11 ianuarie 2011

Tort Kiss

Sunt tare incantata de acest tort,am transformat o prajitura intr-un tort pe gustul meu,dupa ce cititi reteta sunt sigura ca multi o cunoasteti dar poate fi sub alta denumire ,e o reteta veche .. sincera sa fiu si spre rusinea mea nu am mai facuto de multi ani pentru ca tot timpul vrem sa facem ceva nou ,uitam uneori de prajiturile din caietul vechi...am facut aceasta prajitura la Craciun si timp de poze nu am avut ,asa ca de Boboteaza am refacuto sub forma de tort si modificata putin .

Pentru foi avem nevoie de:
6 galbenusuri,
150 g zahar,
5 linguri ulei,
3 linguri rase cacao,
1 lingurita praf de copt,
170 g faina .

Se freaca galbenusurile bine de tot cu zaharul,pana se spumeaza (eu am pus zahar brun),
se adauga uleiul cate o lingura si se incorporeaza,cacaua si faina cernuta cu praful de copt.Se framanta un aluat care nu trebuie sa fie foarte tare ,dar nici sa nu se lipeasca ,daca chiar se lipeste mai adaugati o lg de faina.
Aluatul se imparte in 3 bucati,
pe dosul unei forme rotunde (cratita )cu diam de 24 cm ,unsa cu ulei si presarata cu faina ,se intinde prima foaie ajutand usor cu cate putina faina presarata .
Se da la cuptor 10 minute la foc mic...asa se procedeaza si cu celelalte doua foi.


Blat:
6 albusuri,
1 lingura apa,
150 g zahar,
4 linguri mac,
3 linguri pline faina.

Albusul cu apa se bat foarte bine pana se face spuma tare ,se incorporeaza zaharul batand in continuare ,apoi cu lingura se amesteca usor faina si macul,cui nu-i place macul poate adauga nuca.
Se pune in cratita sau forma rotunda cu acelasi diam. ca la foi si se da la cuptor in jur de 30 minute ,se face proba cu scobitoarea.
Blatul rece se taie in doua,daca are putina margine ridicata o indreptati usor.

Pentru crema:
1 budinca cu gust de vanilie,
5 linguri zahar,
350 ml lapte,
100 g ciocolata alba,
150 g margarina Rama,
250 ml frisca.

300 ml din lapte se pun intr-o cratita pe foc cu jumatate din zahar,budinca cu cealalta jumatate de zahar se amesteca cu laptele ramas si cand cel de pe foc incepe sa fiarba se pune budinca si se amesteca cu lg de lemn pana se ingroase.Se adauga acolo in budinca pe foc ciocolata rupta bucatele,margarina Rama
si se amesteca pana se incorporeaza.
Ar fi bine daca aveti cratita cu fund dublu ca sa nu cumva sa se prinda ,daca nu ..puneti cratita cu fundul intr-o alta cu apa care fierbe.
Se ia de pe foc ,se acopera cu folie alimentara ca sa nu faca pojghita si se lasa pana se raceste bine.
Frisca se bate bine ca sa fie cat de groasa(folosesc frisca vegetala gen hulala ,viva..)
crema cu budinca se mixeaza putin si apoi se incorporeaza in frisca .
Se bate cu mixerul si devine o crema spumoasa si densa .
Am impartit crema in doua ,intr-o parte am pus putina esenta de vanilie
si in cealalta am pus ness.....2 lingurite cu ness,1 lingurita de cacao frecate cu putina apa calda cat sa se desfaca si apoi am amestecat in crema....cui nu-i place aroma de cafea poate lasa crema toata de vanilie sau poate adauga doar cacao.
Am cladit tortul...blat cu mac ,jumatate din crema cu ness,apoi foile maro cu crema alba intre ele, peste ultima foaie am pus restul de crema cu ness si am inchis cu blatul de mac.
Blatul pana se raceste se mai trage putin ,adica se mai micsoreaza un pic fata de foi,puneti foile una peste alta si un blat deasupra si le indreptati marginile usor cu un cutit ca sa fie egale cu blatul ....o sa arate mai bine.
Se inveleste si se lasa 1-2 ore la rece.
Se orneaza dupa preferinta .
Foile se inmoaie si se topesc in gura ,e foarte bun si chiar mi-as dori sa-l incercati ...eu am incercat sa explic cat mai bine ca sa se inteleaga,primesc mesaje ca nu iasa un blat ,o crema sau foile unei prajituri ,sincer imi pare rau , eu pun pe blog doar retete probate de mine altfel nu mi-as pierde timpul si cu poze .Imi cer scuze daca jignesc pe cineva ,dar eu zic ca si experienta isi spune cuvantul in reusita.
Pentru prajitura cum o am scrisa in caiet se face asa:se coc foile pe tava dreptunghiulara,crema se face doar cu budinca in care se adauga vanilie(fara ciocolata si margarina) si apoi rece se amesteca cu un pachet de margarina Rama ,se pune crema intre foi si deasupra se pune albusul batut spuma pe abur cu 200 g zahar.

