9 noiembrie 2008

Crema ganache

Pentru crema ganache de ciocolata neagra ,se foloseste ciocolata si frisca in cantitati egale .
Cum procedez eu: 300 g ciocolata amaruie (cu lapte, sau jumate cu lapte -jumate amaruie),300ml frisca lichida ;frisca se pune intr-o cratita pe baie de abur si cand e foarte fierbinte se adauga ciocolata rupta bucatele ,se amesteca pana se omogenizeaza .

Pun cratita direct pe foc mediu, o las sa fiarba cateva minute (4-5)amestecand incontinuu ,apoi o dau deoparte pana se raceste ,o pun pe urma la frigider cateva ore ,de obicei fac crema cu o seara inainte .Cand e rece o bat bine cu mixerul pana se face o crema spumoasa si groasa ,daca e prea tare se mai pot adauga 2-3 linguri de frisca batuta .
Se pot adauga in timpul fierberii arome ,nes ,rom ,vanilie.


In crema se pot pune bucatele mici de ciocolata ,stafide inmuiate in rom,visine.


Crema ganache de ciocolata alba se face la fel ,dar cantitatea de ciocolata va fi mai mare decat cea de frisca ,ex: la 300 g ciocolata -200ml frisca .

21 de comentarii:

magduta spunea...

lissa draga, stii poate daca merge facuta aceasta crema si cu cioco de menaj?

Anonim spunea...

Buna Magduta,sigur ca se poate face crema si cu cico de menaj.

Anonim spunea...

Buna, Lissa! Te urmaresc de multa vreme dar nu am indraznit pana acum sa te abordez. Esti fenomenala! Imi face placere de fiecare data sa vizitez blogul tau. Am insa o nelamurire: frisca pe care ai utilizat-o la acest ganache este frisca vegetala sau smanatana dulce? Te intreb pentru ca as dori s-o realizez si eu si nu mi-ar placea s-o ratez. Si inca ceva: daca fierbem frisca, nu se branzeste? Am mai vazut variante si acolo se accentua faptul ca nu trebuie sa fiarba. Ti-as fi tare recunoscatoare daca m-ai lamuri.

Lissa spunea...

Buna si multumesc frumos pentru aprecieri!
Frisca pe care o folosesc e frisca vegetala gen hulala ,wipping cream ,viva ...nu se branzeste deloc,am citit variante ca nu se fierbe,nu stiu de ce..ca nu se intampla nimic ,eu asa am facut-o de la inceput ca sa nu ramana bucatele de ciocolata netopita si-mi iasa foarte bine.

Anonim spunea...

Lissa esti o draguta! Multumesc foarte mult pentru promptitudinea raspunsului si pentru lamuriri. O sa revin sa-ti spun rezultatul meu. O zi cat mai placuta!

Lissa spunea...

Cu multa placere!

Ankitzy spunea...

Draga Lissa, vreau sa fac si eu crema ganache, imi place gustul ciocolatei combinate cu aroma romului, intrebarea mea e: daca se adauga romul in timpul fierberii, mai ramane alcoolul(romul) sau se evapora? Multumesc !

Lissa's Cakes spunea...

Ankitzy.poti pune si in timpul fierberii,poti pune si cand o mixezi ,dar mai adauga o ciocolata in plus la crema ...ciocolata poate fi chiar cu gust de rom.

moatza spunea...

Buna,

Eram atat de entuziasmata sa fac crema asta, dar cand am vrut sa iau frisca lichida, am vazut ca are caragenan. Intrebarea mea este daca ganachele iese numai cu frisca de-asta, sau se poate folosi si ceva natural? (frisca din smantana de ex.)
Multumesc anticipat!

Lissa's Cakes spunea...

Buna moatza,bine-ai venit pe la mine!
Sincer iti spun ca nu am incercat decat cu frisca vegetala.

rodica spunea...

draga mea,desi nu te cunosc personal te admir si te felicit pt retetele tale nemaipomenite.pupici

Lissa's Cakes spunea...

Multumesc frumos,Rodica!

Beita Anisoara spunea...

Am o problema:am facut crema ganache, dar am folsit smantana dulce naturala,si a iesit putin cam moale.Ce credeti, ar trebui sa o tin mai mult la foc(am facut-o la bain marine),sau sa pun mai multa ciocolata decat smantana? Oricum este super la gust, am folosit-o in combinatie cu un pandispan cu visine, putin insiropat cu zeama de visine!Multumesc!

Elefantica vesela spunea...

Esti minunata atat pot sa-ti spun ,sanatate si multa putere de munca ,avem ce invata de la tine !

Anonim spunea...

Dragele mele, reteta originala de ganache se face cu smantana, deci daca nu vreti ceva nenatural, asta e solutia. Se incalzeste smantana (cu sau fara zahar, dupa gust) pe foc, apoi se toarna peste ciocolata bucatzi si se amesteca pana se dizolva, dar fara a o mai pune pe foc. Daca iese prea moale, data viitoare adaugati putin unt la final ai amestecati pana se dizolva, dar tot in afara focului. Bafta! :)

Lissa's Cakes spunea...

Anonim ,multumesc pentru sugestie....mai sus am scris cum procedez eu,fiecare face cum e obisnuit,eu chiar o fierb putin si nu se intampla absolut nimic,ciocolata se topeste bine si cand o mixez e pufoasa si tzeapana,e o crema delicioasa.

FLORINELA spunea...

Buna Lissa!As vrea sa stiu daca cu aceasta crema se poate imbraca tortul sau se pune doar in mijloc?Multumesc

Anonim spunea...

Buna, Lissa! Am incercat si eu aceasta reteta si am lasat cum ai zis tu la fiert un pic si vreau sa spun ca s-a taiat, chiar daca nu am lasat-o decat cateva clocote. Din pacate, a trebuit sa incerc din nou, de data asta fara sa mai las sa fiarba!

Lissa's Cakes spunea...

Imi pare rau ,dar mie nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se taie aceasta crema,eu asa o fac ...acuma, fiecare incearca si isi gaseste propria varianta.

Lissa's Cakes spunea...

Florinela imi cer scuze ca am omis intrebarea ta ,se poate imbraca si tortul.

Alina spunea...

Buna Lissa.
Vreau sa fac un tort umplut cu crema ganache. Ai putea sa imi spui daca pot inlocui ciocolata cu nutella?
Felicitari pentru toate minunatiile pe care le faci!