9 decembrie 2008

Creme

Cremele se pot face in foarte multe combinatii ,cu unt sau cu frisca ,toate sunt bune si cred ca toata lumea le stie.
Cantitatile se maresc in functie de trebuinta.
Cateva din cremele mele :o crema care mie imi place si care se poate face si cu unt si cu frisca.
-7 galbenusuri ,7 lg de lapte ,150g zahar,3 vanilii ,se fierb pe abur pana se ingroase apoi se lasa la racit.Un pachet de unt ,sau margarina,se spumeaza si se adauga la crema .Se poate inlocui laptele cu cafea si avem alt gust la crema ,se poate inlocui untul cu 300ml frisca batuta tare.

Crema caramel:
-10lg de zahar se caramelizeaza si se stinge cu 200ml lapte fierbinte;se amesteca cu grija pana se topeste caramelul si se da deoparte.
Se freaca 3 galbenuse cu 1 lg amidon si se amesteca cu caramelul;se pune iar pe foc sa fiarba pana se face ca o smantana groasa ,apoi se lasa la racit.
200ml frisca se bate spuma tare si se amesteca cu crema caramel.Se pot pune in crema si albusele batute spuma tare ,dar atunci se pune o gelatina(10g)hidratata in 3lg de lichid.

Crema cu budinca:
-o budinca praf de vanilie(ciocolata ,capsuni ,caramel),400ml lapte ,5lg zahar .1 lg amidon sau faina;se fierb toate pe baie de abur si se pune la rece acoperita cu o folie pt a nu face pojghita deasupra.Rece se mixeaza bine si se adauga pe rand 3-4 lg de frisca batuta tare ,cat sa fie o crema tare si cremoasa ,se pot adauga fructe .

Crema diplomat cum o fac eu:
-bat un litru de frisca tare si il las deoparte.
- 3 plicuri si jumatate de gelatina granule de dr.O(35 g sau chiar 40g) se pun la inmuiat in apa calduta ( lapte sau suc din compot),le amestec pana se omogenizeaza.Asez castronelul in altul cu apa fierbinte si-l las deoparte .
-la 7 oua intregi,pun 14 linguri de zahar si le bat pe abur pana se face ca o smantana mai groasa.Cand este gata ,iau deoparte pun gelatina ,mai bat cu telul pt ca gelatina are tendinta de a se lasa la fund.Calduta o adaug la frisca si amestec usor cu o lg . de lemn;pun fructe,aroma (coaja de portocala ,sau lamaie si vanilie ,bucatele de ciocolata)si rastorn in ce forma trebuie .Las pana a doua zi .Daca tortul e mai mic fac 1/2 din cantitati sau .. dublu ori triplu ,depinde de marimea tortului.
Si acum inventia mea; ca sa am un tort diplomat cu gust de ciocolata:
-crema ramane la fel dar mai fac un sirop gros de cacao ...15o g zahar ,12 linguri apa,50 g cacao...las la racit .Se amesteca crema de diplomat cu frisca ,apoi se pune siropul rece si un pliculet de ciocolata calda sau capuccino de ciocolata;nu mai pun fructe ,pun bucatele de ciocolata ,stafide in rom sau visine.

Crema de ciocolata:
-80 g cacao sau 150g ciocolata menaj,3lg apa, 1lg rom,250g unt,200g zahar,3 oua.
Se pun pe baie de abur ouale ,zaharul ,apa ;se bat pana devine o crema spumoasa ,se ia de pe foc si se pune cacao sau ciocolata si romul, se bate pana se omogenizeaza bine si se lasa la racit.Se spumeaza untul si se amesteca cu crema.

Crema de nuci(alune):
-250 g zahar,100g nuci sau alune macinate,45g cacao,45g lapte praf,1oog margarina,100ml apa ,300ml frisca.
Apa cu zaharul,laptele praf ,cacao si margarina se fierb,se lasa la racit ;se pun nucile in crema.
Frisca se bate bne si se amesteca cu crema.

