8 martie 2010

Tort ''ileana''

Ileana e mama soacra si ieri 7 martie a fost ziua ei ...normal ca nu am mers fara tortulet, buchetelul cu ghiocei pe care-l facusem saptamana asta,l-am pus pe tort.
Pentru tort am ales un blat de pe blogul Laurei Adamache pe care eu o admir tare mult ...si cu ocazia asta o pup pe Laura si ca o coincidenta si ziua soacrei ei a fost tot ieri ,asa ca o sa-i transmit un sincer ''la multi ani'' si multa sanatate.

- blatul de cacao:
200g faina ,250g zahar,70g cacao,450ml lapte,35ml ulei,1 praf de copt.
-ati citit bine ....fara ou ...si eu la inceput am citit reteta de cateva ori si asa este.

Intr-un vas amestecam faina cu praful de copt, zaharul si cacao, dupa care punem laptele si uleiul treptat ,amestecand incontinuu,aluatul rezultat va fi moale ,cam lichid, dar asa trebuie . Intr-o forma de 22 cm tapetata am pus compozitia si am dat la cuptor cam 50 de minute ,eu am facut testul cu scobitoarea.
Blatul rece l-am taiat in 3 foi ,in ultimul moment m-am hotarat sa pun doar doua foi maro si sa pun in mijloc una alba ,avusesem o foaie de la alt' tort ....dar din cea de-a treia foaie de blat maro ramasa eu cu Karina am tot gustat cate un pic ,pana s-a terminat ...foarte bun ,putin umed ,parca era un chec ...deci s-a terminat rapid ..ha..ha...

asa...sa trecem la crema ,m-am hotarat sa fac o crema cu gust de lamaie ,un pic acrisoara ,a iesit foarte buna ;
2 oua intregi ,4 lg zahar,sucul de la o lamaie ,150 ml frisca .
-ouale impreuna cu zaharul si sucul de lamaie,le-am pus pe abur si am amestecat bine pana s-au ingrosat ,apoi am dat deoparte si am lasat la racit .Frisca batuta am amestecat-o cu crema rece.
Am asezat forma cu inel in care am copt blatul direct pe suportul pe care am pus tortul si am asezat prima foaie de blat maro ,am insiropat foarte putin ,apoi am pus crema de lamaie ,peste crema de lamaie am pus foaie de blat alb,care se poate face din 2 oua ,2 lg apa,4 lg zahar ,4lg faina,la fel am insiropat foarte putin blatul si apoi peste el am pus un jeleu de zmeura .
Cum am facut jeleul? simplu...am mai avut un borcan de dulceata de zmeura pe care am dat-o prin strecuratoare ca sa ramana samburii ,am mai completat doar cu 2-3 lg de apa si s-a facut exact 250 ml sirop.L-am incalzit putin si am pus in el 5 g de gelatina hidratata cu o lg de apa.
Cand jeleul a inceput sa se inchege ,l-am pus peste blatul alb ,ar fi trebuit un pic mai gros stratul ,dar a mers si asa ,gustul dulce acrisor i-a dat o savoare deosebita tortului.
Peste jeleul de zmeura am pus o crema din budinca de capsune ,ca budinca de zmeura nu am gasit si nici nu stiu daca este.
Crema 2:
350 ml lapte ,un plic budinca de capsuni,5 lg zahar ,150 ml frisca.
-300 ml laptele cu 3 lg de zahar am pus pe foc ,praful de budinca l-am amestecat cu cele 2 lg de zahar si 50 ml lapte si am pus in laptele fierbinte ,am amestecat pana s-a ingrosat ,apoi am dat la rece acoperit cu folie deasupra ca sa nu faca pojghita.
Crema rece se mixeaza bine ,apoi se pune cate o lg de frisca batuta in ea .
Crema asta am pus-o peste jeleu si peste crema am pus capacul din blatul maro,am insiropat putin.
Deasupra am facut o glazura din 200 g ciocolata si 125 ml frisca ,apoi m-am jucat si cu putina ciocolata alba pe margine .
A doua zi am desfacut inelul ,am imbracat marginea in frisca si am pus cosuletul cu ghiocei .


Si o feliuta pentru voi ,dulce acrisoara ,racoroasa si foarte buna ..na ,hai ca l-am prea laudat...ha ..ha.

20 de comentarii:

bucatariadenysei spunea...

tortul arata minunat
La multi ani soacrei tael..tot ieri a fost si ziua fetitei mele...
La multi ani de 8 martie!
O primavara fericita!

MIMI spunea...

La multi ani soacrei tale!Sanatate multa!
Tie felicitari,impecabil,ca de fiecare data!La multi ani de 8 martie!

LauraAdamache spunea...

