14 aprilie 2010

Cosulet suedez


Intotdeauna inainte de sarbatori iti faci fel de fel de planuri ca o sa pregatesti una ,alta ...si pe urma chiar atunci se ivesc altele si treaba e multa ,timpul nu mai ajunge si apoi zici ''lasa ca fac altadata cand am timp''...asa pusesem eu ochii pe cosuletul asta inca de anul trecut de cand am cumparat revista si tot asa a trecut si nu l-am facut ;ieri mi-am adus aminte ...normal ca si anul asta vroiam sa-l fac ...si gata ,m-am apucat de treaba ,numai ca in loc de un cosulet mare eu am facut 3 cosulete mai mici.
-reteta e din libertatea pentru femei din aprilie 2009.
Aluatul l-am mai facut o data si vreau sa va spun ca e minunat .
400 g faina,25 g drojdie,1 ou,200ml lapte,1 lg zahar,70 g unt,1lingurita sare .
Drojdia se dizolva in jumatate din laptele caldut ,faina si restul de ingrediente se pun intr-un castron ,se pune drojdia dizolvata si se framanta ,apoi se pune cate putin din restul de lapte si framantam pana se incorporeaza tot ,aluatul o sa fie un pic moale .
Am presarat putina faina peste el ,l-am acoperit bine si l-am lasat sa creasca pana si-a dublat volumul ,aici e dupa ce a crescut ,am crestat putin sa vedeti ce basicute are .
Acum am lasat deoparte revista si am facut dupa cum am vrut eu.
Am luat 3 boluri de portelan si le-am imbracat in folie alimentara,bolul are la gura 12 cm diam.,ca sa va dati seama cat e de mare .
Am impartit aluatul in 3 , am intins o bucata si am imbracat bolul apoi am taiat surplusul.
Am facut si copt doar cate unul .
Am crestat putin aluatul dar nu sa se patrunda ,doar asa la suprafata..am uns cu ou si din doua fasiute rasucite(nu le-am mai impletit) am pus un inel deasupra pe post de piciorus .Am taiat inca doua fasii din aluat...
..le-am rasucit si am pus in jurul bolului ,sa nu fie stranse ,sa fie lejere ca sa nu se rupa,apoi capetele le-am ridicat putin pe cosulet si am presarat un pic de mac pentru o pata de culoare;din alta bucatica am facut si toarta .
Am dat la cuptor 30 minute pana s-a aurit frumos.In timpul acesta am inceput pragatirea celuilalt cosulet.
Vreau sa precizez ca eu am cuptor cu gaz fara grade ,intotdeauna dau drumul cuptorului cand ma apuc de lucru,pun gratarul la mijloc ,las focul incet de tot si asa coc de toate ,poate trebuie lasat mai mult sau mai putin ,depinde de cuptor.
Am intors cosuletul ,am desfacut folia si am miscat doar putin de bol cat sa se desprinda ,apoi l-am rasturnat si am scos folia ..ia uitati ce frumos e.
Dupa ce le-am terminat ,am verificat sa stea drepte pe picior ,care a stat un pic intr-o parte i-am indreptat piciorusul cu un cutit.


Am facut umplutura asemanatoare cu cea din revista.
250 g smantana ,3 oua +3 oua fierte tari,50 g cascaval(am pus branza sarata),100 g sunca taiata bucati,ardei rosu taiat feliute,am mai pus in plus fata de revista 1 lg plina faina si 2lg de pesmet,piper ,vegeta si marar.
Am amestecat totul intr-un bol si am pus din compozitie in cosulete.
In mijlocul fiecarui cosulet am pus cate un ou fiert,apoi cate o feliuta de salam pe langa.
Mi-am dat seama pe urma ca trebuia mai multa compozitie decat scrie acolo ,ca sa se fie cosuletele mai pline ,dar a fost bine si asa.
Le-am dat la cuptor pana s-a inchegat compozitia ,inca 15 -20 minute ,nu va spun ce mirosea in bucatarie si in toata casa...ha..ha..Karina din camera striga la mine sa-i spun ce fac ,ca ea nu mai poate invata ...
Dupa ce le-am scos de la cuptor am atasat si codita cu cate o scobitoare si gata .
Cosuletul asta il astepta pe sotul meu cand a venit de la serviciu...