70 de comentarii:

Maria Popescu spunea...

Multumim pentru retetele tale. Chiar aveam nevoie de ceva nou. O sa ma pun la treaba chiar acum si sper sa-mi incant prietenii.

Lissa spunea...

Cu multa placere Maria,sunt creme usoare si bune si sigur o sa-ti placa!

Camelia spunea...

am o tava cam 20x30cm unde o sa fac blatul din 5 oua cred ca o sa fie ok, dar crema inca nu stiu. daca aleg una din retele dumneavoatra o fac toata sau jumatete pentru tort?
sper sa nu va suparati ca insist dar imi doresc de mult sa-i preg tortul cu emblema sportiva.

Lissa spunea...

Camelia eu in tava asta fac blatul din 6 oua(reteta mea)si il tai in 4 foi subtiricu 3 umpluturi sau in 3 foi potrivite si atunci doar doua umpluturi.Crema depinde de care faci ,daca e de ciocolata ganache iti ajunge din 400ml frisca si 400cioco la doua umpluturi pt tava asta...ce crema faci ?

Camelia spunea...

O sa-l fac atunci din 6 oua si crema gahache cu cioco neagra si inca o crema tot asa mai tare poate incerc ceva cu fructe sau crema ganache cu ciocolata alba si fac doar jumate. va multumesc mult.

Lissa spunea...

Cu placere Camelia!

Anonim spunea...

am facut crema diplomat cu ciocolata si mi a iesit foarte bine si super buna.esti ce a mai minunata!!cu ornatul stau mai greu dar sper sa reusesc sa invat cate ceva...multi pupici

Lissa's Cakes spunea...

Ce mult ma bucur ca a iesit diplomatul si ca-ti place.Ornatul il inveti pe parcurs si ai sa vezi ca o sa fie din ce in ce mai usor ...pupici si de la mine!

irina spunea...

Sarbatori fericite si Un An Nou plin de impliniri!
ajutor Lisa, scuze ca te deranjez acum dar am o mare problema, am inceput sa fac crema caramel dar cand am pus laptele peste zaharul ars mi s-a branzit laptele.asa trebuie sa fie sau am gresit eu ceva?poate laptele nu a fost bun?dar a tinut la fiert:( nu stiu ce sa fac acum, sa continuu sau sa fac alta crema???pupici si multa sanatatesi putere de munca in noul an!

Lissa's Cakes spunea...

Irina,stiu ce zici si stiu cum arata dar nu are nimic ,poti sa continui ca o sa iasa buna si asa ,dupa ce o amesteci cu frisca nu se mai cunoate tare ,am patit si eu odata.
La multi ani si an nou fericit!

irina spunea...

multumesc mult Lisa! o sa merg inainte! sarbatori cu sanatate si multe torturi delicioase!

Anonim spunea...

draga Lissa, la crema de ciocolata, ciocolata de menaj se pune pe foc sau dupa ce oprim focul? te intreb pentru ca trebuie sa se topeasca si nu stiu cum sa procedez. multumesc

Lissa's Cakes spunea...

Crema dupa ce e gata se ia de pe foc si in ea asa fierbinte se pune ciocolata bucatele sau rasa pe razatoarea mare,se amesteca pana se topeste si apoi se lasa crema sa se raceasca.

Anonim spunea...

draga Lissa , mai am o intrebare. untul se spumeaza cu mixerul sau cu lingura de lemn? cum procedez atunci cand il adaug la crema racita? folosesc lingura sau mixerul? am mai stricat astfel de creme pentru ca nu am stiut exact cum sa procedez. multumesc

Lissa's Cakes spunea...

Eu spumez cu mixerul si pun crema in unt cate o lg, pana se incorporeaza toata.