Va ofer o feliuta cu drag...

59 de comentarii:

Doinitza`s cakes spunea...

ce frumos ti-a iesit draga mea tu si dintr-o prajitura simpla,faci o minune,sunt sigura ca ai bagheta magica la tine,iti multumesc pt.feliuta tare buna a fost ,te pup

Ionela spunea...

Arata de vis! Felicitari! Eu nu am aici, in Grecia, margarina Rama, as putea-o inlocui cu unt?

Anonim spunea...

oaaaa arata superb! cum ai facut modelul acela de deasupra dintre triunghiurile cu mac?

violette spunea...

Woowww, super fain tortul... si cu siguranta si super delicios:)

Lory spunea...

Super tortuletul tau !!iar sectiunea arata foarte bine yammy Am sa incerc si eu crema asta ..usor de fact si cu siguranta f.buna
Pupici
Lory
Multumesc pentru sustinere !!!

Bianca spunea...

Superba felie. Sa va fie de bine.
Pupici

oana_onutza spunea...

Buna Lissa si La Multi Ani.Tortul arata foarte bine. Multumesc pentru reteta..o sa-l fac si eu in zilele urmatoare.

Luminitanaty spunea...

cat de bine arata iar sectiunea e de milioane....Pupici

felicia(mangalia) spunea...

Superb arata tortul il voi incerca de ziua cumnatului meu pe 30.01.,voi reveni cu pareri.Lili iti doresc un an bun plin de impliniri si multa sanatate.

Paradis spunea...

Liasa,tortul tau arata superb,eu mă pregatesc sa-l execut pe 17 ianuarie.Multumesc,revin cu impresi.

Lissa's Cakes spunea...

Esti o draguta Doinitza draga,ma bucur ca ti-a placut feliuta de tort, te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Ionela sigur ca poti pune unt, sau poti lasa budinca asa simpla fara unt sau margarina,doar cu ciocolata si apoi rece o amesteci cu frisca.

Lissa's Cakes spunea...

Anonim(nu stiu...parca greu ma pot adresa asa cuiva,stiu ca uneori se mai uita sa lasi si un nume) modelul se face cu un varf subtire,se fac miscari intr-o parte si-n alta cat mai strans esi care sa nu se intercaleze.

Lissa's Cakes spunea...

multumesc Violette ,e cu siguranta delicios.

Lissa's Cakes spunea...

Lory sa o incerci ca e foarte buna ,te-as fi servit cu o feliuta sa vezi cum e ,te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Bianca ,pupici.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc si La multi ani Onutza,eu zic ca o sa-ti placa tortul.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc, Naty draga.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Felicia,la fel iti doresc si eu ,astept pareri la tort,te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Paradis draga,astept parerea ta despre tort ,eu zic ca o sa-ti placa cu siguranta.

pansy spunea...

arata grozav sectiunea asta !cred ca a fost bun rau !

janet spunea...

