9 martie 2009

Tort "mărţişor"

Nu am stiut cum sa-i zic decat tort "martisor" ,pentru ca l-am dat cadou chiar ieri de 8 martie ,soacrei mele .
Sambata in 7 martie a fost ziua soacrei mele ,am sarbatorit-o ieri si i-am dus cadou si tortul de care a fost tare incantata.Acuma sa va spun si cum l-am facut,pentru blat:
4oua,100g zahar pudra,60g migdale rasnite,6o g faina,50 g unt ,1vanilie ,1 lingurita rasa de bicarbonat stins cu cateva picaturi de lamaie.
Se freaca zaharul cu galbenusurile,
se adauga migdalele, faina ,bicarbonatul ,se amesteca ...apoi se pune untul topit ,vanilia ...
...si albusurile batute spuma.
Am uns si tapetat o tava pentru guguluf si am pus compozitia ,am dat la cuptor 40de minute .
Si scos pe un gratar sa se raceasca,apoi taiat in doua .
Am mai facut un blat de cacao din 2 oua pt a-l pune in mijloc.
Crema:3 oua ,6 lg zahar ,100g ciocolata alba ,un compot mare de piersici ,3 kivi,5ooml frisca ,15 g gelatina.
Ouale si zaharul se amesteca pe baie de abur pana se ingroasa ,se pune ciocolata rupta bucatele,se amesteca pana se topeste ,se ia deoparte si se lasa la racit.
Gelatina se hidrateaza in 5-6 lg de apa si se pune deoparte.
Frisca se bate bine si se imparte in doua .
Kivi si jumate din piersicile din compot(fara suc)se fac piure,eu le-am dat in robot.
Am pus o foaie de blat in forma in care am copt(cea care are formele deasupra),am insiropat putin blatul si am pus piersicile ramase de la compot.
Peste fructe am pus crema de piersici: in jumate din frisca batuta am pus jumate din crema de oua ,piureul de piersici ,am amestecat cu mixerul si am pus si jumate din gelatina.
Peste crema de piersici am pus blatul de cacao pe care l-am insiropat cu ciocolata :80g ciocolata se topeste cu 50ml frisca ,calduta se pune cu lg peste blat.
Peste blat am pus crema de kivi facuta ca si cea de piersici.
Am acoperit cu cealalta jumatate de blat,am insiropat putin cu suc de la compot,am acoperit si dat la rece cateva ore.
Aici scos din forma...
...uns cu un strat subtire de unt ,ca sa-l imbrac in pasta de zahar.
Si gata ornat.

Si o feliuta delicioasa.

38 de comentarii:

Mirela spunea...

Lissa superb tortul,ai un talent extraordinar,felicitari!
Imi place sa-ti urmaresc toate creatiile!
Cred ca este si gustos tortul,bravo!!!
Un buchet mare de flori din partea mea pt tine si creatiile tale!
Te pup dulce!

lauralaurentiu spunea...

Of, Lissa! Asta da martisor! Superb!

Totoro spunea...

Foarte frumos^-^FELICITARI!!!

GABRIELA spunea...

Excelent!nu ma mai satur privind la torturile tale........

Anonim spunea...

Multumesc Mirela pentru felicitari si multumesc pentru flori,le primesc cu mare drag!Te pup si eu!

Anonim spunea...

Laura draga,multumesc, a fost tare incantata soacra mea de martisor...

Anonim spunea...

Multumesc frumos, Totoro!

Anonim spunea...

Gabriela ,te pup si te mai astept pe la mine!

Amalia spunea...

Lissa foarte frumos ti-a iesit tortul, abia astept sa intru pe la tine sa vad ce frumuseti ai postat :).

Mona spunea...

Lisaa draga, un sincer dar "intarziat"La Multi Ani ! soacrei tale..are o nora foarte gospodina, taletata in tot ce face...
..un tort superb, un martisor deosebit..felicitari !!
te pup :)

Anonim spunea...

Multumesc Amalia,te pup!

Anonim spunea...

Mona draga ,multumesc tare mult pentru urare si pentru felicitari!

Ioana spunea...

SUPERB tortuletul...un martisor dulce si aratos!
Lissa, esti un model demn de urmat, retetele tale sunt super! Am facut saptamana trecuta praji ta cu mere si albus de ou si a iesit ...supeeeeeerrrr! O sa o pun si la mine pe blog, cu un link spre blogul tau, daca nu te superi!
Nota 11 pentru retete!
Te pup si iti doresc o zi perfecta!

Unknown spunea...

Nu am cuvinte sa te laud indeajuns!Esti minunata,Lissa!
Ai 2 premii la mine pe blog.Te astept sa le ridici!Pupici multi!!!

Anonim spunea...

Ioana draga mea ,cum sa ma supar...poti nici sa nu pui link ,ma bucur ca -ti place prajitura!Te pup si vin sa vad cum tia- iesit..pa...pa..

Anonim spunea...

Iulia draga,multumesc mult de tot!
Am sa vin dupa premii ,te pup!

LauraAdamache spunea...

Draga mea Lissa cu mare intarziere vin sa ii urez soacrei tale La multi ani si multa multa sanatate!! Tortul este absolut superb draga mea. Nici nu vreau sa ma gandesc cat este sau mai bine zis a fost de bun!! Te pup dulce dulce!!!

