25 martie 2009

Prajitura "foi cu zahar ars''


Cred ca cunoasteti prajitura asta ''foi cu zahar ars'',e foarte buna si e si aspectoasa.
Se face un blat din:
5 oua ,
5lg de zahar ,
5 lg faina ,
3lg de nuca macinata.
Se coc 3 foi pe dosul tavii.
Se caramelizeaza 8-10 lg de zahar si se intinde peste foi.
Crema:
1/2 l lapte ,
4 galbenuse,
4lg faina,
150g zahar,vanilie,
se fierb si se lasa la racit .
200g unt se omogenizeaza si se amesteca cu crema.
Se umplu foile ,deasupra se pun 4 albuse batute pe abur cu 8lg de zahar,eu am mai topit putina ciocolata si am pus peste albuse.

51 de comentarii:

Ioana spunea...

Scriu repede sa fiu prima, ca poate mai prind si eu o bucatica!
Ia, imi dai si mie o bucata din prajitura asta?
:D
Si una si pentru Oscar evident!
Si una si pt tati meu care e un pofticios...
Si mai gasesc doritori...

O prajitura super si ma bucur ca ai pus retata pe blog ca tare curioasa eram cum se face prajitura asta!

Pupici si de la mine si de la Oscar.

Daniela Addario spunea...

Uau, ce bine arata si ce pofta mi-ai facut de o prajitura asa buna. Ufff, uite cum risc sa ma ingras, fara sa gust din ea. Pupici !!!

Gabriela Cara spunea...

Draga Lissa, prajitura aceasta este minunata, eu nu stiam reteta, deci e binevenita. Multumesc!
Si acum o intrebare: zaharul caramel se topeste usor sub crema?

Anonim spunea...

Ioana draga,am rezervat cateva feliute pentru voi!
Pupici si tie si lui Oscar!

Anonim spunea...

Daniela,e buna ca nu rezisti daca nu gusti macar...cateva bucati;ce bine ar fi daca nu ar fi dietele astea pe capul nostru..ha ,ha .
Te pup si eu!

Anonim spunea...

Gabriela,cu placere !Sa sti ca se topeste caramelul ,poate pe unele locuri mai ramane cate un crant marunt care-i da un gust foarte bun.

Vicky spunea...

Arata foarte bine prajitura ta Lissa, sunt sigura ca a fost la fel de delicioasa precum arata.

Gabriela Cara spunea...

Intru din nou sa te anunt ca ai un premiu la mine pe blog. O zi buna!

diamond spunea...

lissa, prajitura asta arata incredibil! am ramas cu gandul la ea de cand ai postat-o! :D

imi place mult blogul tau! :D

Marcela S. spunea...

E foarte aspectuoasa prajiturica ta.Nu stiam nici eu reteta si nici nu cred ca am avut ocazia sa o gust la altcineva. Trebuie incercata numaidecat! Pupici.

Anonim spunea...

Vicky draga ,e chiar delicioasa,multumesc!

Anonim spunea...

Gabriela ,multumesc pentru premiu ,te pup!

Anonim spunea...

Diamond ,bine-ai venit pe la mine ,e chiar delicioasa si nu e greu de facut ,te pup!

Anonim spunea...

Multumesc Marcela ,sa o incerci cand ai timp si sa-mi spui parerea,pupici!

Blueeyes spunea...

Lissa,prajitura aceasta arata fantastic...cred ca este si la fel de gustoasa,ma uit si nu ma pot abtine,salivez intr-una....de cand ai postat-o numai la ea ma gandesc,asa ca astazi am sa-mi fac timp sa incerc si eu reteta ....

Lissa spunea...

Blueeyes ,abia astept sa vad cum ti-a iesit prajitura ,te pup!

fely3 spunea...

Buna seara,prajitura cu foi de zahar ars arata f. bine ,as dori sa o incerc si eu de aceea vroiam sa va intreb cum trebuie sa fie consistenta blatului si ce dimensiune are tava pe care ati copt foile?Astazi am reusit sa ornez un tort amandina cu un buchet de cale...........vreau sa va multumesc pentru ca sunteti foarte draguta si ne explicati toate amanuntele si secretele retetelor.VA PUP DULCE LA FEL DE DULCE CA BUNATATILE CU CARE PE MINE MA-TI INCANTAT.VA SUNT RECUNASCATORE ,AM INVATAT F.MULTE DE LA DVS.

Lissa spunea...

Buna Fely draga,hai sa vb totusi la per-tu,asa ne simtim mai prietene si mi-ar place sa fim prietene.
Consistenta blatului e la fel ca si la cel de tort,bati albusele spuma ,pui zaharul si pe urma galbenuse ,faina si nuca.Tava mea are 23/32,o tava normala de prajitura,nu are nimic daca e chiar putin mai mica ,dar sa nu fie mai mare ca ies prea subtiri foile.
Te pup si -ti doresc o duminica placuta!

fely3 spunea...

Am reusit a iesit a iesit bine .Iti doresc o saptamana placuta,plina de realizari,iar de la malul marii iti trmit multi pupici.

Lissa spunea...