Anonim spunea...

buna Lissa, Ika ma numesc, sunt si eu o minicofetareasa, sunt fana blogului tau, am mai vizitat multe bloguri, dar nu erau stilul meu. eu lucram cu cremele mele, de care eram sigura, insa duminica de florii am facut un tort cu crema diplomat(reteta ta ) si a fost suuuuper, l-am invelit in pasta de zahar, cu care am lucrat foaaarte usor, desi nu mai aveam timp sa o tin la frigider, cad am terminat-o de framantat am tot intins-o, dar am reusit, nu am inca forme de decupat in pasta, ce am, sunt de la fursecuri si-s prea mari, o sa-mi comand de pe net cand o sa stau mai bine financiar. acuma de Pasti am de facut 4 torturi si m-ai ajutat tare mult, o sa fac si cu crema ganache, sper sa-mi iasa, apropo ciocolata trebuie sa fie de o anumita calitate, sau cioco normala? si inca ceva, parca retin ca ziceai ca pasta de zahar nu rezista in contact cu frisca, deci nu pot orna cu frisca peste pasta? macar marginea jos...dar cu crema ganache?

un Paste fericit tie si familiei tale.

Lissa's Cakes spunea...

Buna Ika!
Bine-ai venit pe la mine si ma bucur sa aud ca blogul meu ti-a placut si mai ales ca ai incercat si din retete.Diplomatul e foarte usor de facut si e foarte bun.Pasta de zahar nu trebuie neaparat lasata de pe o zi pe alta,eu o fac mai repede cand nu am timp in ziua respectiva si atunci trebuie lasata la rece.
La crema ganache merge ciocolata de menaj,daca ai cumva in zona la tine mag "plus" ,eu ti-as sugera sa folosesti cu incredere ciocolata "sonata",eu o folosesc si e foarte buna si pt crema si la gust...se gaseste alba ,cu lapte si amaruie.
Paste se inmoaie pusa peste frisca,daca tragi doar o margine jos nu cred ca are asa putere sa o topeasca,cu crema ganache poti incerca pt ca contine multa ciocolata si nu o topeste cu siguranta.
Multumesc frumos pentru urare ,la fel iti doresc si eu ,un Paste plin de bucurii alaturi de familie.

Larissa spunea...

Buna Lissa,
Am incercat azi crema ta diplomat si este foarte gustoasa, insa a iesit destul de moale. Este normal? Se va intari pe maine? Incercam sa fac un tort. Sper sa iasa. Fondantul a iesit super, din fericire. L-am facut tot dupa reteta ta.
Multumesc anticipat!

Lissa's Cakes spunea...

Buna Larissa,daca ai repectat intocmai reteta sa nu-ti faci probleme ca se intareste.E un pic mai moale crema...nu stiu cat de moale a fost a ta ,poate crema de oua a fost un pic mai fierbinte cand ai pus peste frisca ,dar eu zic sa nu-ti faci probleme.

Larissa spunea...

Multumesc mult, Lissa. M-am mai linistit. Oricum am observat ca se intareste. Sper sa iasa bine pe maine!

Lissa's Cakes spunea...

O sa iasa bine ,sa-mi zici ...te pup!

Larissa spunea...

Am terminat tortuletul si a iesit minunat. Mulumesc pentru incurajari! A trecut foarte bine, si toata lumea a fost inacantata de el, mai ales sarbatoritul.

Lissa's Cakes spunea...

Bravo Larissa!Ma bucur ca a iesit bine si ca v-a placut .Te pup!

Anonim spunea...