Draga mea scumpa si frumoasa ii doresc soacrei tale un La Multi ani din toata inima cu multa sanatate si fericire iar tie un 8 Martie plin soare si caldura si o primavara minunata!!
Tortul arata absolut divin dar de la tine nici nu ma asteptam la atceva draga mea. Ai un talent deosebit si te admir enorm!! Iti multumesc ca ai incercat blatul de tort si tare ma bucur sa stiu ca ti-a placut.
Cu drag te pupic scumpa si o primavara minunata sa aveti, tu, soacra ta si nu in ultimul rand frumoasa ta fetita!!

torturi romanesti londra spunea...

arata super fain, ITI DORESC UN SINCER LA MULTI CU OCAZIA ZILEI DE 8 MARTIE, TE SALUT CU RESPECT SI ITI DORESC O ZI BUNA.

Daniela Addario spunea...

La multi ani, draga Lissa !
Sa ai parte de un 8 Martie minunat, cu multa iubire si fericire !
La multi ani si mamei soacre !
Pupici !

Estera spunea...

mmmmmm.....ce bine arata ca deja a inceput sa mi fuga imaginea:)))Felicitari!!! si La multi ani la mama soacra:)

iulia spunea...

Draga Lissa, iti urez un 8 Martie fericit! La multi ani! Sa ai o primavara frumoasa, plina de dragoste si multe bucurii! La multi ani si soacrei tale si multa sanatate! Pupici!!
Tortul arata exceptional!

Sandy spunea...

foarte bine arata de fapt ca toate torturile tale. La multi ani .pupici

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

I-mi aduc aminte ca primul tort pe care l-am vazut la tine,a fost tortul Martisor facut pentru soacra ta anul trecut!!!!M-ai uimit atunci,si ma uimesti in continuare cu minunatiile tale!!!!Esti o adevarata artista!!!Iti doresc o primavara insorita!!!Te pup!!!
P.S:Muzica-i Divina!!!!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc tuturor si va pup cu drag!

Ana spunea...

La multi ani soacrei tale si tu sa traiasti si sa fii sanatoasa sa ne mai incanti cu operele tale.
Arata splendid ghioceii pe glazura de ciocolata.

gaby's blog spunea...

La multi ani , soacrei tale!
La multi ani si tie de 8 martie!
De tort ce sa mai spun altceva decat ca e fantastic!
Felicitarile mele!

MªJose-Dit i Fet spunea...

Estupenda receta!!! tuvo que ser buenisima...un beso

fimere spunea...

je trouve que tu as un magnifique blog avec de belles recettes merveilleusement bien illustrées, bravo
bonne soirée

Doina spunea...

doamne , dumnezeule! esti daruita cu har divin ! pentru tot ceea ce am vazut pe acest blog , de trei zile nu ma pot dezlipi de calculatorrrr! am facut tortul cu nuca , super!!!! te iubesc!!

dannutsa spunea...

Buna Lissa!Am incercat si eu in week tortul acesta....intradevar gustul dulce acrisor este de vis..fff bun!
Insa am intampinat si mici problemute sa le zc asa:)..eu nu am inca inel detasabil si am manevrat destul de greu tortul cad l am scos la sfarsit..blatul acesta este foarte fragil..adica asa mi a iesit mie destul de greu l am si taiat k se crapa asa ..am gresit eu cu cv,sau asa iese??
Si mai vreau sa te intreb de crema a 2,cea cu budinca,am gasit aici budinca de fragute,foarte buna a iesit..doar k totusi parca prea moale,nu trebuie pusa gelatina in ea..as vrea sa mai refac tortul dar sa pun si gelatina,cat imi recomanzi sa pun in crema,cate grame?
Numai cuvinte de lauda pentru tot ceea ce faci!!Multe salutari..
aa si inca ceva...nu ai nevoie de ucenici,k eu as fii prima pe listaaa:P!
O zii frumoasa!

Lissa's Cakes spunea...

Buna Dannutsa,blatul este intradevar fragil si asta cred ca din cauza ca nu are oua.In budinca nu am pus gelatina ,frisca o bat foarte foarte tare si cand o amestec cu budinca sta destul de tzapana ,acuma la tine poate sa fie frisca de vina sau poate ca nu ai batuto destul de tare...poti pune si gelatina pentru siguranta ,eu zic ca una e suficient ,adica 10 g (eu folosesc gelatina de Dr.O granule)
Multumesc de aprecieri si da...cateodata as avea nevoie de ajutor,te pup si o saptamana frumoasa.

dannutsa spunea...

Multumesc din suflet pentru raspuns Lissa!!O sa refac cu siguranta tortul..

alyna spunea...

Buna seara.Citind comentariile am vazut ca blatul este cam fragil...as putea sa coc pe rand cele trei blaturi?multumesc frumos si Sarbatori Fericite !

Lissa's Cakes spunea...

buna alyna ,sigur ca poti sa coci foile separat. An Nou fericit.