Ce ma bucur Fely draga ca ti-a reusit prajitura.
Multumesc si la fel iti doresc si eu tie;ce mi-ar place sa ma plimb putin la malul marii,mai ales acuma ca s-a mai incalzit putin ,dar e asa departeee de la mine pana acolo,eu iti transmit pupici de la munte.

Mada spunea...

as vrea sa incerc si eu prajitura
2 intrebari am: cum se face crema pas cu pas si a doua compozitia de copt pe dosul tavii nu va fii prea moale?

multumesc

Lissa spunea...

Mada ,imi pare rau ca nu am poze pas cu pas ,dar cateodata chiar nu am timp sa fac ;cand repet prajitura o sa fac si ceva poze si le atasez.
Pentru crema pui laptele sa fiarba impreuna cu vanilia, opresti cateva linguri din el.Amesteci galbenusele,zaharul ,faina si cele cateva lg de lapte si cand laptele fierbe ,dai deoparte ,pui ouale, mai pui iar pe foc si amesteci pana se ingroase.Lasi la racit si amesteci cu untul omogenizat bine.Trebuie lasata prajitura pana a doua zi si apoi se taie.

pup1 spunea...

Buna,
Ingredientele pentru blat sunt pentru o foaie sau aluatul rezultat se imparte in 3 si se coace separat?
Multumesc!

Lissa spunea...

Buna pup!Din compozitia respectiva se fac 3 foi....deci se imparte in 3 si se coace fiecare pe dosul tavii.

pup1 spunea...

Multumesc!

Alina spunea...

Prajitura arata de milioane si am visat cu ochii deschisi la ea
Azi am incercat sa fac foile si am esuat,pacat de munca si ingrediente,totul a ajuns la cosul de gunoi
Compozitia pentru foi mi s-a parut prea lichida si nu a crescut la cuptor,nici nu am reusit sa le dezlipesc de pe hartia de copt
M-a descurajat reteta ta :(

Lissa spunea...

Alina ,sincer imi pare foarte rau ca nu ti-a reusit reteta ,ma surprinde ,pentru ca e o prajitura care nu se face greu deloc;pentru foi se face un blat la fel ca si pt cel de tort,deci trebuie sa fie pufos si nu asa lichid ,se imparte in 3 si se coc foile.Am facut de multe ori prajitura si imi pare rau ca nu am timp cateodata sa fac poze pas cu pas la toate ,dar cand o mai fac am sa atasez si poze.

Laura_bonn spunea...

Draga Lissa,

Bine te-am regasit..am si eu o intrebare se pune zaharul ars pe foi inainte sa se coaca sau dupa?
Vreau sa o fac de rusalii de acea ti-as fi recunoscatoare de un raspuns.Pupici

Lissa's Cakes spunea...

Buna Laura,zaharul se pune peste foile deja coapte.

Laura_Bonn spunea...

Multumesc lissa am sa-ti spun cum mi-a iesit.Te pup si iti doresc un sfirsit de sapt.minunat si sarbatori fericite.Pupici

Anonim spunea...

buna Lisa!
Sunt noua aici,ador sa fac prajituri si aceasta imi place pt ca este cu zahar ars.
O intrebare am la tine ,foile se coc pe hartia de copt?
am mai incercat ceva odata de genul acesta si nu le-am putut dezlipii de pe tava.
Faci minuni de prajituri,am ramas cu gura cascata la pozele tale si mi-am salvat cate ceva sa experimentez si eu.Multumesc pt idei!

Lissa's Cakes spunea...

Buna!Eu coc foile pe dosul tavii unse cu ulei si presarata cu faina ,la fel de bine se pot pune si pe hartie de copt ,daca hartia se lipeste putin ,o stropesti cu apa si se dezlipeste usor.

Ionela spunea...

Lissa, daca compozitia e ca de blat, o intind pe dosul tavii cu lama unui cutit? Iar albusele intai le bat spuma tare, adaug zaharul si apoi le pun pe baie de abur si mai bat? Arata de vis!

Lissa's Cakes spunea...

Ionela,albusele se bat spuma tare, apoi se pune zaharul(exact ca la un blat de tort)nu se pun pe abur,compozitia trebuie sa fie tare,pui apoi galbenusele.Adaugi faina si nuca si amesteci usor cu lingura de sus in jos,pui pe dosul tavii unse si presarata cu faina si intinzi asa cum ai zis,cu un cutit.
Succes.

Ionela spunea...

Multumesc mult, m-ai lamurit cu foile, insa eu intrebam de albusul pe care l-ai pus deasupra cum se bate pe abur? Intai il bat spuma tare, adaug zaharul si apoi il pun pe abur si continui sa mai bat?

Lissa's Cakes spunea...

Da Ionela...exact asa ,bati spuma tare ,pui zahar si apoi pe abur ...scuze ca eu intelesesem albusele de la blat.

Anonim spunea...

Buna,Lissa eu am reteta cu numele de Petre Roman:))).Doar ca am reteta din 3 blaturi.Si crema e cu 3 galbenuse.in rest e idem.E super buna si mi s-a facut pofta asa de bine arata.Ma bate gandul desi acum de sarbatori am o lista intreaga si nu stiu pe care sa le fac caci toate sunt bune.Te pup.Oty

Lissa's Cakes spunea...