Lissa,la multi ani mamei tale!Numai minuni ies de pe miinile tale!Felicitari!
Lissa draga ,am o intrebare la tine;unde gresesc cind fac pasta de zahar,ca atunci cind o lucrez se rupe,sau daca o adun cocolos si apas ,se farima ,nu ramine legata!
Ieri am facut citiva maci,micuti si a trebuit sa modelez doar in mina ,daca puneam pe planseta,cu zahar pudra sa nu se lipeasca,tot se rupea.Ce zici, unde gresesc!
Ce vad la tine ,mi se pare ca ,cu atita usurinta o manevrezi (pasta de zahar).....
O seara minunata!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Pansy ,chiar a fost foarte bun.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos,Janet.
..la pasta dupa cum zici ca se farama cred ca ai pus prea mult zahar pudra,incearca sa ungi mainile cu cate putin unt sau margarina si sa framanti..mai bine sa nu o faci prea tare de la inceput.ca stand ea se mai intareste....daca o faci cu zahar pudra facut in casa nu iasa destul de fina ca sa se tina bine ,cel putin mie nu mi-a iesit ,asa ca o fac doar din zahar pudra margaritar pe care-l cern.

Ortansa spunea...

Lissa,sunt Ortansa-vreau sa fac si eu tortul asta,cu cateva modificari-trebuie sa fie alb din cap pana-n picioare:-).deci fara cacao si ness,si in plus crema sa fie cu capsuni.Spune-mi te rog daca merge crema asta cu cateva capsuni praospete in ea,eventual facute jeleu-sau crezi ca se acreste crema de la capsuni?Poate ma orientez spre alta reteta,ce crezi?Iti multumesc tare mult in avans:-)

Lissa's Cakes spunea...

Ortansa cu siguranta poti pune capsuni in crema ca nu se acreste ...in varianta alba vreau sa-l fac si eu,inlocuiesti cacaua cu faina.

Elena Liliana Safta spunea...

Doamne Lily iti multumesc din tot sufletul pt inca o minunatie de reteta , am reusit sa fac si eu acest tort care este MINUNAT , e pe gustul nostru...nici nu stiu cum sa iti multumesc ...ma rog sa iti dea Dumnezeu sanatate si sa ne mai incanti si sa ne mai inveti asa minunatii.Am avut doar o mica ,mica problema ...am folosit un pachetel de budinca care are 37 de grame ...si mi-a iesit mai putina crema dar m-am descurcat.
Cate grame are pachetelul tau ? Vreau sa mai fac acest tort pt ca e minunat ...ce as mai putea sa spun ...decat un sincer ...multumesc din tot sufletulpt tot ceea ce faci si pt ca ai generozitatea de a impartasi cu noi aceste minunatii.
Te pupam cu totii cu mult mult drag!

Lissa's Cakes spunea...

Lily draga,ma bucur tare ca va placut si se face si usor...budinca are 40 g,daca ti se pare crema putina mai poti adauga frisca.
Poate vb pe mess,te pup.

oana_onutza spunea...

Lissa draga multumesc din tot sufletul pentru reteta. E minunata. Ieri am facut-o pentru a doua oara. A devenit preferata familiei.Prima data mi s-a taiat putin crema (dar tot le-a placut).Stiu ca a fost din vina mea deoarece nu am asteptat ca budinca sa se raceasca de tot. Dar m-am invatat minte si a doua oara a iesit perfect. Am totusi o intrebare: Cu ce as putea sa inlocuiesc frisca de deasupra?

Lissa's Cakes spunea...

Onutza draga,ma bucur ca v-a placut tortul...budinca trebuie sa fie rece de tot.
In loc de frisca ai putea pune glazura de ciocolata,poti face o glazura cu suc de fructe si gelatina,sau doar il pudrezi.

felicia(mangalia) spunea...

Nu am mai avut rabdare pana pe 30.01.si am facut tortuletul mai devreme ....este deosebit de bun,mie sincer nu- mi place macul foarte mult dar in combinatia asta ma dat gata foarte bun... sarut mana pentru reteta.!!!

Unknown spunea...

Buna Lissa, te invit la mine pe blog sa vezi cum mi-a iesit tortul Kiss http://lily-musat.blogspot.com/2011/01/tort-kiss.html

Multumesc de reteta, nu mi-a iesit asa aratos ca al tau...dar a iesit foarte bun!