Draga mea,
m-am tot uitat, am citit si am invatat tot ce ai avut de aratat. Esti geniala! Esti o profesoara foarte buna. Folosesc pasta din lapte praf si sunt foarte incantata de ea. Fac ornamente pentru torturi. Am sa-ti trimit sa vezi ca am invatat bine (de la tine). Am petrecut ore in sir uitandu-ma la tot ce faci. Am rabdat pana am invatat si eu si am sa-ti trimit si tie cateva poze sa vezi daca-ti plac.
Esti cea mai tare!
Dumnezeu sa te binecuvinteze, sa-ti dea putere de munca.
Esti deosebita, in primul rand esti foarte buna. Altcineva nu ar fi aratat si altora ce stie. Multumesc foarte mult de lectii.
Te sarut!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc mult de tot pentru cuvintele frumoase si ma bucur sa stiu ca cineva a reusit sa invete de la mine.Cu rabdare asa cum ai zis, se pot face lucruri foarte frumoase,se pare ca ai reusit si asa imi umple sufletul de bucurie.
O zi buna si pupici de la mine.

nati spunea...

buna lissa
La crema caramel, amidonul se poate inlocui cu faina si frisca e tot vegetala. mersi

Lissa's Cakes spunea...

Buna Nati ,sigur ca poti pune faina ,mai pun si eu cand nu am amidon si laptele il inlocuiesc cateodata cu apa fierbinte,nu se schimba gustul....frisca folosesc vegetala.

Anonim spunea...

Buna Lissa ma numesc Gabriela si sant foarte captivata de tot ceea ce faci de altfel am si incercat unele retete care au fost foarte apreciate si multumesc pe aceasta cale,am o fetita care in dec. va implini doi anisori si nu stiu ce tort sa ai fac as vrea de fapt doua torturi daca ai putea sa ma ajuti cu un sfat .iti multumesc

Lissa's Cakes spunea...

Buna Gabriela.
Daca-ti plac torturile mele pt copii sau copilasi poti alege un model de acolo,sau poti face o combinatie ,de obicei la cei mici le atrage atentia un tort mai colorat si daca nu intelegi ceva ,o sa incerc sa-ti explic.Ca si creme eu recomand pt copii crema diplomat sau o crema cu vanilie in care se pot pune si fructe.

Anonim spunea...

buna Lissa,inca odata iti cer ajutorul ptr o crema de kiwi pe care vreau sa o fac vineri, ma poti ajuta cu o reteta ? multumesc
luminita

Anonim spunea...

iti multumesc inca o data si ma mai gandesc pt ca sant atat de frumoase incat nu pot sa ma decid.iar eu sant inca incepatoare in ornat nu ma pricep ff bine

Lissa's Cakes spunea...

Buna Luminita,crema cu kivi am folosit la tortul topsy-turvy si la tortul martisor ,eu zic ca merge in tort in combinatie cu alta crema.
Daca nu intelegi ceva sa-mi zici.

Anonim spunea...

buna Lissa, am facut crema de kiwi de la tortul martisor , acum este la frigider, totul a fost ok, mersi mult.
Luminita

Lissa's Cakes spunea...

Cu placere ,Luminita .

Anonim spunea...

buna Lissa ma numesc Gabriela si am mai vb acum mam decis ce torturi sa fac dar am o nelamurire.am sa fac un tort dreptunghiular cu wafa si as vrea sa fac un tort barbie,aici e nelamurirea am vazut pe blogul tau filmulet de pe you tube cum se realizeaza dar acolo e facut cu crema simpla eu as vrea sa fac cu crema diplomat si nu stiu cand decupez blatul pt a intoduce papusa dupa ce al ansamlez sau cand. iti multumesc si imi cer scuze daca sant prea insistenta.

Lissa's Cakes spunea...

Buna Gabriela,vrei sa faci papusa din crema diplomat? e mai greu, papusa trebuie sa o cladesti cu straturi de blat..deci blat crema ,blat crema...si nu stiu cum ai sa pui diplomatul care normal se pune in strat gros.
Eu fac rochia de obicei cu crema de vanilie si fructe(sau ce crema se vrea)o cladesc pana sus si apoi implant papusa cu grije...am o papusa la care i-am scos picioarele si i-am implantat un batz,e mai bine pt ca e subtire si nu e risc sa se crape tortul.
Te rog sa nu-ti ceri scuze si daca nu intelegi sa ma mai intrebi ...te pup.