30 de comentarii:

mirela spunea...

Superb arata,am sa le fac si eu.Felicitari!!

Anonim spunea...

super cosuletul

sarah spunea...

ce frumos este lissa .cred ca ar fi aratat super pe masa de Paste umplut cu oua rosii.felicitari esti foarte priceputa!

Anca (tort.personalizat) spunea...

Delicios cred ca e putin spus. Dar cum arata... Exceptional!
O trec la "favorite" ... si fac 4 cosulete... ca noi suntem 4 ;)

geta spunea...

OOOOOO!Nu am cuvinte!O minune minunata!

pansy spunea...

esti de groaza cu migaleala ta ! m-am uitat si pe profil sa-ti vad zodia.probabil ca de la cocos ti se trage !

LILI spunea...

Buna lisa ,pe blogul meu te asteapta un premiu.

Anonim spunea...

Buna seara!Urmaresc de ceva luni blogul dvs. si nu ma mai satur de a privi.Aveti niste maini magice...felicitari!Am remarcat la unul din comentarii ca dvs. recomandati site-ul lumeabasmelor.ro pt.achizitionarea de produse Wilton.Am intrat si eu pe acest site :), si am ochit niste produse."I-am pus gand rau" :) unui set cu 29 de sprituri in val. de 120 lei.Dar intrebarea mea e urmatoarea: 120 un singur sprit sau 120 tot setul?Va multumesc anticipat si bafta in continuare cu retetele astea minunate.
P.S:Am in plan cabanutza pt.Rusalii :)

Elena spunea...

Eu cosulet din asta nu am vazut aici, in Suedia. Daca zic ei... (cei de la revista)
In orice caz, ai muncit nu gluma!

sedith spunea...

Bună! Arată superb coşuletul acesta, şi ai multe minunăţii pe blog. Chiar de-aceea am venit, să-ţi arăt ceva: http://edithreceptjei.blogspot.com/2010/04/pizzakoszoru-es-400-bejegyzes.html
Bănuiesc că nu cunoşti lb. maghiară, dar nu contează, numai vroiam să ştii de faptul că am încercat şi eu coroniţa şi îti mulţumesc mult pentru ea. Familia mea a fost incântată de noul design al pizzei.:) (Am făcut-o cu umplutură simplă de pizza.)

Numai bine, şi la încă multe alte torturi şi reţete superbe¤
Cu drag, Edith

Naina spunea...

Adevarata opera....Bravo!!!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Mirela!

Lissa's Cakes spunea...

Sarah te pup ,ar fi aratat foarte bine cu oua rosii in el ....iti propui sa faci atatea si pe urma nu ai timp ,dar poate la anul.
Multumesc pentru felicitari!

Lissa's Cakes spunea...

Anca poti face 4 cosulete mai mici ,sunt foarte bune...pupici.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Geta!

Lissa's Cakes spunea...

Pansy,te pup...m-ai amuzat tare!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Lili ,am sa trec pe la tine.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos pentru felicitari anonim...da ,de pe lumeabasmelor imi cumpar cate ceva, imi place ca au preturi afisate si iti poti face un calcul de cat sa cumperi.La pretul ala e intreg setul.
Succes cu cabanuta si sper sa-ti placa.

Lissa's Cakes spunea...

Elena draga ce simpatica esti ,nu stiu ...poate ca asa l-a numit cine a scris reteta,sau poate se face undeva intr-o zona a Suediei...dar e bun si nu e chiar asa complicat pe cum se vede in poze.
Te pup si o zi buna!

Lissa's Cakes spunea...

Buna Sedith!
Nu cunosc limba maghiara dar asa m-am bucurat ca mi-ai aratat coronita ,a iesit foarte frumoasa si ma bucur tare ca ai facut-o.
Multumesc frumos pentru urari ,o sa trec pe la tine.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Naina!

Ana spunea...