Unknown spunea...

http://lily-musat.blogspot.com/2011/01/tort-kiss.html

Lissa's Cakes spunea...

Felicia,ma bucur ca v-a placut...te pup.

Lissa's Cakes spunea...

Lili,sa va fie de bine...trec pe la tine.

Anna spunea...

Lissa draga, poti cumva sa incluzi in Google translate si Limba Maghiara? Am prieteni in Ungaria si m-a rugat frumos sa intreb.
Merci.

Lissa's Cakes spunea...

Anna draga,acum ca mi-ai zis am vazut ca lipseste din translator lb maghiara,eu nu pot sa fac nimic ,asa e programul facut ,daca gasesc alt translator o sa-l pun...Imi pare rau.

Anna spunea...

Merci mult, in numele celor care nu inteleg limba tarii noastre.

Ramona Ciosici spunea...

am incercat si eu tortul si a fost foarte bun doar ca blatul parca s-a strans si nu a mai avut aceiasi dimensiune ca foile dar cand l-am acoperit cu frisca nu s-a mai observat diferenta si eu nu obtin asa multa crema ca tine iar straturile au fost mai subtiri. oricum a fost foarte bun si s-a mancat repede.

Lissa's Cakes spunea...

Ramona ,am scris in reteta ca blatul se strange si trebuie taiat putin din foi ca sa ramana egale...nu-mi dau seama de ce crema nu a iesit suficienta....300 ml lapte +budinca si ciocolata,apoi 150 g margarina si +250 g frisca batuta...sunt 700 g de crema in total...mie mi-a iesit si a fost suficient ,se vede si in poza, sincer imi pare rau....o sa-l repet si o sa fac iarasi poze.
Ma bucur totusi ca v-a placut.

Anonim spunea...

Draga Lissa faci minuni sunt foarte pasionata de retetele tale si am incercat multe in urma cu 2 zile am facut tortul kiss si mi-a iesit superb a fost laudat de toata lumea astazi a facut si fursecurile bicolore care sunt de asemenea senzationale o sa mai incerc si alte retete saptamana aceasta.Iti doresc putere de munca si sa mai vi cu alte retete.Te Pup

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc si chiar ma bucur ca tortul a iesit bine,e foarte bun.

Diana spunea...

buna, torturile sunt superbe create de tine,dar i-mi spui te rog, daca faci si la comanda torturi?

adriana israel spunea...

ma numesc adrianasi intamplator am gasit acest blog al tau ..esti o minune...tortul kiss este absolut extraordinara...azi a trebuit sa plec in excursiesi prietena mea a spus ca tre musai ceva dulce asa ca aseara am facut acest tort a trebuit sa fac o mica schimbare am pus glazura de ciocolata a iesit nemaipomenit copii (3) au teminat aproape jumate tortul adica tot ce a ramas acasa pe farfurie nu mai vorbesc de fetele cu care am iesit in excursie....a fost extraordinar de bun..iti multumesc ca esti atat de buna si imparti cu noi aceste minuni pe care le faci

Lissa's Cakes spunea...

buna Adriana si bine-ai venit pe la mine...ma bucur ca ti-a placut tortul ,e foarte bun.

LUMI spunea...

Buna Lissa,

am si eu doua intrebari:

1. Trebuie insiropate foile?

2. Se poate finaliza tortul cu crema de zahar, tinand cont de faptul ca blatul e din albusuri numai, sau nu are importanta aceasta?

Daca nu se poate pune pasta de zahar pe blat, am sa inversez ordinea sa fie asa: foaie, crema alba, blat, crema alba, foaie maro, crema, blat, crema si foaie maro.
ce zici?

multumesc mult

as vrea sa fac acest cake acuma vineri (9-9-2011)

Lumi

Lissa's Cakes spunea...

buna Lumi!
foile nu trebuie insiropate,cele din albus sunt destul de moi si celelalte se inmoaie foarte bine de la crema...se poate imbraca tortul in pasta de zahar exact ca orice tort ,eu am facut acesta pentru soacra mea si l-am imbracat in pasta,poti sa inversezi foile cum iti place.
Succes.