Viorika spunea...

buna lissa, pentru mine retele tale sunt ca o biblie cand ma apuc de ceva. am incercat si mi-au iesit absolut toate. acum vreau sa incerc o crema diplomat. am inteles eu bine? sincer imi este frica, ouale se pun intregi?sau numai galbenusurile?

Lissa's Cakes spunea...

Buna Viorika,ma bucur ca-ti plac retetele ,diplomatul se face foarte usor si e foarte bun ,sa nu-ti fie teama,o sa iasa cu siguranta.
Ouale se pun intregi apoi zaharul peste ele si le bati pe abur pana se ingroase...am poze cum se face la ''tort diplomat''...

gabriela spunea...

buna sant Gabriela imi cer scuze ca iti scriu asa tarziu dar fetita mea imi ocupa tot timpul am sa fac atunci tortul barbie cu crema de vanilie si fructe cum miai zis multumesc inca o data.gabi

Anonim spunea...

buna lissa daca fac diplomatul ciocolatos cu frisca hulala de cacao care este noua pe piata crezi k ar iesi?si daca da mai adaug siropul in compozitie?te pup astept raspuns.cristina

Lissa's Cakes spunea...

Cristina draga,nu pot sa-ti dau un raspuns pentru ca nu stiu,sincer nici nu stiam de frisca hulala de cacao..

Anonim spunea...

Buna sunt Georgiana ,citesc si nu mai ma pot opri,esti geniala.Iti multumesc ca ne dedici din timpul tau,pt a putea invata de la tine.Ii multumesc lui Dzeu ca te-am gasit si ai un suflet asa mare.

Lissa's Cakes spunea...

buna Georgiana,bine-ai venit pe la mine.

baltag gabriela spunea...

buna,Lissa...la motul fetei noastre,Arianna,as dori sa fac tortul de la ziua ta...fiind insuficient pt 20 pers,in loc sa-l fac mai mare,m-am decis sa fac inca unul micut pt nasi...si simplu,deci diplomat...am o nelamurire...eu de obicei folosesc frisca vegetala Hopla(asa se numeste aici,in It,presupun ca e varianta la Hulala)numai ca este deja indulcita,nu mai e nev de zahar...deci,cat zahar pun la crema??si inca ceva...pasta de zahar in contact cu frisca nu rezista...la tortul diplomat nu e probl?iti multumesc si am sa te urmaresc in continuare cu mult drag pt ca invat f multe de la tine!o seara placuta!

Lissa's Cakes spunea...

buna Gabriela..si eu folosesc frisca vegetala gata indulcita gen hulala ,viva, weeping ...daca ti se pare foarte dulce mai reduci putin din zahar la crema,eu am facut exact cum e scris in reteta si ne-a placut.
...si la tortul diplomat dau un strat foarte subtire de unt ca sa se lipeasca bine pasta.

gabriela baltag spunea...

multumesc mult pentru raspuns!!uite asa devenim noi gospodine :-))) cu sacrificiul si rabdarea dvs...multi pupici!

Anonim spunea...

buna Lissa,iti spun direct ca daca ai fi acum in preajma mea ti-as oferi "muuulti pupicei" pentru ceea ce ne inveti.Am vazut un tort ce continea si o crema de vanilie cu mascarpone,esti buna sa-mi spui in ce consta si cum se face?Iti multumesc -Roxana

Lissa's Cakes spunea...

multumesc Roxana ,in crema de vanilie ce o fac eu cu oua pe foc ,cu ciocolata alba si cu frisca..am amestecat si cu o cutie cu mascarpone ,adica 250 g.mascarpone.

vezi crema de vanilie de la tortul Lilium http://torturilelissei.blogspot.com/2010/04/tort-lilium.html

Anonim spunea...

