3 ianuarie 2011

Tort revelion 2011


La multi ani tuturor in noul an.
Multumesc pentru urarile primite,imi cer scuze ca nu am reusit sa raspund la toate mesajele ,dar va doresc tuturor sa aveti un an bun ,plin de liniste si bucurii si multa sanatate ca e mai buna decat orice, daca avem sanatate avem de toate.

Sa va prezint si tortul meu de revelion cu fructe si ciocolata...va spun sincer ca a fost tare bun.

Pentru blat :
3 oua ,
3 lg apa,
150 g zahar,
50 g amidon ,
50 g nuci prajite si macinate,
75 g faina,
1 lingurita rasa praf de copt.
Se separa ouale,albusurile impreuna cu apa se bat spuma tare ,se adauga zaharul batand pana se incorporeaza tot,se pun galbenusurile ,apoi se pune faina ,praful de copt ,amidonul si nuca macinata amestecand usor cu lingura.
In forma rotunda cu diam de 26 cm ,am pus compozitia si am dat la cuptor 30 -35 de minute.
Blatul rece se taie in doua . Crema cu fructe:
500 g fructe din compot (am pus visine ,ananas si piersici taiate bucatele)
400 ml frisca ,
2 lg zahar,
esenta de vanilie(fiola de dr.o)
200 ml suc din compot.
20 g gelatina.
Frisca se bate impreuna cu zaharul si vanilia,gelatina impreuna cu sucul se pun in cratita pe abur si cand e topita gelatina se amesteca cu fructele ,apoi cu frisca.
Am pus o foaie din blat pe fundul unei cratite cu pereti mai inalti , de dimensiunea formei in care am copt blatul.
Am stropit blatul cu putin suc de fructe si am intins toata crema peste el.

Peste crema cu fructe am pus a doua crema.
250 g mascarpone ,
400 ml frisca ,
200 g ciocolata,
10 g gelatina ,
esenta de rom.
Eu folosind frisca dulce nu am mai pus zahar ,cine foloseste frisca din smantana adauga zahar dupa gust la batere.
....am batut frisca ,am mixat putin branza mascarpone si am amestecato cu frisca,am topit si ciocolata si am puso in crema.
Peste gelatina am pus cateva lg de apa si esenta de rom(aproape 100 g lichid),am pus pe abur pana s-a topit si am amestecat cu crema .Am intins compozitia peste crema de fructe si apoi am inchis cu al doilea blat ,am dat la rece cateva ore.

Dupa ce am pus tortul pe platou,l-am ornat cu o banda de ciocolata neagra si deasupra am pus pasta de zahar.
Pentru banda am folosit fasie dintr-o punga de ambalat ,stiti ambalajul acela care are buline pronuntate si pe care ne place sa-l pocnim ....am taiat o fasie cat sa cuprinda tortul si de inaltimea tortului,
am topit ciocolata si am intins peste banda de celofan,am lasat putin cat sa nu curga ciocolata si apoi am pus in jurul tortului.
Dupa cateva minute de pus la rece ,am desprins usor banda de celofan ,deasupra am acoperit cu pasta de zahar si am pus ornamentul.
si o feliuta pentru toti cu multumiri pentru ca sunteti alaturi de mine si ma vizitati in fiecare zi.


45 de comentarii:

Claudia Zeta spunea...

"LA MULTI ANI!"Lissa.ce tort frumos ai facut,iar!!!!si ce interesanta chestia aia de pe margine,sper ca imi dai voie sa o copiez,poate si eu la un tort?!? te pup!!!!

Anca (tort.personalizat) spunea...

La Multi Ani Lissa! Super tort! Felicitari sincere si multumesc de idee!
Sa ai parte doar de bucurii si fericire in noul an!
Te pup!

MIMI spunea...

La multi ani!
Nici nu vreau sa-mi imaginez ce gust a avut,ca inund vecinii!!!

Bianca spunea...

La multi ani!!! Super tort ai avut Lissa!!! Mereu imi face placere sa vad ce ai mai facut in materie de torturi.
Iti doresc un an nou fericit si tot binele din lume.
Te imbratisez cu drag.

Luminitanaty spunea...

cat de bine poate sa arate...iar sectiunea e divina....Un an nou plin de realizari

Daniela Addario spunea...

La multi ani, Lissa si-un an nou plin de bucurii si retete bune ! Daca tot n-am facut tortulet, iau o feliuta din tortul tau, ca arata foarte bine, iar ideea cu plasticul e foarte interesanta. Tot ma uitam si nu pricepeam cum ai facut modelul de pe marginea tortului. Pupici si multumesc de vizita !

gaby_d spunea...

