissa! La cat mai multe retete delicioase!

diamond spunea...

duamneee, desertul meu preferat :D arata strasnic :P

Bianca spunea...

Foarte faine eclerele tale.
Apropo..mi-am facut si eu cont pe gustos doar ca sa te votez:)
Si te-am votat.
Succes iti doresc.
Pupici

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos,Iulia.

Lissa's Cakes spunea...

..si al nostru este, Diamond draga.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos,Bianca ,esti o draguta,pupici.

ana spunea...

Am probat si eu reteta ta de eclere....fooooarte bune.Mai rasfoiesc pe aici sa vad ce minunatii delicioase mai gasesc.

Anonim spunea...

Buna Lissa am facut si eu acum 2 zile eclere au iesit foarte bune si laudate eu am reteta putin diferita in crema pun si galbenusuri 3 la o portie iar albusul il spumez si adaug la budinca firbinte.Aluatul merge si cu alta grasime ex.untura? Am incercat multe reteteiar clientele mele au fost foarte incantate de prajituri.te pup si o sa incerc si reteta ta.

Lissa's Cakes spunea...

Buna ,merge aluatul si cu alta grasime,am facut si cu untura ,cu ulei ,cu unt..

carmen spunea...

buna! sunt o incepatoare in ale gatitului...am facut aseara aceasta reteta de eclere si am respectat ingredientele, cantitatile dar cu aluatul am avut batai de cap, mi/a curs a iesit prea moale...puteti sa/mi spuneti din ce cauza...sa fie faina?...va multumesc si felicitari pt retetele minunate!

Lissa's Cakes spunea...

Buna Carmen,sincer nu am cum sa stiu... poate ouale sa fi fost prea mari si nu mai trebuia pus ultimul, cand mai faci aluatul ,inainte de a pune ultimul ou vezi daca e destul de suplu ca poate nu mai e nevoie si de ultimul ,daca ouale sunt mici poate e nevoie de unul in plus..

carmen spunea...

Multumesc, asa am sa fac...o zi frumoasa sa ai!

dannutsa spunea...

Buna Lissa..
Am incercat aceasta reteta de florii:P..au iesit niste eclere..pff..superbe!!
Am inlocuit margarina din aluat cu unt,si au iesit foarte bine..(PS:E prima data cand am incercat eclerele..si aveam asa putina teama..de accea am copt eclerele vinerea..sa fiu sigura in caz ca dadeam gres..dar nu a fost cazu!:)]..au iesit foarte foarteee buneeee...
Ma bucur din suflet ca in fiecare zii imi pot clati ochii si pot afla lucruri deosebite si importante..mici secrete:P..despre aceasta arta..ca o putem numi arta,pentru ca din mainile tale ies prajituri si torturi deosebite..de pe blogul tau!
Sunt deja la a 3 reteta de pe blogul tau..si merg mai departe:D..
Te imbratisez:*

Anonim spunea...

Buna Lisa! Eclerele tale arata super si tare as vrea sa le incerc.insa as avea si eu o intrebare....la ce temperatura se da cuptorul (eu am cuptor electric)?Multumesc! Cristina

Adina spunea...

Este prima data cand imi ies eclerele si crede-ma ca am incercat de vreo cateva ori ...de multe ori :) iar acum sunt superbe ,crescute cum trebuie ,nu clatite,multumesc pentru reteta,si felicitari pentru tot ce faci!

Ionela spunea...

Vreau si eu sa le incerc! Ai putea sa-mi spui cum ai facut glazura de ciocolata?

Mihaela Negrescu spunea...

Lissa mi-a fost de mare folos crema folosita de tine la aceste eclere!!Un deliciu!!!Merci

Anonim spunea...

si eu am respectat cantitatea si instructiunile, si inca dupa ce am pus 3 oua mia iesit prea moale.ale tale chiar arata super... Alina.