Multumim pentru retete. Am o rugaminte: as vrea sa fac un tort pentru familie, deci fara mari pretentii, dar in concediu, adica undeva unde nu pot cara tot ce imi trebuie, in special mixer. Ce crema crezi ca pot face fara mixer, sa fie si gustoasa? Multumesc mult. Adina

Alma spunea...

Buna Lissa,

Te rog din suflet sa-mi spui daca pot ca in loc de frisca sa pun pasta de zahar din reteta de aici: http://torturilelissei.blogspot.com/2009/01/pasta-de-zahar.html

Multumesc.

Anonim spunea...

Scuza-mi ignoranta, dar la crema diplomat de ce bati ouale "pe abur"? ca sa se...coaca asa putin, adica sa nu fie crude? Si cu ce le bati, cu mixerul? Si pe aburi, adica in bain marie???
Merci, vreau sa incerc si eu.. si n-am inteles pasajul asta: "Cand este gata ,iau deoparte pun gelatina ,mai bat cu telul pt ca gelatina are tendinta de a se lasa la fund.Calduta o adaug la frisca si amestec usor cu o lg . de lemn;pun fructe,aroma (coaja de portocala ,sau lamaie si vanilie ,bucatele de ciocolata)si rastorn in ce forma trebuie " - cum adica, "calduta o adaug la frisca" ???

Merci

Cristina

Lissa's Cakes spunea...

Cristina,asa e..sa se coaca putin ouale,nu as putea sa pun atatea oua crude in crema,le bat pe abur (bain-marie)si ele se umfla ,isi dubleaza volumul,se topeste zaharul si crema se ingroase.Le poti bate cu mixerul sau cu telul...deci cand sunt gata umflate si crema groasa...iau vasul de pe abur, adaug gelatina dizolvata si mai bat de cateva ori ca sa amestec gelatina in crema.Crema calda o amestec in frisca batuta....am poze cum se face la tort diplomat aici http://torturilelissei.blogspot.com/2009/01/tort-diplomat.html

Angelica spunea...

Buna. In primul rand felicitari pentru tot ceea ce faci, si pentru darnicia cu care imparti retetele si sfaturile tale.
as vrea sa fac si eu un tort pentru fetita mea. Am o tava cu diamentrul 28, as vrea un blat din 8 oua, taiat in 3, tebuie sa folosesc portie dubla la crema de ciocolata?
cred ca am facut 5 torturi maxim pana acum, deci s-ar putea sa te mai deranjez cu cate o intrebare. Multumesc.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Angelica,la un tort mare ai nevoie de crema dubla ,depinde si de cat pui stratul de gros ,poti face si o portie jumate pt doua umpluturi.

Angelica spunea...

Am facut crema de cicolata. Excelenta. O recomand tuturor celor carora le place ciocolata. Multumesc si pentru raspuns, si pentru reteta.

veronica grumeza spunea...

buna.in primul rand vreau sa te felicit,nu-mi vine sa cred ce torturi faci.eu sunt abia la inceput,dar imi place enorm de mult sa fac torturi si am speranta ca odata o sa ajung si eu ca tine.rabdarea,priceperea si ambitia ma vor duce pe drumul cel bun.poti,te rog sa-mi spui ce fel de lapte praf folosesti la pasta din lapte praf?eu fac fondant din zahar pudra,dar nu pot face petale de flori,de ex,mai subtiri.pot inlocui siropul de zahar cu mierea?multumesc.

Lissa's Cakes spunea...

buna Veronica,multumesc pentru felicitari.Folosesc lapte praf malita sau dr.O pe care il mai dau inca o data prin rasnita ca sa fie fin.Poti sa inlocuiesti siropul cu mierea... sau,eu in urma cu cativa ani cand am invatat sa fac trandafiri faceam din lapte praf si serbet,sunt foarte buni si la gust.

vio spunea...