Buna Oty,e o prajitura foarte buna chiar azi am facut foile si maine o sa fac crema ,deoarece nu am avut poze pas cu pas la ea si cineva mi-a scris la comentarii ca i-a iesit un dezastru...am hotarat sa o refac si intra in categoria retetelor cu Rama.
Te pup si multumesc de vizite.

Anonim spunea...

buna Lissa , as vrea sa fac maine aceasta prajitura (pt revelion). as avea cateva intrebari :1. aluatul cum se face mai exact amestec toate ingredientele sau separat galbenusurile cu zaharul faina etc si apoi sa pun albusurile spuma...??? 2.cele 3 foi se coc separat ..fiecare pe fundul tavii..insa daca fac toata compozitia pt aluat ( care tre sa fie pufos ca pt tort)..nu se lasa cat astept pana se coace prima foaie de ex??...3.stii vreo modalitate ca blatul copt sa nu se lipeasca de hartia de copt( ar trebui sa ung si hartia inainte sa pun aluatul peste ea???)
iti multumesc anticipat si apreciez daca m ai ajuta cu raspunsurile tale..Ai niste retete fabuloase...:)

Lissa's Cakes spunea...

Buna,am pus reteta de prajitura mai explicita aici
http://torturilelissei.blogspot.com/2010/12/prajitura-foi-cu-zahar-ars.html

pe coloana dreapta la top 10 cele mai bune retete de prajituri,unde scrie citeste-le pe blog,o gasesti si dai clik le linc.
Aluatul il poti pune la frigider pana se coace cate o foaie.

-cand folosesti hartie de copt poti sa o ungi putin cu ulei,sau daca e lipit blatul ,stropesti hartia cu putina apa ca sa se desprinda...eu nu am patit sa se lipeasca,dar poti incerca asa.

carmen spunea...

buna!...am facut aceasta prajitura,e delicioasa...felicitari!

Lissa's Cakes spunea...

buna Carmen,multumesc ...nici nu sti ce ma bucur cand aud ca prajitura asta a reusit,am primit destule "reclamatii" la ea si eu zic ca nu e greu de facut deloc si e foarte buna.
Te pup.

carmen spunea...

Buna!daca mie mi/a reusit aceasta prajitura pot sa spun ca nu e greu de facut. Te pup!

Anonim spunea...

e un dezastru :(.,,,am stricat ingredientele, compozitia era f moale. Altadata scrieti cum se face blatul, pt incepatori sau macar sa avem o idee.Aratat bine prajiturica oricum ;)

Lissa's Cakes spunea...

Anonim draga...daca ai fi citit mai cu atentie la rubrica prajituri ,ai fi vazut ca sunt doua prajituri cu acelasi titlu ...e aceiasi prajitura refacuta pas cu pas tocmai pentru incepatori ca si tine..

anda spunea...

Daca am citit numai reteta fara sa citesc si comentariile nu mi-a iesit nimic, am aruncat la gunoi blaturile care oricum nu au iesit nicicum..mai bine ati posta retete complete si bine explicate

Lissa's Cakes spunea...

draga mea,daca te-ai fi uitat mai bine ai fi vazut ca am mai postat inca o data tot aceasta prajitura pas cu pas ,tocmai pt incepatori ca si tine...reteta este foarte bine explicata,eu nu-mi permit sa pun pe blog retete si mai ales sa fac si poze pas cu pas,doar pt a-mi umple timpul....poate ca ti-ai ales gresit reteta sau poate ca ai nevoie de mai multa experienta.Imi pare rau ,e o reteta foarte usor de facut si e o prajitura foarte buna.

Unknown spunea...

Foarte foarte buna , am vazut ieri reteta si nu am reusit sa ma abtin . Am facut-o , a iesit minunat

Unknown spunea...

Minunata . Am văzut ieri reteta si nu am rezistat aseară si am si făcut-o . Urmând pași pe care i-ai dat a ieșit exact ca in poza. E foarte buna . Multumesc

Anonim spunea...

Este prajitura ,,,Petre Roman ,,,cu unele modificari si uite asa se inventeaza noi retete!!!!!!!multumimmmmm

Lissa's Cakes spunea...

ANONIM....prajitura la mama in caiet asa se numeste si o facea de cand eram eu mica ,deci are 40 de ani batuti pe muchie,ca e modificata in timp asta e altceva ,asa se modifica toate prajiturile si se reinventeaza...pe asta nu eu am reinventat-o,deci parerea mea este ca prajiturii i s-a dat numele de petre roman ulterior de catre cineva...nu mai conteaza si rost nu-si au explicatiile,oricum e plin de prajituri in tot internetul ,daca eu am o prajitura veche,o am sub un nume si as iesi cu ea acum ,imediat sare cineva (ca si tine) si zice ca am copiat sau am reinventat..deci de-asta nici nu mai postez retete,oamenii sunt rai si unii intra pe cate un blog doar sa isi umple timpul sau sa jigneasca ,nu pentru ca i-ar interesa.
O zi buna .