9 aprilie 2009

Chec cu cacao si nuca

Cateodata cand vrem ceva dulce ,Karina zice ..hai sa facem un chec...asa ca ieri am facut impreuna un chec cu cacao si nuca,e foarte bun si mai ales dimineata o felie langa o cana de lapte inainte de a pleca la scoala .
Am facut asa:2 cani cu zahar ,am masurat cu o cana de apa ,cani rase cu zahar nu varfuite.
1/2 cana de lapte (se masoara cu aceeasi cana),
2-3 lg cacao ,
o margarina intreaga,
3 oua,
3 cani faina ,astea nu le-am pus chiar pline ,am lasat cam de un deget mai jos in cana,
100 g nuci taiate feliute..sau cate vreti.
1 praf de copt si esenta de rom.
Se pune zaharul ,laptele si margarina intr-o cratita pe foc si se lasa sa fiarba amestecand usor ,pana se ingroase putin ,ca si o glazura ,cand e rece curge asa ...
Din acest sirop se iau deoparte 4-5 linguri pentru a pune glazura pe checul gata copt.
Galbenusurile se freaca putin ,se adauga in sirop......
Se pune faina ,praful de copt,esenta de rom ,se amesteca usor ,apoi se pun si albusele batute spuma ....
...si nuca.
Aluatul e mai dens ,cred ca se vede,dar e tare bun ....la Karina-i place sa manace asa necopt,zice ca are gust de salam de biscuiti.
Am pus intr-o forma rotunda ,unsa cu ulei si presarata cu putina faina.Se da la cuptor si testati cu scobitoarea cand e gata.
Deasupra se pune glazura ce am lasat-o deoparte.
Si o feliuta...


19 comentarii:

Mihaela-Mirela spunea...

ce bine arata checul tau. Mi-ai facut pofta si eu numar caloriile in fiecare zi :-)
Totusi fur o bucatica din el.

ana .araki spunea...

e minunat !!! chiar cautam o reteta asemanatoare si daca am gasit o la tine ,,cu atat mai bine ,,o sa fie un succes !

Daniela Addario spunea...

Are tot ce-mi place mie, ciocolata, nuca, eiii, de calorii nu mai vorbesc. Cu riscul de a pune citeva sute de grame, virtual, fur o feliuta, ca arata prea bine.

Momo spunea...

uf,cit de bine mai arata feliile alea!felicitari!

Lissa spunea...

Mihaela draga ,cu toata placerea iti dau o bucatica!

Lissa spunea...

Ana ,bine-ai venit pe la mine !
Ma bucur ca-ti place ,te pup!

Lissa spunea...

Daniela draga ai dreptate ..are de toate..si calorii cam multe,dar mai scapam cateodata la cate o felie!Cu placere te servesc cu o feliuta ..pupici!

Lissa spunea...

Multumesc Alison draga ,am vazut coronita ta cu capsuni si mai ca as da checul pe ea ca arata tare bine...ce zici..te pup!

ana .araki spunea...

buna! as vrea sa fac checul ca imi place foarte mult insa vreau sa te intreb ceva :cati cm are forma in care l-ai facut? si cati cc are cana cu care ai masurat ? eu am o forma de 20cm iar canile au 300cc ,,e ok ?multumesc mult!

Lissa spunea...

Buna Ana,cana mea de apa are 250 ml ,cu ce cana incepi sa masori (chiar daca e un pic mai mare sau mai mica )cu aia masori pana la capat.La faina sa pui un pic mai putina ,sa nu fie cana plina.
Forma mea are tot 20 cm ,dar poti pune si in forma de chec dreptunghiulara ,eu am pus doar asa ..ca sa-i schimb forma.

Momo spunea...

lissa,multumesc de vizita,a fost buna coronita,dar sa stii ca eu prefer checul...pacat ca nu mai am ce da la schimb...doar o felie de tortulet,e proaspat!pupici!

Lissa spunea...

Wau Alison,am vazut tortul cu capsuni!Multumesc si te pup draga mea!

ana .araki spunea...

multumesc lissa!tot in forma de asta vreau sa l fac si eu ,,arata foarte bine asa..

Lissa spunea...

Cu placere Ana!

Anonim spunea...

este a doua oara cand pregatesc ceva dulce postat de tine...mi a iestit extraordinar...esti o DULCE.

emi spunea...

e un chec f bun.l-am probat si de atunci il fac tot mereu,iar pe deasupra toti care au gustat din el mi-au cerut reteta:)bineinteles ca leam dat adresa de la blogul tau...felicitari!!!!!!!!!!!!!!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Emi,ma bucur ca-ti place!

Anonim spunea...

Am citit de mai multe ori. Am cateva intrebari. Checul e cu cacao, dar din reteta lipseste cacaoa. Cate grame de cacao se pun, banuiesc ca in sirop?
Ce inseama o margarina in g? Eu nu locuiesc in Romania asa ca nu stiu.
Checul arata super, sper sa il fac si eu. O sa incerc cu 200 g unt, sper sa fie suficient.
Multumesc!
Sabrina

Lissa's Cakes spunea...

Buna Sabrina!
La ingrediente scrie ca se pun 2 sau 3 lg de cacao ,fiecare cat vrea gustul de intens,am omis sa trec cacao cand se face siropul,se vede ca are cacao...am sa corectez,margarina are aici 250 g ,o sa trec si margarina in grame,multumesc de atentionare ,o zi buna!