29 aprilie 2015

tort Padurea Neagra


Foarte bun acest tort ,l-am facut saptamana trecuta de ziua mea si toti au fost incantati.
 Nu as putea spune ca este exact ca si reteta originala din cauza ca nu am pus rachiul acela de cirese ,am pus  visinata  si pe asta am mai diluato putin cu sirop din compotul de cirese ca sa nu fie foarte tare ,dar a fost un tort deosebit de bun.
Blatul de cacao-
6 oua ,
150 g zahar ,
112 g faina (am pus 150)
38 g cacao (40 g am pus eu)
un varf de cutit sare .
1 plic zahar vanilat.

Foaia de aluat fraged,in reteta scrie ca e optional ,eu zic ca e chiar indicata foaia din cauza ca tortul e foarte inalt si foaia de aluat fraget ii da stabilitate.
100 g faina ,
25 g zahar pudra ,
50 g unt ,
zahar vanilat .
aici eu am pus si un galbenus .Se framanta toate ,se lasa la rece 15 minute ,apoi se intinde aluatul pe hartie de copt si se da la cuptor 15 -20 minute.Am folosit forma rotunda  de 22 cm. 
Mai e nevoie de 2-3 linguri dulceata de visine sau cirese pentru uns acest blat .Eu am avut de visine.

Pentru umplutura -
800 g cirese ,visine congelate sau din compot ,eu am avut visine congelate si am mai completat cu cirese din compot 
200 ml suc de cirese sau visine ,am folosit sucul de la compotul de cirese,
200 g zahar pudra (de cumparat)
5 g gelatina 
120 ml rachiu ,eu am pus visinata .
Mai e nevoie de-
 800 ml frisca naturala ,vanilie ,
120 g zahar pudra ,
12 g gelatina granule sau 6 foi de gelatina ,
80 ml rachiu de cirese (eu nu am pus)
Tot procesul cum se face acest tort cu lux de amanunte il puteti citi aici ,nu am mai facut poze pas cu pas .

Deoarece forma mea de tort nu are peretii asa inalti ,am pus in forma ca un inel de plastic inalt si am montat tortul direct pe platoul pe care a si ramas.

Aici dupa ce l-am desfacut din forma ,ca sa va dati seama cat e de inalt.
L-am imbracat in frisca ,am ras ciocolata pe margine si deasupra  si am presarat si felii de migdale,se poate orna dupa preferinte.




7 comentarii:

aromele marchizei spunea...

arata bestial -felicitari

Oana Igretiu spunea...

Lissa draga, te felicit pentru minunatul tort! Ma bucur ca ti-a fost de ajutor reteta noastra. Ai un blog plin de informatii utile despre produse de cofetarie. Te mai asteptam pe la noi! :)

Lissa's Cakes spunea...

multumesc Oana ,cu placere intru la voi ,aveti retete minunate.

Lissa's Cakes spunea...

multumesc Marinela ,te pup.

symy spunea...

Am facut acest tort pentru mama si cumnatul meu, a iesit ceva minunat!
Din nou aprecierile intregii familiei cred ca vi le datorez! Multumesc!

Marina spunea...

Arata incredibil ce bine! Mi-ai facut pofta cu el si as vrea sa-l incerc foarte curand, si asa am ramas in pana de idei cand vine vorba de deserturi, desi sunt foarte multe oportunitati.

Sorin spunea...

Superb, arata foarte apetisant :)