16 februarie 2009

Tort crocant cu piersici

Acest tort se face foarte repede si e deosebit de bun si racoros.Blatul e putin crocant si crema parca e o inghetata cremoasa.
Reteta apartine Gabrielei Cara si zice asa:
pentru blat avem nevoie de :100g de ciocolata cu lapte, sau amaruie ,
100g unt
120g fulgi de porumb
-100g alune de padure tocate
Ciocolata se topeste impreuna cu untul si se adauga peste alunele tocate si fulgii zdrobiti.
Se pune compozitia intr-o tava rotunda cu hartie de copt cu diam. de 26 cm si se da la rece.
Eu am vrut tortul dreptungiular si am pus intr-o tava de chec mai lunga.
Crema
450 g de piersici(din compot)
500ml iaurt cu piersici
3 linguri de zahar
400 ml frisca
gelatina 8 foi
Eu am folosit iaurt simplu si iaurt cu visine,fructe am pus si piersici si ananas si in loc de gelatina foi am pus gelatina la plic -20 g.
Se inmoaie gelatina in apa sau suc de la compot.
Se amesteca iaurtul cu 3 linguri de zahar,3 linguri din aceasta compozitie se inglobeaza in gelatina si totul se adauga la cantitatea mare de iaurt.
Cand incepe sa se intareasca, se amesteca cu 400ml de frisca batuta.
Peste blat se pune jumatate din crema de iaurt, feliile de piersici sau alte fructe si apoi cealalta jumatate de crema. Se da la frigider pentru doua ore.
Se orneaza cu frisca si piersici sau alte fructe.
Si o felie cremoasa.

10 comentarii:

Flor spunea...

Mmmm! foarte fain ti-a iesit! Il stiu si eu de pe culinar tortul si sper sa ajung sa-l fac... nu stiu cand!

Paradis spunea...

wowwww Lissa.Super torturi,super retete.Te felicit.Arata misto tortuletu acesta.

Anonim spunea...

Merci Flor! l-am facut de doua ori,odata a fost doar cu piersici ca in reteta dar nu am facut poza ,eu zic ca e bun cu orice fruct si imi place ca se face repede.

Anonim spunea...

Multumesc frumos Paradis!

Liliana spunea...

Blogul dvs are un link catre alt blog al carei detinatoare este de o etica indoielnica: a furat retete postandu-le cu nerusinare fara sa indice sursa asa cum este etic. Blogul persoanei este:
http://niko1212-cuisinedunickolet.blogspot.com/

Si ce a facut:
http://www.reteteculinare.ro/forum/discutii/unii_muncesc_altii_huzuresc_-4751/

Va indemn sa va alaturati protestului nostru si sa refuzati sa mai apareti pe un blog care nu ne onoreaza. Eu una am blocat-o.

maria spunea...

As vrea sa fac acest tort,dar am o nelamurire....,cum se scoate din tava,ptr ca presupun ca nu se rastoarna...eu as vrea sa il fac in forma de inima ,dar nu inteleg cum se scoate din tava dupa ce e lasat la rece pentru a fi ornat...!!!mi-as dori tare un raspuns...multumesc mult!!

Lissa's Cakes spunea...

Maria ,dupa cum vezi al meu are forma asta pt ca l-am pus in tava de chec,deci crema din moment ce contine gelatina trebuie sa fie destul de tare cat sa fie intors pe ceva si apoi repede pe tava.
Daca iti e teama,poti face un cadru din carton invelit in folie ,il prinzi la colturi cu scoci ca sa stea in picioare si formezi tortul direct in el,apoi dai deoparte cadrul si ramane tortul direct pe tava(sau poate ai cadru de prajitura)...sper sa intelegi.
Succes.

MARIA spunea...

Multumesc mult ptr raspuns,gata am inteles,deci se rastoarna practic de doua ori,asta am vrut sa stiu,sper sa imi ias.Am facut acum doua zile tortul cadou,vai cat de bun si gustos a iesit,ca sa nu mai spun de invitati cat de incantati au fost....multumesc mult si tot inainte...eu te urmaresc in mod constant,si probez TOT.

Lissa's Cakes spunea...

Cu placere Maria si multumesc ca incerci din retete.

Anonim spunea...

buna ziua, numele meu este Ramona si as vrea sa va intreb cat de repede adaugati gelatina hidratata in crema ,caci mie de cate ori fac asa nu imi iese crema tare -ori se face cocoloase ori iese moale crema (inmoi gelatina in 3-4 lg .apa si o pun la bain -marie un minut sa nu fiarba dupa aceea ad .3 lg crema si mixez cu telul ad si restul de crema ) ori e prea putina apa in gelatina ,ori pun crema prea repede in gelatina si e prea calda