La multi ani, Lissa!
Doamne, cata inventivitate!!!
Superb arata!
Pupici si an nou fericit!

Nina's Art Cake spunea...

La multi ani, draga mea ! Sa iti dea D-zeu multa putere de munca si sanatate ! De tort, ce sa mai spun...m-ai omorat cu folia ta. Ingenioasa idee si arata...super ! Te pup!

lacrimioara_76 spunea...

La multi ani Lissa sa ai un an plin de impliniri .sanatate si fericire si spor din belsug pentru noi retete ai avut un tort f.frumos si cred ca fost foarte delicios ,

DAVELLA CULINAR spunea...

Draga Lissa, arata super elegant si delicios tortul tau! Merci de vizita si pentru comentariul lasat. Pupici si an bun, "delicios" si zaharos!

Lissa's Cakes spunea...

La multi ani,Claudia..sigur ca poti sa o copiezi,de-asta am spus cum am facut ca se face usor si e de efect ,pupici.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Anca ,un an plin de realizari iti doresc si eu.

Lissa's Cakes spunea...

Mimisor draga,te pup si la multi ani ,a fost tare bun sa sti..

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Bianca...La multi ani si sanatate multa si numai bucurii din partea mea,te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Naty draga ...la multi ani in 2011 !!!!

Lissa's Cakes spunea...

Daniela cu toata placerea te servesc...La multi ani si sa fie un an mai prosper,sanatate si bucurii.Te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Gaby ...la multi ani si impliniri in noul an.

Lissa's Cakes spunea...

Te pup Nina,multumesc ..La multi ani si numai bucurii va doresc .

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc si la multi ani Lacrimioara,te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos Davella...multe realizari iti doresc in noul an .

felis spunea...

Lissa... foarte frumos tortul.. Interesanta metoda cu ciocolata pe margine... Cand o pui pe marginea tortului... ramane lipita de tort??... Se dezlipeste atat de usor de pe plasticul acela??...
La multi ani!!... Un An Nou cat mai bun.

Unknown spunea...

Lissa, scumpa mea, felicitari din inima pentru cate minunatii faci! Bravo!

Elena Liliana Safta spunea...

La multi ani Lily ! Va dorim cu totii un an nou plin de bucurii , realizari si succese pe toate planurile , belsug si sanatate.
Tortul e sublim ...ce as fi papat si eu o feliuta ...poate candva voi avea si bucuria asta ...Va pupam cu totii cu mult mult drag!

Anonim spunea...

la multi ani Lissa!am facut tortul de Sf Ioan si este fantastic! super super bun! hmmm recunosc..... cu ornatul n-am stat f.bine dar la gust a fost divin! iti multumesc de retete!

Anonim spunea...

LA MULTI ANI,an nou fericit sunt incantata de retete,imagini si multumesc ca mi-ai oferit idei pentru impodobirea torturilor in functie de ocazie.Numai bine si sa ma surprinzi in continuare.

Lissa's Cakes spunea...

Felis draga la multi ani si din partea mea.
Ciocolata ramane lipita de tort si celofanul se deslipeste foarte usor de pe ea,doar cu grija sa nu se rupa cumva din margine.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos,Iulia.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Lili draga,ce mi-ar fi placut sa fi mai aproape ,cu siguranta te serveam cu tort.
Va pupam si noi.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc pentru urari si chiar ma bucur ca ti-a placut tortul.

Unknown spunea...

Draga Lissa,

Ai niste retete si idei nemaipomenite! Multumesc ca imparti cu noi secretele tale!
Am facut acest tort in weekendul ce a trecut si am intampinat o mica dificultate. Crema de fructe nu mi-a iesit ca in pozele tale. Ai asteptat sa se ingroase un pic siropul cu gelatina inainte de a adauga fructele si frisca? Mie mi-a iesit un pic mai moale crema si nu stiu ce pas am gresit. Multumesc inca o data pt acest site de unde ma inspir si aduc in casa noastra un pic din gustul prajiturilor din Romania.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos.
Chiar nu-mi dau seama de ce nu s-a intarit crema,la mine a iesit tare si poate as fi vrut sa fie un pic mai moale,poate gelatina difera..nu am asteptat deloc cu siropul,de cum s-a topit gelatina am amestecat cu fructele si apoi cu frisca,se vede cred ca si in poza ce densa e crema.

dannutsa spunea...