Anonim spunea...

Multumesc mult Laura draga,te pup si eu!

julia spunea...

Draga Lissa....SUPERB,o minunatie de tort *-*.

Anonim spunea...

Multumesc draga Julia,te pup!

Georgiana spunea...

Absolut superb, ca dealtfel tot ceea ce faci! De 1000 de ori FELICITARI!!! Te asteapta cateva premii la mine pe blog, sper sa iti placa :)

Unknown spunea...

Felicitari!!! Faci niste torturi minunate... Eu m-am apucat de curand de torturi si sper sa reusesc si eu sa le fac la fel de frumoase! Multa sanatate, o primavara frumoasa si la cat mai multe torturi!

Anonim spunea...

Georgiana multumesc frumos pt felicitari si multumesc si pt premii ,te pup!

Anonim spunea...

Cosmyna ,ti-am vazut torturile si sunt f.frumoase .
Multumesc pt felicitari si multumesc pt urare ,la fel iti doresc si eu ,sa ai o primavara frumoasa si plina de iubire,te pup!

Anonim spunea...

Buna Lissa! Felicitaaari pentru tort! Il admir de mult si abia am asteptat ocazia sa il fac si eu sa vad cum iese. Maine o sa fac un tort asemanator, numai ca dreptunghiular din 8 oua si creme de capsuni si prune (dupa aceasta reteta). Ai putea te rog mult sa ma ajuti cu ceva? Nu stiu ce sa fac in urmatoarele privinte:
1. Cam cu cat ar trebui sa maresc cantitatile avand in vedere ca este un tort mai mare?
2. Si daca folosesc smantana dulce in loc de frisca va iesi oare?
Te pup!

Anonim spunea...

De asemenea ii doresc soacrei tale un calduros "La multi ani!" si toate cele bune!

Anonim spunea...

Multumesc Cosmina draga !
Crema cu capsuni am de gand sa fac si eu ca e tare buna .Chiar ieri am mai facut un tort la fel cu diam de 26 ,crema ai vazut ca e destul de groasa ,daca il faci dreptunghiular,cred ca ar trebui sa faci la crema o portie si jumatate din fiecare.
Eu am folosit frisca vegetala,dar cred ca merge si cu alta frisca (animala)sa fie batuta bine ,ca doar pui gelatina si trebuie sa se intareasca...
O zi buna si spor la treaba ,te pup!

Anonim spunea...

Multumesc mult Lissa ca m-ai lamurit! M-am apucat de tort deja si maine (dupa ce il scot de la rece si il ornez) va fi gata si am sa iti arat rezultatul. Te pup si iti doresc de asemenea o zi buna!

Lissa spunea...

Cosmina ,abia astept sa vad cu ti-a iesit,te pup!

Anonim spunea...

este un tort superb insa as vrea sa va intreb cu ce l-ati oranat , cum a-ti facut ornamentele pt ca as vrea sa incerc si eu

Anonim spunea...

Este un tort superb, insa as vrea sa va intreb cu ce l-ati ornat , cu crema de zahar sau lapte praf
Va rog mult daca puteti sa-mi explicati pt ca vreau sa incerc si eu deoarece mi-a placut foarte mult

Lissa's Cakes spunea...

Buna,tortul e imbracat in pasta de zahar ,am specificat si in reteta,reteta e pusa la ''ornamente'',de asemenea si trandafiri sunt pusi cum se fac pas cu pas tot acolo.
Succes cu tortul si daca nu intelegi ceva,poti sa ma intrebi!

Bianca spunea...

Buna Lisa , am si eu o intrebare (de siguranta): vreau sa stiu daca gelatina ai fiert-o pe abur , normal sau ai bagat-o in crema doar hidratata in apa rece?Multumesc!

Lissa's Cakes spunea...

buna Bianca,gelatina nu se fierbe ,pui apa peste ea si apoi o pui pe baie de abur pana se dizolva.

Anonim spunea...

buna lissa, am o nedumerire...am facut mouse de kiwi si nu s a inchegat. am citit undeva ca daca kiwele intra in contact cu gelatina nu isi mai face efectul...si cred ca asta s a intamplat...

Lissa's Cakes spunea...

buna ,nu stiu ce reteta ai facut ,dar crema mea de kivi de mai sus s-a inchegat ,am facut crema cu kivi chiar si la tortul de majorat al Karinei ,vezi la topsy turvy...nu am patit sa nu se inchege,nu stiu ce sa zic..imi pare rau ca nu ti-a iesit crema.

Anonim spunea...

buna Lissa....sambata viitoare sarbatorim ziua de nastere a tatalui meu,mare amator de frisca si ciocolata,asadar tortul trebuie musai sa contina aceste ingrediente; fiind in jur de 30 pers,m-am gandit la un tort cu 4 nivele de blat(cacao) si 3 creme ,una de cioco amaruie+lapte ,una de fructe de padure si alta de cioco alba; crezi ca se combina bine la gust aceste 3 tipuri de creme ?
ma bazez pe raspunsul tau in timp util .....Maria ,multumesc !

Lissa's Cakes spunea...

buna Maria,se combina foarte bine cremele ,o sa iasa foarte bun si e bine ca ai ales blat cu cacao,imi place sa-l fac ca se vad straturile mai bine cand tai tortul.Succes.