Lissa, arata superb cosuletul!
Mi s-a facut o pofta cand am vazut poza cu cosuletul asa auriu .
Cu siguranta voi incerca si eu sa fac cosulete, poate si cu umplutura dulce (ca de pasca, sau budinca cu fructe). Multumesc ptr reteta.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Ana,adevarul e ca au fost tare bune ...ma gandesc ce bune o sa fie si dulci.
te pup!

Elena Liliana Safta spunea...

Doamne Lily cum arata ...nu cred ca am vazut ceva mai frumos ...abia astept sa am ocazia sa fac si aceasta minunatie.Te imbratisez cu mult drag si inca odata iti multumesc din suflet pt ca impartasesti cu noi aceste retete minunate.Adevarata opera de arta!Felicitari si mii de pupici de la noi toti dar in special de la Gbariela si Lara.

Anca spunea...

Lissa ce frumoase sunt cosuletele :)
ai un premiu la mine pe blog :)

Cellya spunea...

Pe blogul meu te asteapta niste premii !

pansy spunea...

maiastro,si eu am instituit niste premii virtuale deocamdata,care te asteapta la mine pe blog sa le ridici daca iti face placere si ai timp.

Anonim spunea...

Ce nebunie! Cind mai ai timp de toate? Arata super. Ai un premiu pe blogul meu, il meriti din plin. Tie iti datorez multe multe, esti o dulce si super talentata. Tot timpul iti verific blogul sa vad ce minunatii mai faci.

Elena Liliana Safta spunea...

Draga mea Lily azi am reusit sa fac acest cosulet pe care pusesem ochii mai de mult, de altfel imi doresc sa le fac incet incet pe toate pt ca tot ce am incercat e delicios si e pe gustul nostru.Am vazut ca ai specificat in reteta ca a fost cantitatea umpluturii mai mica si ca putea fi mai mare ca sa umple cosuletele, eu am zis ca lasa ca o maresc eu la mine si am pus 300 de smanatana , 200 bacon iar in rest am respectat cantitatile date, insa si asa tot nu am umplut cosuletele pt ca eu nu am avut castronase dimensiunea ta, ale mele au fost ceva mai mari . Au iesit tare gustoase nici nu am cuvinte , doar ca a fost un pic sarat pt ca baconul e sarat si am mai pus si un condiment care avea si el sare, un fel de vegeta aici , dar in rest a fost perfect. Bineanteles ca nu arata atat de frumos ca al tau dar pt inceput eu ma declar multumita. Nu am stiut cum sa prind tortita si m-am ajutat de pateu si am mascat cu frunze de busuioc ...nu stiu daca am procedat bine , ma gandesc ca daca aveam musafiri nu stateau tortitele pt ca au cazut destul de repede ...sau poate trebuia sa pun mai mult pateu...nu stiu...Tu cu ce ai lipit tortitele?Ah si sa nu uit Lily a trebuit sa le tin la cuptor mai mult de 20 de minute pt ca nu se lega compozitia, am mai pus chiar faina , le-am scos si cand am vazut ca nu se incheaga am pus cate o lingura de faina in fiecare cosulet si s-a rezolvat. Initial am pus faina o lingura si doua linguri de pesmet insa nu am calculat ca eu am marit compozitia prin smantana ca am pus 300 plus bacon si ca trebuia sa maresc si cantitatea de faina banuiesc ...insa a iesit tare gustos.Iti multumesc din iniam pentru fiecare minunatie si ma bucur din tot sufletul ca esti bine si ca te-ai reantors.Te pupam cu drag si multumim si pt acesata minunatie. Abia astept sa fac Tort aperitiv . Te pupic si mii de multumiri Lily pt tot ceea ce faci si pt ca impartasesti si cu noi.

olguta spunea...

Vreau să te felicit pentru ceea ce faci, rețetele minunate cu care ne delectezi și mai ales pentru faptul că spui totul în amănunt și pe înțelesul tuturor.Toate rețetele pe care le-am încercat de la tine au ieșit excelent și am învățat multe lucruri noi. Mult succes în continuare.