Buna Lissa!Am incercat si eu tortul acesta..de fapt doar blatul de la tort,k crema am folosit una cu pudinca de vanilie..eu imi doream sa ajung la decor:P..si am incropit repede un tortulet..dar decorul acela de ciocolata nu mi a iesit:(..trebuie fc cv cu folia inainte..nush tinuta la rece,sau umezita putin..mie nu mi sa deslipit folia de ciocolata:(..trebuia sa fie doar doar ciocolata topita.nu?
Intr-un final amamestecat cioco mea topita cu putina frisca si am acoperit tot tortul..
Am si o pasta din marshmalow facuta vroiam sa acopar partea de sus a tortului cu ea..dar..next time:P.
Am fc ieri cateva floricele si 5 trandafiri din acea pasta f frumosi au ieist..asa drag imi e de modele:)..hai ca m am laudat destul;))..vroiam sa te intreb daca ai incercat pasta marshmalow,si ce parere ai de ea
te pop!
Cat despre ultimele tale torturi...NU EXISTA!!!SUNT CELE MAI FRUMOASE!!Ai fff mare indemanare si rabdare..dar si rezultate deosebite!
O ZII FRUMOASA!

Diana spunea...

Buna lissa se rastoarna usor ,tortul din cratita?si felicitari pentru cate,minunatii faci.

felis spunea...

Multumesc de reteta.. l-am facut: foarte apreciat a fost!!
Am dat tortului numele tau...
Intrebare: la banda de pe laterala in ciocolata topita ai mai pus ceva (ulei, frisca)? Stiu ca daca e topita simpla, apoi se intareste prea tare la frigider si cand vrei sa tai.... crapa mai mult decat se taie...

Lissa's Cakes spunea...

cu multa placere Felis,l-am vazut si arata super.
La ciocolata de la banda nu am pus nimic,am folosit ciocolata neagra si s-a taiat chiar foarte bine,probabil umezeala de la tort a facuto sa nu se crape si eu atunci cand tai felia dau cutitul prin apa fierbinte.

Lissa's Cakes spunea...

Dannutsa,eu nu am uns cu nimic foloia si ciocolata s-a desprins foarte bine ,probabil ca si ciocolata conteaza ,nu stiu ce sa zic ,eu am folosit ciocolata neagra(amaruie).
pasta de MM nu am incercato si nu stiu cand o sa o incerc ,poate odata pe un tort asa pentru casa ,eu daca m-am obisnuit cu pasta asta de zahar,ma descurc foarte bine ..te pup.

Lissa's Cakes spunea...

buna Diana ,dai usor cu cutitul pe margine sa se desprinda si gata .

felis spunea...

Multumesc de raspuns Lissa... dar inca odata multumesc si de reteta!

raluka spunea...

buna !tortul arata minunat!mai ales cu bordura aceea!pt bordura cata ciocolata ati folosit?va multumesc .

Lissa's Cakes spunea...

buna Raluka,am folosit in jur de 200 g ciocolata.

rodica spunea...

La multi ani Lisa!!Am incercat si eu tortul pe care l-ai facut pentru revelionul din 2011.Sper sa nu te superi .M-am chinuin mult dar a meritat.Am facut exact cum ai scris pe blog,am urmat toate instructiunile si mi-a iesit exact ca in fotografia ta.A fost primul meu tort reusit cu adevarat si toti au fost foarte fericiti.Iti multumesc pentru ajutor.

Lissa's Cakes spunea...

La multi ani ,Rodika!
vai ,cum sa ma supar ,chiar ma bucur sincer ca ti-a iesit la fel si ca ti-a placut.Te pup!

gabriela spunea...

draga Lissa,as dori sa incerc aceasta reteta...inainte as vrea sa stiu de ce anume se mai adauga zahar la crema de fructe,stiind ca frisca e deja indulcita,compotul de asemenea..scuze,intreb sa fiu sigura inainte sa ma apuc de treaba.te pup cu drag in semn de multumire pentru retetele tale si efortul depus pentru acest blog.

Lissa's Cakes spunea...

buna Gabriela,noua nu ni s-a parut ca e foarte dulce chiar daca frisca e deja dulce...eu asa am facut,dar nu e musai sa faci la fel,fiecare face cum crede ,daca vrei poti renunta la zahar,il adaptezi dupa gustul tau.
Te pup si eu si mult spor in toate.

greavuliliana@yahoo.com spunea...

Buna ziua! Am incercat si eu reteta d-voastra de la tortul acesta doar ca l-am facut intr-o alta forma pentru o zi de nastere. A iesit foarte bun. A fost o combinatie reusita de creme. Multumesc pentru inspiratie!