21 noiembrie 2010

Tort Magnas


Dintr-o carte foarte veche cu dulciuri ,unde majoritatea retetelor sunt cu margarina sau unt,am ales sa incerc tortul Magnas .......s se citeste "s" de la soricel ....la tort am folosit Rama maestro, e foarte usor de facut ,e foarte bun si tare aspectuos.
Pentru blat alb:
5 oua,100 g faina ,100 g zahar .
Se separa ouale ,albusurile se bat spuma tare ,se adauga zaharul batand mereu ,apoi se adauga galbenusurile si la sfarsit faina amestecand usor cu o paleta de jos in sus.
Se toarna compozitia intr-o tava lata de marimea 28/32cm, captusita cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mic in jur de 30 minute.

Pentru blat maro:
5 oua ,100 g zahar ,50 g nuci prajite si macinate ,50 g faina ,20 g cacao.
Se procedeaza ca la primul blat ,punand o data cu faina,nucile si cacaua.

Cele doua blaturi gata coapte.
Pentru crema avem nevoie de:
4 oua ,200 g zahar, 2 cuburi margarina Rama (500 g), 1 lg cacao ,zahar vanilat, fructe de padure .

Ouale intregi ,zaharul si zaharul vanilat se bat pe aburi pana se ingroasa,se ia crema de pe foc si se mai bate din cand in cand pana se raceste.
Margarina Rama lasata la temperatura camerei ,se mixeaza bine si apoi se amesteca cu crema de oua .
Se imparte crema in doua parti ,intr-una se pune cacao, in cealalta se mai adauga esenta de vanilie dupa gust.
Blaturile se stropesc cu sirop facut din zahar apa si vanilie,se intinde crema maro peste blatul alb, se taie fasii de cate 6-7 cm si se presara bucatele de ciocolata.
Crema alba se intinde peste blatul maro ,se taie la fel fasii de 6-7 cm si se presara fructe.
Se ia o fasie dintr-un blat si se ruleaza ,se pune in mijlocul platoului in care vine asezat tortul, apoi se pun in jurul lui si celelalte felii alternad alb -maro.
Se inveleste in folie si se lasa la rece 2 ore.
Se orneaza dupa preferinta cu frisca si fructe.
...si o feliuta pentru voi ,mie mi-a placut atat aspectul cat si gustul.
Reteta o mai gasiti si pe Prajituria

22 de comentarii:

Sandy spunea...

waw waw waw. Ce bine arata acest tort. Trebuie sa fie fooooarte bun. Am sa il fac cu prima ocazie. Din pacate eu nu am margarina Rama ca aici nu se gseste . Dar o sa adaptez eu ceva. Te pup Alexandra.

maria mihalache spunea...

EXCELENT!

Bianca spunea...

Ce frumos e tortul tau Lissa!!! Ma bucur ca ai revenit si mai postezi dulciuri ca tare dragi imi sunt.
O saptamana frumoasa.
Pupici

KaBea spunea...

Ce bine arata!Mi-ai facut o pofta!Ca de obicei.

cristina spunea...

Arata super, sunt convinsa ca e extrem de bun.

Daniela Addario spunea...

Mamma mia, Lissa... ce bataita imi dau singura, ca stau si salivez in fata calculatorului, din pricina ta, ca tortul arata bestial, dar tu esti vinovata, ca l-ai "prestat" iar eu trebuie sa ma multumesc doar cu o feliuta virtuala... yamiii... Pupici si o seara placuta !

monica spunea...

Apetisant..ce sa zic...saptamana asta il fac!!!!
Foile de blat se insiropeaza???

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc fetelor ,va pup cu drag.

Monica,blaturile se insiropeaza cu ce sirop iti place.

Doinitza`s cakes spunea...

Daca tie ti-a placut ,noi ce sa mai zicem,salivam de zor,am sa-l fac ca e o sectiune unicat,te plictisesti de blaturile intr-o culoare

Gabriela spunea...

Doamne cate idei bune!!! Imi pare rau ca nu am gasit mai repede blogul tau k peste o luna jumate mi-i se termina concediul de ingrijire bebe si n-o sa mai am timp sa fac prea multe. imi place la nebunie tot, tot, tot inclusiv prezentarea retetelor. Felicitari de mii de ori dar totodata si mii de multumiri.

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc Gabriela!

Anonim spunea...

Buna Lissa, felicitari pentru torturi, sunt grozave!Doresc si eu sa fac tortul foarte curand dar am o nelamurire: dupa coacere, cele 2 blaturi se taie si in 2 si ulterior sunt taiate in felii? Stiu ca nu ai specificat acest lucru dar din imaginea celor 2 blaturi coapte acestea par a fi taiate si in 2. Multumesc, Raluca

Lissa's Cakes spunea...

Buna Raluca,blaturile nu sunt taiate in doua ,dar sti ca dupa coacere si cand e blatul rece, se formeaza ca o cojita lipicioasa deasupra,eu o dau deoparte si de-asta iti da impresia ca e taiat.

Bobo spunea...

O reteta delicioasa..... am facut tortul si toata lumea a fost innebunita dupa el.Multumim ca ne-ai impartasit reteta :)

ylenya spunea...

Lissa, tu ma innebunesti. Si eu am rabdare la detalii, dar ma inspiri foarte mult pentru viitoarele mele creatii. De o sapatamana te-am descoperit si in fiecare zi, uitandu-ma la retetele tale, mai invat cate ceva. Esti de-a dreptul foarte creativa !

GABRIELA B spunea...

BUNA SEARA,LISSA!!CAUTAM O RETETA MAI DEOSEBITA DE TORT SI UITE CA AM GASIT...NUMAI LA TINE GASESC!TORTUL SILVIA,DE REVELION ,DE ZIUA TA SI INCA MULTE ALTELE LE-AM INCERCAT SI TOATE MI-AU REUSIT,CU EXPLICATIILE TALE,MULTUMESC!DELICIOASE TOATE!!AS AVEA O MICA INTREBARE...SE POATE IMBRACA IN PASTA DE ZAHAR SAU NU E DESTUL DE SOLID?(DACA INTELEGI INTREBAREA)MULTUMESC ANTICIPAT SI NUMAI BINE!

gabriela b spunea...

am mai lasat un comentariu dar nu stiu daca l-am trimis...scuze daca primesti inca unul...intrebam daca tortul de destul de solid pt a putea fi imbracat in pasta de zahar...si inca o mica intrebare,observ ca folositi mereu margarina rama,noi ce am putea folosi in lipsa acesteia?daca nu margarina,un unt cu continut de grasime...?multumesc si iti doresc numai bine.

Lissa's Cakes spunea...

buna Gabriela,se poate imbraca tortul in pasta,e destul de solid... si foarte bine se poate folosii orice unt in loc de margarina,eu am folosit Rama ca tocmai eram solicitata pentru reclama,dar am folosit si unt.Pupici.

Anonim spunea...

Felicitari LISSA pentru tot ce faci,esti talentata si blogul tau este special...bun-gust,savoare iata 2 ingrediente pentru care ma intorc mereu aici.....BRAVO!

Anonim spunea...

fain arata si cred cae gustos..ar merge cred sa-l fac de ziua mea sa-mi servesc colegii la serviciu..e o idee..arata grozav de interesant in sectiune eluta

Unknown spunea...

Buna lissa as vrea sa incerc sa fac acest tort se poate inlocui untul cu frisca vegetala batuta,multumesc mult

Lissa's Cakes spunea...

Marilena draga ,scuze ca nu am mai intrat pe aici si am intarziat cu raspunsul ,da poti sa inlocuiesti cu frisca.