Buna, am o nelamurire.: cand fac crema de galbenuse pe aburi imi iese bine, dar problema e ca nu pot face untul sau margarina spuma. Ori cu mixerul cand fac iese f tare se lipeste de palete si nu iese cum trebuie. Cum sa procedez? Ultima data cand am facut aceasta crema de galbenuse, cand am adaugat margarina mi s-a taiat crema. Va rog sa ma ajutati!

Lissa's Cakes spunea...

buna Vio,untul sau margarina trebuie sa fie la temperatura camerei ,sa fie deja moale si apoi frecat bine ,se pune crema in unt cate o lingura sau doua si se amesteca,crema de oua sa nu fie calda.

Anonim spunea...

La crema caramel,si cea de nuci trebuie sa fie blaturi de tort sau merg si alte foi de ex.cea de la felii cu crema de capsuni si cioc.alba?sau foi de albus cu nuca etc.

Lissa's Cakes spunea...

merg orice fel de foi.

Anonim spunea...

Buna,Lissa,ma numesc Iulia sunt din Iasi ma uit aproape zilnic la blogul tau felicitari si sa stii ca dai idei f bune,eu am folosit la pasta de zahar,zahar coronita si am citit ca tu folosesti margaritar e mai bun?Ma refer daca e mai fin sau il mai dai inca o data prin rasnitta?la ornamente folosesti aceasi pasta sau luata de la lumea basmelor?daca mi-ai raspunde mi-ai fi de mare ajutor multumesc si succes pe mai departe.o zi buna

Lissa's Cakes spunea...

buna Iulia,multumesc pentru felicitari draga mea.
La pasta folosesc margaritar dar folosesc si coronita cateodata, ambele sunt la fel de bune si il mai cern inca o data ca sa nu fie granule de zahar.La ornamente folosesc tot pasta aceasta si sunt foarte multumita ,sti ca daca te obisnuiesti cu pasta ta nu o mai schimbi,nu am cumparat niciodata pasta gata facuta si nu stiu cum se comporta.

ANTONELA spunea...

AN NOU FERICIT SI PLIN DE BUCURII alaturi de cei dragi tie LISSA!!!Atat de multi ti-au spus ca esti extraordinara incat cuvintele parca nu isi mai au sensul...Dar chiar esti! Eu intru de vreo 2 ani pe blog la tine cu toate ca nu am scris niciodata, dar te urmaresc mereu. Cu ajutorul sfaturilo tale am reusit torturi care cu siguranta nu as fi fost capabila sa le fac. FELICITARI din suflet si puterea ta de a ne mai darui stiinta si bucurie cu fiecare tort pe care il faci!! LA MULTI SI FERICITI ANI!!!

Lissa's Cakes spunea...

La multi ani ,Antonela..sa ai un an plin cu tot ce-ti doresti.Multumesc mult pentru cuvintele frumoase.

Ema spunea...

Buna Lissa..felicitari pentru toate operele de arta pe care le faci! Multumesc pentru toate sfaturile pe care le imparti cu noi incepatoarele :)
Am si eu o nelamurire..am facut crema de ciocolata cu oua si mi-a iesit putin cam moale.Am lasat tortul la frigider o noapte si dimineata cand am vrut sa-l imbrac cu pasta de zahar mi-am dat seama ca nu s-a intarit suficient.Oare unde am gresit? Ema

Elena spunea...

Salut Lissa,e putin de cind te-am descoperit,dar deja am intrebari,nu fac nici pe departe ceia ce faci tu ,insa incerc cite ceva...as vrea sa te intreb la prima crema cit ar fi in grame un pachet de unt...scuze...succes

Lissa's Cakes spunea...

Elena 200 g are pachetul de unt.

Lumi spunea...

BUna,

am si eu o intrebare: pt crema de diplomat...

pentru ca gelatina pe care eu o folosesc nu imi spune cata apa sa pun, la cele 35-40 g de gelatina cata apa trebuie sa pun?

Multumesc anticipat Lissa.

Unknown spunea...

Fe6 draga mea superbe retete!
Domnul să te binecuvânteaza!😘