LUMI spunea...

Multumesc mult Lissa!

Sper sa reusesc sa fac ceva frumos.......cu ajutorul tau, binenteles!
O zi buna!

Lumi

Anonim spunea...

buna Lisa,spune-mi te rog daca este foarte important ca jumate din zahar sa se fiarba in lapte si jumate sa fie in budinca sau se poate pune tot in budinca si apoi sa se puna in lapte.mersi.Am facut tortul magnas de ziua lui fetita mea in 23 aug.l-am facut cu doua etaje. E super delicios, o combinatie perfecta.multumim de reteta.Te pup, si sanatate multa.Oty.

Lissa's Cakes spunea...

buna Oty,poti pune zaharul oricum...il poti pune tot in budinca ,nu are importanta.
Te pup.

Anonim spunea...

buna Lisa tot eu te deranjez.Fac prajituri de multi ani dar sa fac o crema de 3 ori si sa nu imi iese nu am mai patit.E adevarat, crema ca asta nu am mai facut,dar pe aburi si altele am facut si nu am avut probleme.Eu ma gandesc ca de la cioco nu iasa.Eu am pus milka.Spune-mi te rog ce fel de cioco ai folosit tu.Pana la urma am facut budinca doar cu frisca dar vreau sa il fac si original.Mersi mult.Te pup

Lissa's Cakes spunea...

vai de mine ,dar ce nu a iesit?nu cred ca ciocolata sa fie de vina ,eu am folosit ciocolata ce se gasea la plus..se numeste sonata..acum ca s-a schimbat plusul in lidl iau alta ciocolata pe care scrie first nice
si are pe ambalaj margarete...am facut crema asta de multe ori si nu am patit sa nu iasa.frisca trebuie sa fie batuta foarte foarte tare ,sa fie ca si cum ar vrea sa se faca unt.
..imi pare rau ,nu stiu ce sa zic...

NELI spunea...

Lisa esti superba .Sa ai sanatate sa ne mai poti da retete.

Anonim spunea...

buna.merg si alte foi?am facuto ca si prajitura si miau iesit numa doua,ca tare-s faramicioase,sau sa pun si lapte in foi?MULTUMESC.

Lissa's Cakes spunea...

Daca ai facut ca si prajitura cu siguranta ai folosit forma mai mare,atunci e normal sa iasa doar doua foi...lapte in foi eu nu pun ,folosesc exact ingredientele din reteta si iasa foarte bine ...acuma fiecare incearca ce vrea.

Anonim spunea...

Buna Lissa.As vrea sa pregatesc acest tort pt Craciun,insa eu am o tava patrata de 20cm pe 20.As vrea sa stiu daca e ok sa-l fac si asa.Multumesc.Romina

gaby spunea...

am vazut ca ati scris ca multe se plang ca nu le iese o reteta!!nu e adevarat!!!!!!!mai explicit de atat nu se poate!!!poze,detalii...fetelor,inainte sa va apucati sa insinuati ca reteta nu e corecta,mai bine invatati sa respectati reteta!!!si experienta isi spune cuvantul!!sa stiti ca de multe ori,mie,anumite ingrediente mi se pareau cam bizere,adica cantitate mare sau modul de preparare..dar faceam cum era scris..rezultaul??PESTE ASTEPTARI!!!am renuntat sa ma indoiesc de retetele d-nei Lissa,le urmez intocmai si mereu iese!!!va multumim cu drag pt munca si efortul pe care il depuneti in acest blog!!!!!!!!!!!

Anonim spunea...

crema asta pare delicioasa :) as putea o folosi la un tort barbie? adica nu e prea moale nu ? nu vreau sa mi "alunece" papusa :)) cred ca se intareste suficient, mai ales ca are si unt si ciocolata in ea nu? tortul e pt maine, multumesc

Anonim spunea...

buna Lisa, as vrea sa fac tortul sub forma de prajitura, ma gandeam sa fac blatu si in mijloc doar o foaie, oare ce dimensiune de tava ar trebui? ms. oana