30 iunie 2010

Roll cu crema de sampanie

La fel ca si blatul din care am facut tortuletul de cafea am facut si o rulada ,am incercat crema de sampanie de la Laura Laurentiu si ne-a placut tare mult ,am folosit Angelli cu gust de piersica.
Blatul l-am facut tot din 3 oua ,3 lg apa ,6 lg de zahar si 6 lg de faina.
Procedeul il stiti ,am impartit compozitia in doua parti si intr-o parte am adaugat 1 lg de cacao.
De data asta am pus liniile mult mai drepte si mai cu grija,am copt cam 15 -20 minute in tava de 25/30 cm.
Am taiat 3/4 din blat si am pus intr-o forma de chec cu fundul rotund,dar de data asta am asezat inainte o folie ca sa nu am surprize.
Crema : aici eu am scazut doar putin din cantitatea pusa de Laura ca sa-mi intre exact in forma ,
350 ml sampanie,
1 plic de budinca de vanilie,
6 linguri cu varf de zahar,
400 ml frisca,
10 g gelatina.

300 ml din sampanie impreuna cu zaharul se pun intr-o cratita pe foc ,budinca se amesteca cu 50 ml de sampanie ,apoi se pune peste cea de pe foc si se amesteca pana se ingroase.
Se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca ,am mai amestecat din cand in cand pana a ajuns la temperatura camerei.
Am batut frisca si am amestecat cu sampania ,apoi cu gelatina hidratata in cateva lg tot de sampanie am pus eu,am amestecat si am pus compozitia in tavita.
Deasupra am acoperit cu cealalta foaie de blat ,am invelit cu folie si am dat la rece.
Se intoarce pe un platou si nu mai e nevoie de nici o ornare .

Se taie si frumos si e si tare gustoasa.


16 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

yummy..arata foarte fain!

Unknown spunea...

Cred ca e delicioasa...si arata foare bine si neordata, deci e buna ideea, e si aspectuoasa si usor de facut

liliana spunea...

super buna,vreau si eu .te pup.

Bianca spunea...

Ce frumos si elegant!!!
Ai un stil atat de elegant in a face prajituri si torturi!!!

Felicitari

Liana10 spunea...

Tot am zis ca am sa fac si eu tort cu crema de sampanie. Rulada ta e un motiv in plus. Excelenta si de efect!
pup

DAVELLA CULINAR spunea...

Buna Lissa! Am venit sa-ti intorc vizita si sa ma "rasfat" cu o feliuta din bunatatea ta de praji cu crema de sampanie...Eu am facut una cu capsuni, caci daca tot am fost la cules le-am impartit pentru toate: dulcetica, spuma de capsuni si un pic de praji. Pupici de peste ocean!

Mihaela spunea...

lissa, lissa, ce ne faci tu noua...ar trebui sa pui la intrarea pe site urmatoarea atentionare pentru gravidute: "a se vizita numai cu acordul medicului ginecolog" :)
acum am scos de la cuptor blatul. culc pustiul si continui cu reteta...
intrebarea mea: cum ai pus compozitia in tava: cu posul sau cu punga taiata in colt?
eu am folosit pungi si mi-au iesit cam badarane dungile, dar nu cred ca are o importanta asa mare atunci cand salivezi dupa produsul final...

Elena Liliana Safta spunea...

Lily cat de frumoasa e rulada ,cat de eleganta e ...Lily tot ce faci tu este atat de rafinat si de curat lucrat de iti e mai mare dragul sa privesti fiecare prajiturica , tort , aperitive facute de tine....toate toate sunt impecabile...de gustoase nici nu mai incape vorba. Abia astept sa o incerc si eu ....sincer am emotii ca tu stii ca nu imi ies atat de frumoase ca ale tale , tu ai har ...talent. .. eu mai am multe de invatat.... dar invat eu usor usor cu o asa maestra.Te pup cu mult drag .

felis spunea...

Lissa.. super arata... felicitari... Cred ca e si delicioasa... Nu am mai auzit de crema de shampanie... cred ca am s-o incerc si eu... Multumim de reteta

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc tuturor , este o crema buna care merita incercata ,poate fi pusa in tort combinata si cu alta crema si e super.
Va pup.

Elena Toma spunea...

Lissa, ce minunat arata rulada! Se vede clar ca ai invatat din eroarea de la tort, cu folia ca ajutor. Este deosebit de estetica si cred ca este deosebita si la gust cu acea crema de sampanie la un blat atat de pufos. O saptamana frumoasa!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Elena,asa e ,am facut o greseala la tort si mi-am dat seama pe urma...se vede diferenta acum la rulada.
Te pup.

Lissa's Cakes spunea...

..asa e..a doua oara am pus folie si a iesit foarte bine blatul,crema mi-a placut tare mult si cred ca merge foarte bine in combinatie cu crema de ciocolata asa cum a facut Laura si as incerca si cu sampanie de capsuni.
Multumesc Elena ,o saptamana frumoasa si din partea mea.

Nely spunea...

Buna Lissa! Multumesc de vizita si de reteta de la pasta de zahar! Sunt foarte incantata de ea. Ai un blog minunat cu retete deosebite. Esti de neintrecut. FELICITARI!

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Nely!

Aurica spunea...

ce bine arata, delicios, pufos, apetisant si savuros, un deliciu reusit si numai bun de degustat..deja mi-a facut pofta :D